Ford Focus RS500: matně černá rozlučka

35 komentářů

Pavel
31. března • 9:01

mě to přijde, jako krásný auto ale to bude asi tim, že mám "stejného" Focuse jen s o par set nižším výkonem. Auto dobře vypadá a zatraceně dobře i jezdí.
Ford udělal RS předokolku. A je to bezpochyby jedna z nejlepších předokolek. Další RS už mát být 4x4. Ikdyž ty zadní požene možná jen elektromotor.

rally
1. dubna • 15:57

Ale je to lepsi nez dratem do oka. :-D Viz slavna Fobie "vRS" podobne "pseudo RS".

docktor
31. března • 2:22

Je to tovární šunka
Moje Lancie jede lépe za 12 s má 200km/h:-D

Sonik
30. března • 23:19

Pánové nebudu se tady s vámi přit o vyhody či nevýhody 4x4 proti predokolce ale zaujalo me neco jineho. Fort udela auto hezke na pohled a rychle na silnici ale i pres to mu zkazi dojem obycejnym prutem pro antenu. Pritom kdyby do zadní čásni nainstaloval malou ploutvičku, byl by dojem o dost robustnejsí a nikde by nic nerebívalo. Co myslite??

eLzyx
30. března • 13:20

Doufám, že Číňanům prodali i práva na tenhle Volváckej motor. Bylo by fajn, kdyby Fordi do těch svejch pleček zase strkali ty svoje šmejdy B-]

RRR
30. března • 17:45

:-D to bylo dobrý

rally
1. dubna • 15:50

Dobry a trapny, tenhle motor ma s Volvem spolecne jen to, ze se vyrabi maximalne na stejne lince a ma 5 valcu jako maji T5 Volva, jinak je to kompletne jiny motor uz nekolikrat prepracovany Fordem. Jinak novy velmi dobry 2.0 Ford EcoBoost, ktery ho nahrazuje, zase putuje do Volv. Tak ze nevim proc ta hloupa ironie. ;-)

911
30. března • 9:41

Anebo se proste poradne odlisit

Petr Švancar (Švany)
30. března • 9:32

Rozhodně lepší jak tamten Golf od ABT.

Bořek Hudák (bhudak)
30. března • 12:47

Ten golf od ABT sice vypadal jak kentus, ale aspon měl 4x4 a s tim focusem by si na klikatejších cestičkách poradil jak nic.

milhaus
30. března • 16:00

Tak tomu nevěř.Bylo by to naopak

jj
30. března • 15:39

další expert co nejel ani v jednom, ale ví naprosto přesně, které co umí a kdo si s čím poradí. Kdyby ses v RS projel, zjistil bys, že navzdory úvahám od stolu nemá celkem potíž těch 300+ koníků dostat na asfalt jednou nápravou díky krásně vyladěnému samosvoru a geometrii. Co ztratí ve sprintu na adhezi, to získává úsporou váhy a tím, že nemusí živit ztráty čtyřkolky. Když se podíváš na časy třeba na Nurburgringu, zjistíš, že RS zajel časy v podobné lize jako Impresa STi nebo Lancery, Ani jeden VW není opřed ním a konkrétně nejlepší měřený R32 Golf je o 20 sekund pozadu. Pokud víš jak ta smyčka vypadá, tak možná přestaneš vykládat něco o klikatejch silničkách. Na hezké časy na klikaté cestě nepotřebuješ 4x4 - viz časy některý BMW i před WRX Impresami a dalšími slovutnými 4x4 vozy a pod. Ostatně nejrychlejší auta téhle proslulé dráhy, která je vše jen ne rovná nejsou 4x4.Nemám RS, ale jel jsem s ním 2x na okruhu, měl jsem ho půjčené na víkend, měl jsem možnost srovnání se starší (a slabší a přesto hůře zvladatelnou ST) a svezl jsem se v tom s Pechem, který s tím dokázal jet dechberoucím způsobem, a to auto bylo naprosto neuvěřitelný právě v tom, jak si s lehkostí poradilo s přenosem té dost brutální síly jedinou nápravou bez jediného náznaku obvyklých neduhů dvoukolek/předokolek. Jenže tady se k němu vyjadřují teoretici, co to v lepším případě viděli v prospektu a vynášejí moudra o klikatějších cestičkách :-/

Bořek Hudák (bhudak)
30. března • 18:27

Proč asi na ringu zajel lepší čas? Protože má o 40koní víc, než tam testovanej origo golf, právě kvůli ztrátam je tam rychlejší, protože dlouhý rovinky a rychlý pasáže a míst, kde tam využije samosvor je poskrovnu. Takže si nech ty svoje testy a já nevim co. FRS je leštěnej prd a na klikatý cestě by proti stejně výkoný 4x4 ala ten klump od ABT, neměl šanci.

jj
31. března • 10:47

...pravil pan teoretik, poté co si vyhodnotil dva články a viděl 6 fotek ... ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Bořek Hudák (bhudak)
31. března • 12:20

nj, když dojdou argumenty, tak dojde k napadání osoby, která má opačný názor jak váš subjektivní. Jak malomocné ;-)

jj
31. března • 14:48

právě naopak - všimněte si, že jsem v textu ani slůvkem neřešil případný výsledek hypotetického duelu mezi továrním hothatchem od Fordu a speciálně tuněným VW Golfem a to přesto, že alespoň drobnou zkušenost s alespoň rámcově podobnými vozy mám (respektive právě proto je mi jasné, že Vaše expertiza od stolu není dobrá ani pro tu pověstnou kočku). Na co jsem se snažil poukázat, je jen častý nešvar diskutujících, kteří bez jakékoliv báze vlastních zkušeností a erudice vynášejí "expertní" soudy o méněcennosti či naopak nadřazenosti nějakého vozidla. Jediným vodítkem přitom v takových případech soudů je v horším a obvyklém případě jen subjektivní dojem takového rozumbrady a v lepším byť stále smutném případě pak tabulky s papírovými hodnotami zrychlení či jiný parametr o jehož vlivu na výsledek jde v lepším případě spekulovat (viz Vaše zmínka o 4x4). Případ Vašeho příspěku, jeho zdůvodnění, naprostý nedostatek jakékoliv kvalifikace a podkladů ke srovnání a evidentně nulové znalosti obou porovnávaných vozidel a co hůř i jejich "sesterských" modelů byl a jen natolik alarmující, že jsem se neudržel a na tento nešvar v tomto případě poukázal. Chraň mě ruka páně, abych argumentoval k Vašemu srovnání - k tomu skutečně žádné argumenty nemám, mít nehodlám a ani to nebylo mým záměrem (ono to totiž ani nejde dokud ta auta nedostaneme na stejnou dráhu).Naopak k tomu, aby bylo vidět, že srovnáváte dojmy s jinými dojmy, není potřeba nic dalšího, než si přečíst Vaše příspěvky - k tomu těžko mohu doplnit něco objevnějšího, každý ať se koukne sám.Příště se zamyslete nad vypovídací hodnotou vlastního příspěvku, piště jen o tom, co znáte, nebo co může k debatě nějak přispět a dá se to nějak ověřit, nebo rovnou napiště, že podle toho, jak jste si právě vycucal z prstu, se mají věci tak a tak - pak nebude hrozit, že by takový soud vzal někdo vážně.

Bořek Hudák (bhudak)
31. března • 15:31

:-D Takhle sem se už dlouho nezasmál :-D:-D
1) neznáte mě, tudíž ty bláboly, že nejsem fundovaný psát jakékoliv reakce o tom vozidle a o čem se motal celý vámi vypocený příspěvek, nemaj absolutně váhu. (mohl ste si ušetřit tak 20min času :-D )
2) Vy mi nebudete říkat, co mam nebo nemam dělat, soudruhu :-D
3) Ten Golf nebyl speciálně vytuněn, ale speciálně votuzen. Jen dostal chip.
4) To že vy jste vyplácanej z jedný projíždky v tomhle Focusu neznamená, že je to bůh ví jaké auto a stavět na tom soudy je věc další...
5) To, že 4x4 s 310ti koňma by na serpentýnové trati nebo třeba na okruhu v sosnové, kde se třeba 3ka řadí jako max stupen tenhle 350konovej nesmysl převálcovala jak nic, je fakt, at se vám to líbí nebo ne a samosvor nebo revoknuckle? mu nepomůže.
6) - 2,5L R5 jeho váha je na předku znát
- hrabat to bude tak jako tak, samosvor tomu sice pomůže, ale dvojka bude stejě nepoužitelná.
- výhodu bude mít akorát na rychlejší trati, třeba Ring, kde se dvojka a trojka řadí jen občas, kde je 4x4 přítěží a kde je dobrej povrch.
7) a ted se třeba zblázněte a napište další sáhodlouhej román, jak tomu nikdo nerozumí, nikdo nemá zkušenosti a že sem vůbec nikdo ani nemá psát :-D :-D :-D

honza
7. dubna • 8:15

2 bhudak: nevis co placas, bez se s beznym fosusem rs svezt a pak se sem vrat!Jel si v R32? Jel si ve Focusu RS?

jj
31. března • 23:59

škoda, že není emotikon pro pokrčení rameny ... obávám se, že na tohle jiná odpověď není

Bořek Hudák (bhudak)
1. dubna • 6:38

jiná odpověd než pokrčit rameny a uznat do očí bijíci fakt neni. Sem rád, že ste to konečně uznal...

Petanek
31. března • 21:24

Ty jsi tragéd chlapče, měl by sis zjistit, co znamená argumentovat ... evidetně tvůj příspěvek žádné neobsahuje.

Bořek Hudák (bhudak)
31. března • 21:26

Ty si traged a ještě impotentní...

Shimi
31. března • 17:15

to bhudak: Já jen k tomu faktu na Sosnové :-D Máš k tomu relevantní data? Odpovím si sám, nemáš. Takže je to pouze tvoje zbožné přání a s faktem to nemá nic společného. Tím samozřejmě neříkám, že by to tak nemuselo být, možný je všechno. Ale dokud to někdo nezajede, tak se můžem tak akorát dohadovat.

Bořek Hudák (bhudak)
31. března • 17:32

o žádnym Faktu sem nemluvil.... B-]

kert
31. března • 20:26

Ja bych se přikláněl k verzi 4x4. Moje Mazda 3 GT má v zatáčkách taky tendenci hrabat a to má línejch 150HP atmosferickejch. Když si vemu že tenhle Focus má o dalších 200HP víc a zhruba o 300Nm víc tak si troufám tvrdit že do zatáčky na dvojku pod plnym pojede rovně ať otočíte kola kam je otočíte. Osobně si myslim že nejvěčí radost z řízení má člověk když řídí za mokra Šáde 100 s protektorama, ani nemusí překračovat rychlostní limity aby si fajnově zařídil.

stevosk
30. března • 15:53

Pod tento príspevok by som sa podpísal. Druhá vec je však situácia ak by sa vypla všetka elektrika. V tom prípade by sa mnoho dnešných aut ukázalo ako premotorované a ťažko zvládnutelné.

fahrer
30. března • 8:45

Udělat edici na rozlučku není špatný nápad.

Vana666
30. března • 11:53

nj, ale kupuješ výběhový typ :-)

fahrer
30. března • 18:57

jj, to máš úplnou pravdu. Někdo počká na novinku a někdo má zas rád odzkoušenou klasiku.

Kankunen
30. března • 7:57

Tenhle Focus je dobrý na leštění, na okruhy a dálnice. V ostatních případech se ti protáčejí akorád přední kola a starý cosworth si tohle auto vychutná a v zimě i Fiat Medvěd 4x4.

milhaus
30. března • 15:59

Je vidět ty Kankunene,že se v autech nevyznáš.Starej cosworth a fiat?ha,ha,ha to byl dobrej vtip.Nejdřív si o tom autě něco zjisti a pak piš.

Kankunen
31. března • 7:26

Možná se nevyznám, ale vím že to moje žere 16 98ky a dovedu si představit co udělá dvoukolka při výjezdu z pomalé zatáčky na dvojku plný. Půjč si v zimě pořádnou čtyřkolu a pochopíš. Auto se žene dopředu a ty to volantem srovnáváš.

milhaus
31. března • 18:23

No je vidět,že o tom autě opravdu nic nevíš!Tak si jezdi sterou sierou a nepomlouvej novou technologii o které nemáš ani tušení.

Skyline
31. března • 15:19

Je videt, ze se nevyznas a myslim, ze si to predstavit nedovedes. FRS jede opravdu velmi slusne a s prenosem sily zadne vetsi problemy nema - naopak clovek krasne citi, ze to LSD ma co svirat i na suchu. Co je problem FRS je vaha na predku, ale to je ponekud jiny problem.

abc
30. března • 15:05

AKO to máš RÁD? ;-)

Doporučujeme

Články odjinud