Ford Focus ST dorazil na český trh i s dieselem [první jízdní dojmy]

Na český trh oficiálně vstoupil omlazený Focus ST, který poprvé ve své historii nabídne také naftové provedení. Novinku jsme krátce vyzkoušeli na dráze v Sosnové. Jaké jsou první dojmy?
Seznam kapitol
  1. Úvod, No a jak dieselové ST jede?
  2. Benzinové provedení možná méně zábavné (+video)
  3. Fotogalerie

Automobilka Ford oficiálně uvedla na český trh omlazený Focus ST. Na rozdíl od klasického Focusu se facelift nepodepsal tak moc na designu karoserie, i když změny zde najdete, ale přinesl především několik technických novinek. Tou nejdůležitější je příchod verze, po které mnozí evropští zákazníci touží. Do prodeje se dostal naftový Ford Focus ST.

Hatchbacky | Ford | Byznys | Ford Focus

Dieselový Ford Focus ST stojí na českém trhu 698 990 Kč

Dieselový Focus ST používá přeplňovaný čtyřválec 2.0 TDCi, jehož původ má na svědomí PSA. Ford ale jednotku důkladně upravil mimo jiné také kvůli tomu, aby splnila normu Euro 6. Agregát používá vstřikování common-rail, pracuje s tlakem 2000 barů, nechybí turbodmychadlo s proměnnou geometrií, jiná je i hlava válců a úpravy bychom našli rovněž na samotném bloku motoru. Mimochodem tato jednotka nepoužívá systém vstřikování močoviny.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Milovníci dieselu se dočkali. Kdo má zájem, ten si může nově koupit Focus ST také ve verzi 2.0 TDCi. 

Sečteno a podtrženo, dieselový Focus ST 2.0 TDCi disponuje maximálním výkonem 136 kW (185 k) dostupným při 3500 ot./min, točivý moment vrcholí na hodnotě 400 Nm, a to v rozmezí od 2000 do 2750 ot./min. Pro hatchback stačí tyto parametry ke zrychlení z nuly na stovku za 8,1 s, kombi je o dvě desetiny sekundy pomalejší. Obě verze karoserie pak mají v tabulkách zapsanou shodnou maximální rychlost 217 km/h.

Testy | Ford | Ford Focus

Ford Focus ST: Fun Or Racing Daily (megatest)

To hlavní, co by nás ale mělo v kontextu naftového Focusu ST zajímat, je spotřeba. A ta je přímo pohádková. Opět má kombi i hatchback shodné hodnoty, přičemž ani ve městě bychom se neměli dostat přes pět litrů.

První svezení ukázalo, že by na tvrzení o velmi úsporném motoru něco pravdy být mohlo, protože palubní počítač hlásil průměrnou spotřebu 8,5 l/100 km, což za předpokladu, že každý chce během prezentace vyzkoušet především to, jak dieselové ST jede, není vůbec špatné.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Dieselové ST produkuje ze svého výfuku docela sympatický zvuk. A podle prvních dojmů to také vypadá, že by auto mohlo být opravdu úsporné. 

A jak tedy dieselové ST jede?

Měl jsem tu čest s naftovým kombíkem a musím říci, že alespoň pocitově jede tohle auto celkem zajímavě. Silný zátah ve středních otáčkách vám zařídí pocit výrazné dynamiky, ale když se pak podíváte na tachometr, zjistíte, že vlastně nejedete tak rychle, jak jste si mysleli. Tím samozřejmě nechci hodnotit naftový Focus ST jako pomalé auto, ale v praxi vám bude zkrátka připadat rychlejší, než jaké je.

Velmi mě překvapil zvuk. Dieselový Focus ST dostal laděný výfuk, takže když se postavíte za auto a zaposloucháte se, uslyšíte hluboké bručení. Ford ale nenainstaloval do výfuku reproduktor, jak to dělá třeba Audi, jde pouze o výfuk jako takový. V interiéru pak maskuje dieselový rachot elektronický vylepšovač zvuku, který pouští bručení přímo do reproduktorů. Pokud byste se chtěli tohoto efektu zbavit, máte smůlu. Vypnout nejde.

Testy | Sportovní auta | Ford | Ford Focus

Test Ford Focus ST: S předokolkou bokem  

Ať už si o kombinaci písmen ST a naftovém motoru budete myslet cokoliv, jednu věc dieselovému Focusu neupřete. Podvozek je výborný. Zůstala zadní hravá náprava, která má po ubrání plynu tendenci jít před vás, řazení šestistupňového manuálu je precizní a u testovaného naftového kombi si nebudu stěžovat ani na řízení.

S dieselovým kombíkem jsem jezdil poté, co jsem vyzkoušel benzinový hatchback. Odvážil bych se tvrdit, že naftová varianta má řízení lepší (není tak lehké). Kombi je také celkově vyváženější. Alespoň tak mi připadalo na okruhu v Sosnové. Každopádně když si odmyslím takové ty klasické věci typu „nafta patří do kamen“ a debaty na téma, jak moc může být dieselové auto vlastně sportovní, mohu o naftovém Focusu ST prohlásit, že vypadá velice slibně. Má povedený podvozek a solidní dynamiku. Uvidíme, co předvede v testu. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, No a jak dieselové ST jede?
  2. Benzinové provedení možná méně zábavné (+video)
  3. Fotogalerie
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků