Ford Focus RS: téměř oficiálně

Spekulace ohledně nové generace Focusu RS se šíří už dlouho. Na veřejnost nyní prosákly první studiové fotky a část specifikací.

První spekulace ohledně nové generace modelu Focus RS se začaly šířit přibližně koncem března. Už v té době jsme mohli tušit, že automobilka hodlá tímto modelem pořádně zavařit konkurenci a tak je dlouhé držení informací pod pokličkou snad i pochopitelné. Přibližně před dvěma měsíci se internetem začaly šířit i první špionážní fotografie z testovacích jízd, přičemž čím dále, tím víc se vůz zbavoval taktického maskování. Nyní na povrch „prosákly“ první studiové fotografie, a tak si můžeme konečně prohlédnout Focus RS detailněji.

Kromě prvních fotografii jsou oficiálně potvrzeny i některé technické specifikace, Focus RS bude poháněn upraveným turbem přeplňovaným Duratecem o objemu 2,5 litru a s výkonem 224 kW / 300 koní. Pětiválec Duratec se výrobcům jevil jako nejvhodnější agregát a to zejména pro svou pružnost a poměrně snadno dosažitelný vysoký výkon. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne za necelých 6 sekund. Zklamáním pro některé může být, že Ford Focus RS má pohon pouze na přední nápravu za pomoci speciálního diferenciálu Quaife a šestistupňové mechanické převodovky, ale podobně tomu bylo už u první generace tohoto vozu.
 
Samozřejmostí je taky úprava zevnějšku. Odlehčenou karoserii zdobí aerodynamický bodykit, spoilery, zadní části nechybí difuzor a v neposlední řade je nutno zmínit, i snížení světlé výšky. Boční profil zkrášlují 15-ti paprsková litá kola o rozměru 19 palců. Uvnitř najdeme speciálně upravený pracoviště řidiče, sportovní volant a posádka bude bezpečně usazena do skořepinových sedadel značky Recaro.
 

Bližší technické specifikace a přesnější informace o cenách budou zveřejněny až po oficiálním představení na autosalonu v Londýně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Focus RS: zelená bestie s modrým oválem na přídi

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků