Ford Focus ST dostane Sound Composer pro zesílení zvuku motoru

Značka Ford oznámila, že pro špičkovou verzi své aktuální modelové řady Focus připravila také audiosystém, jenž má posílit akustický dojem z řízení.

I moderní pohonné jednotky výkonných automobilů jsou stále kultivovanější a tišší, což nejspíš odpovídá vkusu většiny jejich uživatelů, kteří je beztak používají hlavně pro každodenní popojíždění. A jelikož se konstruktéři snaží trvale jejich hlučnost snižovat, roste počet zákazníků, kteří by projev silného motoru svého vozu v rámci (marné) snahy o znovunavázání přímé komunikace řidiče se strojem naopak rádi vnímali všemi smysly včetně sluchu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST

Auta vydávající uměle generovaný zvuk připomínající chod motoru (dost zvrhlý stav, nemyslíte?) nejsou ničím novým a týkají se především hybridů a elektromobilů, které mají skrze reproduktory hlavně upozorňovat na svůj pohyb po vozovce. Ale to se netýká jen elektromobilů, například značka BMW aplikuje ve špičkových verzích své řady BMW 5 (F10) systém Active Sound uměle plnící skrze reproduktory rádia prostor pro posádku zesíleným zvukem motoru.

Ford | První svezení | Ford Focus

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Něco podobného nyní představuje také Ford, který pro svůj sportovně laděný model Ford Focus ST (dodáván je přitom pouze s pětidveřovými karoseriemi…) uvádí systém Sound Composer. Ten má zvukovodem propojovat prostor pro cestující s motorovým prostorem a v případě razantní akcelerace až zdvojnásobit zvuk pohonné jednotky. Zvukovod má být opatřen elektronicky ovládanou klapkou, díky níž interiér za běžných provozních podmínek zůstane od motoru izolován.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Focus ST je k mání výhradně s pětidveřovými karoseriemi

Připomeňme, že stávající Ford Focus ST je dodáván s karoseriemi pětidveřový hatchback a kombi, přičemž s třídveřovou variantou se zatím vůbec nepočítá. Obě karosářské verze sdílejí pohonnou jednotku v podobě turbodmychadlem přeplňovaného zážehového čtyřválce z řady EcoBoost, jenž při objemu 2,0 l dosahuje výkonu 250 koní (184 kW). Skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku jsou poháněna kola přední nápravy.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků