Ford Focus RS: téměř oficiálně

Spekulace ohledně nové generace Focusu RS se šíří už dlouho. Na veřejnost nyní prosákly první studiové fotky a část specifikací.

První spekulace ohledně nové generace modelu Focus RS se začaly šířit přibližně koncem března. Už v té době jsme mohli tušit, že automobilka hodlá tímto modelem pořádně zavařit konkurenci a tak je dlouhé držení informací pod pokličkou snad i pochopitelné. Přibližně před dvěma měsíci se internetem začaly šířit i první špionážní fotografie z testovacích jízd, přičemž čím dále, tím víc se vůz zbavoval taktického maskování. Nyní na povrch „prosákly“ první studiové fotografie, a tak si můžeme konečně prohlédnout Focus RS detailněji.

Kromě prvních fotografii jsou oficiálně potvrzeny i některé technické specifikace, Focus RS bude poháněn upraveným turbem přeplňovaným Duratecem o objemu 2,5 litru a s výkonem 224 kW / 300 koní. Pětiválec Duratec se výrobcům jevil jako nejvhodnější agregát a to zejména pro svou pružnost a poměrně snadno dosažitelný vysoký výkon. Sprint z nuly na 100 km/h zvládne za necelých 6 sekund. Zklamáním pro některé může být, že Ford Focus RS má pohon pouze na přední nápravu za pomoci speciálního diferenciálu Quaife a šestistupňové mechanické převodovky, ale podobně tomu bylo už u první generace tohoto vozu.
 
Samozřejmostí je taky úprava zevnějšku. Odlehčenou karoserii zdobí aerodynamický bodykit, spoilery, zadní části nechybí difuzor a v neposlední řade je nutno zmínit, i snížení světlé výšky. Boční profil zkrášlují 15-ti paprsková litá kola o rozměru 19 palců. Uvnitř najdeme speciálně upravený pracoviště řidiče, sportovní volant a posádka bude bezpečně usazena do skořepinových sedadel značky Recaro.
 

Bližší technické specifikace a přesnější informace o cenách budou zveřejněny až po oficiálním představení na autosalonu v Londýně.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Focus RS: zelená bestie s modrým oválem na přídi

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků