Ford Focus s karoserií sedan vypadá dospěleji, představí se v USA

Ještě před oficiální premiérou plánovanou na nadcházející autosalon v New Yorku představil Ford třetí karosářskou verzi svého modernizovaného modelu Focus.

Rozsáhlý facelift řady Ford Focus byl prakticky jedinou významnou novinkou značky Ford na jarním autosalonu v Ženevě a představil se tam jako hatchback a kombi. Připomeňme, že Ford Focus zůstává průběžně nejprodávanějším modelem světa, a to zejména díky čínskému trhu, ovšem čas nezastavíte. Aktuální, v pořadí třetí generace Focusu se prodává už od konce roku 2010, a tak nyní přišel čas na faceliftu v půli životního cyklu, a teď se dostalo i na sedan.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Třetí karosářskou verzí nového Focusu je tříprostorový sedan

Po stylistické stránce toho mnoho nového nečekejte, ztvárnění novinky odpovídá faceliftu známému už z Ženevy. Příď se tak dočkala především nové, výraznější masky chladiče ve stylu Aston Martinu (poprvé se přitom objevila už na provedení Ford Focus Electric), přepracovaného nárazníku a nových, užších a do stran protaženějších sdružených svítilen. Nejvýznamnější modifikace se tak odehrály na opačném konci karoserie.

Zajímavosti | Design | Ford | Kombi | Hatchbacky | Premiéry | Ford Focus | Ženeva 2014

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Záď dostala nový nárazník, přepracované víko zavazadlového prostoru a nízké a široké sdružené svítilny. Také provedení interiéru nového sedanu Ford Focus odpovídá již dříve představenému hatchbacku a kombi. Co se pohonných jednotek týče, zřejmě jedinou významnou novinkou v USA bude zavedení u nás známého zážehového tříválce 1,0 l EcoBoost, který jsme naposledy testovali ve Fordu Fiesta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift přídě a interiéru je podobný jako u evropských verzí

Ten bude kombinován, na USA možná trochu překvapivě, výhradně s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou, ovšem hodnoty průměrné spotřeby EPA zatím známy nejsou. Ford dále slibuje tišší, komfortnější a lépe vybavený interiér a upravené nastavení zadních závěsů kol a elektrického posilovače řízení.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků