Ford Focus s karoserií sedan vypadá dospěleji, představí se v USA

Ještě před oficiální premiérou plánovanou na nadcházející autosalon v New Yorku představil Ford třetí karosářskou verzi svého modernizovaného modelu Focus.

Rozsáhlý facelift řady Ford Focus byl prakticky jedinou významnou novinkou značky Ford na jarním autosalonu v Ženevě a představil se tam jako hatchback a kombi. Připomeňme, že Ford Focus zůstává průběžně nejprodávanějším modelem světa, a to zejména díky čínskému trhu, ovšem čas nezastavíte. Aktuální, v pořadí třetí generace Focusu se prodává už od konce roku 2010, a tak nyní přišel čas na faceliftu v půli životního cyklu, a teď se dostalo i na sedan.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Třetí karosářskou verzí nového Focusu je tříprostorový sedan

Po stylistické stránce toho mnoho nového nečekejte, ztvárnění novinky odpovídá faceliftu známému už z Ženevy. Příď se tak dočkala především nové, výraznější masky chladiče ve stylu Aston Martinu (poprvé se přitom objevila už na provedení Ford Focus Electric), přepracovaného nárazníku a nových, užších a do stran protaženějších sdružených svítilen. Nejvýznamnější modifikace se tak odehrály na opačném konci karoserie.

Zajímavosti | Design | Ford | Premiéry | Kombi | Hatchbacky | Ford Focus | Ženeva 2014

Ford Focus v Ženevě nechybí, ale premiéru měl už před týdnem

Záď dostala nový nárazník, přepracované víko zavazadlového prostoru a nízké a široké sdružené svítilny. Také provedení interiéru nového sedanu Ford Focus odpovídá již dříve představenému hatchbacku a kombi. Co se pohonných jednotek týče, zřejmě jedinou významnou novinkou v USA bude zavedení u nás známého zážehového tříválce 1,0 l EcoBoost, který jsme naposledy testovali ve Fordu Fiesta.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Facelift přídě a interiéru je podobný jako u evropských verzí

Ten bude kombinován, na USA možná trochu překvapivě, výhradně s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou, ovšem hodnoty průměrné spotřeby EPA zatím známy nejsou. Ford dále slibuje tišší, komfortnější a lépe vybavený interiér a upravené nastavení zadních závěsů kol a elektrického posilovače řízení.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků