Ford Focus RS WRC Edition: pozoruhodná série pro Švýcarsko

Na loňské výstavě automobilů v Zürichu představil švýcarský importér vozů Ford prototyp Focus RS WRC Edition a zároveň vyzval veřejost, aby jí pomohla s jeho dotvořením. Rozjela se tak zajímavá designérská soutěž, jež vyvrcholila internetovým hlasováním, společnost Ford Switzerland nyní splnila svůj slib a šestice nejúspěšnějších konceptů se díky ní dostala do výroby.

Všem vozům jsou společné devatenáctipalcové lité ráfky OZ a bílý lak v odstínu Frozen, ale navzájem se liší barevným zpracováním, uvnitř najdeme zvláštní plakety podepsané piloty týmu Ford WRC Mikko Hirvonenem and Jarmo Lehtinenem. Pod kapotou zůstal zachován standardní přeplňovaný pětiválec s objemem 2,5 l naladěný na 305 koní (224 kW), resp. 400 Nm, jenž vozu zajišťuje zrychlení z klidu na 100 km/h pod 6 s a dosažení nejvyšší rychlosti 260 km /h. Vskutku originální dárek ke čtyřicátému výročí Ford RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS WRC Edition
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků