Ford Focus RS: úprava na výkon verze RS500 přímo od Fordu

Pokud vlastníte jeden z nových Fordů Focus RS a zpráva o 50 koních výkonu navíc pro rozlučkovou verzi RS500 vás zrovna nepotěšila, máme pro vás i pozitivní novinku. Ford se totiž rozhodl nabídnout i stávajícím majitelům Focusu RS možnost „doladit” si své žihadýlko na 350 koní a potrápit tak i matně černé bestie z poslední edice.

Pozoruhodné je, že se tak rozhodl učinit sice skrze svá dealerství, ale přesto ve spolupráci s externí ladičskou firmou Mountune. Ta zřejmě měla na starosti i doladění RS500, ale oficiálně o tom dosud nepadlo slovo.

Jestliže u Fordu pěkně poprosíte, namontují vám za cenu 2 195 liber (cca 64 000 Kč) vč. práce úpravu MK350 sestávající z úpravy řídící jednotky, nového palivového čerpadla, většího vzduchového filtru, upraveného mezichladiče stlačeného vzduchu a výfukového potrubí. A to není vůbec špatná nabídka, uvážíme-li, že výsledkem bude výkon až 350 koní a 460 Nm točivého momentu.

Dynamické parametry jsou působivé - stovka za 5,6 sekundy je již známou veličinou, zrychlení na 160 km/h za 12,2 sekundy ale vzbuzuje obdiv a akcelerace z klidu na 240 km/h za rovných 35 sekund už  bere dech. Maximální rychlosti přitom činí 265 km/h.

Úprava je k dispozici pro nové i starší vozy, zatím však pouze v Británii. Podle tiskové zprávy ale má být brzy dostupná v celé Evropě a těšit se tak nad můžeme i zde. Oproti pouhému „chiptuningu” za 20 až 30 tisíc Kč je výše zmíněná sofistikovaná úprava s dvojnásobnou cenou a razítkem „Ford Approved” daleko lepší nabídkou...

Tip: Přečtěte si náš test Fordu Focus RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS Mountune
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků