Ford Focus RS: úprava na výkon verze RS500 přímo od Fordu

Pokud vlastníte jeden z nových Fordů Focus RS a zpráva o 50 koních výkonu navíc pro rozlučkovou verzi RS500 vás zrovna nepotěšila, máme pro vás i pozitivní novinku. Ford se totiž rozhodl nabídnout i stávajícím majitelům Focusu RS možnost „doladit” si své žihadýlko na 350 koní a potrápit tak i matně černé bestie z poslední edice.

Pozoruhodné je, že se tak rozhodl učinit sice skrze svá dealerství, ale přesto ve spolupráci s externí ladičskou firmou Mountune. Ta zřejmě měla na starosti i doladění RS500, ale oficiálně o tom dosud nepadlo slovo.

Jestliže u Fordu pěkně poprosíte, namontují vám za cenu 2 195 liber (cca 64 000 Kč) vč. práce úpravu MK350 sestávající z úpravy řídící jednotky, nového palivového čerpadla, většího vzduchového filtru, upraveného mezichladiče stlačeného vzduchu a výfukového potrubí. A to není vůbec špatná nabídka, uvážíme-li, že výsledkem bude výkon až 350 koní a 460 Nm točivého momentu.

Dynamické parametry jsou působivé - stovka za 5,6 sekundy je již známou veličinou, zrychlení na 160 km/h za 12,2 sekundy ale vzbuzuje obdiv a akcelerace z klidu na 240 km/h za rovných 35 sekund už  bere dech. Maximální rychlosti přitom činí 265 km/h.

Úprava je k dispozici pro nové i starší vozy, zatím však pouze v Británii. Podle tiskové zprávy ale má být brzy dostupná v celé Evropě a těšit se tak nad můžeme i zde. Oproti pouhému „chiptuningu” za 20 až 30 tisíc Kč je výše zmíněná sofistikovaná úprava s dvojnásobnou cenou a razítkem „Ford Approved” daleko lepší nabídkou...

Tip: Přečtěte si náš test Fordu Focus RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS Mountune
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků