Ford Focus ST 2012: nové „estéčko” detailně

Hodiny před zahájením autosalonu v Paříži se Ford pochlubil novými snímky a informacemi o největší novince na svém stánku.

Ano, po strohém odhalení z poloviny září je nový Ford Focus ST definitivně venku a vypadá lépe než kdykoli před tím. Automobilka Ford v Paříži předvede jeho předprodukční provedení, to sériové má být připraveno pro modelový rok 2012, a půjde o nejostřejší provedení nové řady Focus. Alespoň do chvíle, kdy na silnice vyrazí Focus RS. Na trhu Focus ST vystartuje především proti Volkswagenu Golf GTI, nicméně přímý konkurent na něj čeká na stánku Opelu, který do Paříže přiveze rovněž předsériovou studii Astra GTC Paris, již jsme vám podrobně představili na tomto místě. Až totiž oba vozy vystartují na silnice, bude Golf GTI pomalu zralý na odpis.

Ačkoli model Focus ST nebude jistě tak peprným náčiním, jakým je stávající Focus RS, těšit se můžeme na skutečně dosti svižné svezení, rámované navíc praktickou, pětidveřovou karoserií. Pod kapotou skrývá čtyřválec z řady EcoBoost s objemem 2,0 l, přímým vstřikováním a přeplňováním, který nahradí dosavadní pětiválec 2,5 l od Volva s výkonem 225 koní a je naladěn na výkon 250 koní (184 kW) a točivý moment 360 Nm. Ten se bude na kola přední nápravy přenášet skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením, v sériovém provedení se zřejmě budeme moci těšit též na dvouspojkový automat.

Koncept Focus ST debutuje v Paříži v lakování novým odstínem Tangerine Scream a jak je ze snímků patrné, milovníky agresivního tvarování jistě nezklame. Všimneme si nového předního nárazníku s rozšířeným otvorem pro přístup chladicího vzduchu a dodatečnými průduchy, prahových obkladů, většího střešního spoileru nad zadním oknem a zadního nárazníku s náznakovým difuzorem a ke středu vyvedené a zdvojené koncovky výfuku. Nová devatenáctipalcová litá kola obouvají pneumatiky o rozměru 235/35 ZR19.

Uvnitř vozu se nachází všechny vynikající prvky výbavového stupně Titanium doplněné sedadly Recaro (pro cestující vpředu i vzadu!), kontrastním, žlutě zbarveným stehováním, volantem s tlustším věncem, kompozitními obklady středové konzole, přepracovaným přístrojovým štítem a trojicí dodatečných budíků v horní části středové konzole. Na pařížském stánku automobilky Ford korunuje Focuis ST škálu ostatních Facusů nové generace a bude zde doplněn faceliftovanou řadou Mondeo a dalšími dílčími novinkami, které vám ještě představíme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus ST 2012
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků