Ford Focus ST dostane Sound Composer pro zesílení zvuku motoru

Značka Ford oznámila, že pro špičkovou verzi své aktuální modelové řady Focus připravila také audiosystém, jenž má posílit akustický dojem z řízení.

I moderní pohonné jednotky výkonných automobilů jsou stále kultivovanější a tišší, což nejspíš odpovídá vkusu většiny jejich uživatelů, kteří je beztak používají hlavně pro každodenní popojíždění. A jelikož se konstruktéři snaží trvale jejich hlučnost snižovat, roste počet zákazníků, kteří by projev silného motoru svého vozu v rámci (marné) snahy o znovunavázání přímé komunikace řidiče se strojem naopak rádi vnímali všemi smysly včetně sluchu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST

Auta vydávající uměle generovaný zvuk připomínající chod motoru (dost zvrhlý stav, nemyslíte?) nejsou ničím novým a týkají se především hybridů a elektromobilů, které mají skrze reproduktory hlavně upozorňovat na svůj pohyb po vozovce. Ale to se netýká jen elektromobilů, například značka BMW aplikuje ve špičkových verzích své řady BMW 5 (F10) systém Active Sound uměle plnící skrze reproduktory rádia prostor pro posádku zesíleným zvukem motoru.

Ford | První svezení | Ford Focus

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Něco podobného nyní představuje také Ford, který pro svůj sportovně laděný model Ford Focus ST (dodáván je přitom pouze s pětidveřovými karoseriemi…) uvádí systém Sound Composer. Ten má zvukovodem propojovat prostor pro cestující s motorovým prostorem a v případě razantní akcelerace až zdvojnásobit zvuk pohonné jednotky. Zvukovod má být opatřen elektronicky ovládanou klapkou, díky níž interiér za běžných provozních podmínek zůstane od motoru izolován.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Focus ST je k mání výhradně s pětidveřovými karoseriemi

Připomeňme, že stávající Ford Focus ST je dodáván s karoseriemi pětidveřový hatchback a kombi, přičemž s třídveřovou variantou se zatím vůbec nepočítá. Obě karosářské verze sdílejí pohonnou jednotku v podobě turbodmychadlem přeplňovaného zážehového čtyřválce z řady EcoBoost, jenž při objemu 2,0 l dosahuje výkonu 250 koní (184 kW). Skrze šestistupňovou, manuálně řazenou převodovku jsou poháněna kola přední nápravy.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků