Ford Focus RS500 dostane 400 koní a drsnější vzhled

Předchozí generace Fordu Focus RS dorazila na sklonku života v limitované edici RS500 s matně černým lakem a výkonem zvýšeným z 300 na 350 koní. A u té současné má Ford naprosto stejné plány, vzniknout by mělo také pouhých 500 kusů. Automobilka sice tvrdí, že je vše zatím ve fázi úvah, ale na Nürburgringu už se čile prohání testovací prototypy s výraznějšími spoilery a zlověstnějším zvukem.

Ford | Ford Focus

Ford Focus RS500: matně černá rozlučka

Protože standardní výkon třetí generace Focusu RS dosahuje hodnot, jakými se pyšnila právě limitovaná edice, bude muset Ford trochu zvýšit laťku. Díky pohonu všech kol si to však může bez problémů dovolit. Pokud bychom počítali se stejným patnácti procentním zvýšením výkonu, znamenalo by to něco okolo 294 kW (400 k). A to už by mohlo zatopit prémiovým hatchbackům v podání Mercedesu A45 či Audi RS3.

Sportovní auta | Hatchbacky | Ford | Byznys | První svezení | Ford Focus

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Převodovka zůstane i nadále manuální, beze změny bude i speciální pohon všech kol. Spekuluje se o použití samosvorného diferenciálu na předních kolech, brzdy i podvozek by ale měly pocházet z klasického „eresa“. I tak počítejte s tím, že si za exkluzivitu připlatíte, cena bude přibližně o polovinu vyšší oproti standardnímu modelu, což znamená zhruba 1,4 milionu korun.

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků