31
Fotogalerie

Ford Focus ST 2012: nové „estéčko” detailně

Hodiny před zahájením autosalonu v Paříži se Ford pochlubil novými snímky a informacemi o největší novince na svém stánku.

Ano, po strohém odhalení z poloviny září je nový Ford Focus ST definitivně venku a vypadá lépe než kdykoli před tím. Automobilka Ford v Paříži předvede jeho předprodukční provedení, to sériové má být připraveno pro modelový rok 2012, a půjde o nejostřejší provedení nové řady Focus. Alespoň do chvíle, kdy na silnice vyrazí Focus RS. Na trhu Focus ST vystartuje především proti Volkswagenu Golf GTI, nicméně přímý konkurent na něj čeká na stánku Opelu, který do Paříže přiveze rovněž předsériovou studii Astra GTC Paris, již jsme vám podrobně představili na tomto místě. Až totiž oba vozy vystartují na silnice, bude Golf GTI pomalu zralý na odpis.

Ačkoli model Focus ST nebude jistě tak peprným náčiním, jakým je stávající Focus RS, těšit se můžeme na skutečně dosti svižné svezení, rámované navíc praktickou, pětidveřovou karoserií. Pod kapotou skrývá čtyřválec z řady EcoBoost s objemem 2,0 l, přímým vstřikováním a přeplňováním, který nahradí dosavadní pětiválec 2,5 l od Volva s výkonem 225 koní a je naladěn na výkon 250 koní (184 kW) a točivý moment 360 Nm. Ten se bude na kola přední nápravy přenášet skrze šestistupňovou převodovku s manuálním řazením, v sériovém provedení se zřejmě budeme moci těšit též na dvouspojkový automat.

Koncept Focus ST debutuje v Paříži v lakování novým odstínem Tangerine Scream a jak je ze snímků patrné, milovníky agresivního tvarování jistě nezklame. Všimneme si nového předního nárazníku s rozšířeným otvorem pro přístup chladicího vzduchu a dodatečnými průduchy, prahových obkladů, většího střešního spoileru nad zadním oknem a zadního nárazníku s náznakovým difuzorem a ke středu vyvedené a zdvojené koncovky výfuku. Nová devatenáctipalcová litá kola obouvají pneumatiky o rozměru 235/35 ZR19.

Uvnitř vozu se nachází všechny vynikající prvky výbavového stupně Titanium doplněné sedadly Recaro (pro cestující vpředu i vzadu!), kontrastním, žlutě zbarveným stehováním, volantem s tlustším věncem, kompozitními obklady středové konzole, přepracovaným přístrojovým štítem a trojicí dodatečných budíků v horní části středové konzole. Na pařížském stánku automobilky Ford korunuje Focuis ST škálu ostatních Facusů nové generace a bude zde doplněn faceliftovanou řadou Mondeo a dalšími dílčími novinkami, které vám ještě představíme.

Ford Focus ST 2012 01.jpg Ford Focus ST 2012 02.jpg Ford Focus ST 2012 03.jpg
Ford Focus ST 2012 04.jpg Ford Focus ST 2012 05.jpg Ford Focus ST 2012 06.jpg
Ford Focus ST 2012 07.jpg Ford Focus ST 2012 08.jpg Ford Focus ST 2012 09.jpg
Ford Focus ST 2012 10.jpg Ford Focus ST 2012 11.jpg Ford Focus ST 2012 12.jpg
Ford Focus ST 2012 13.jpg Ford Focus ST 2012 14.jpg Ford Focus ST 2012 15.jpg
Ford Focus ST 2012 16.jpg Ford Focus ST 2012 17.jpg Ford Focus ST 2012 18.jpg
Ford Focus ST 2012 19.jpg Ford Focus ST 2012 20.jpg Ford Focus ST 2012 21.jpg
Ford Focus ST 2012 22.jpg Ford Focus ST 2012 23.jpg Ford Focus ST 2012 24.jpg
Ford Focus ST 2012 25.jpg Ford Focus ST 2012 26.jpg Ford Focus ST 2012 27.jpg
Ford Focus ST 2012 28.jpg Ford Focus ST 2012 29.jpg Ford Focus ST 2012 30.jpg Ford Focus ST 2012 31.jpg
Ford Focus ST 2012

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud