Ford Focus RS: tak teď už oficiálně

První informace o modelu Focus s přívlastkem RS jsme vám přinesli již v pátek. Po včerejšku však víme o tomto modelu ještě více.

Není třeba příliš opakovat, že automobilka „modrého oválu“ si dala na novém Focusu RS skutečně záležet a výsledek rozhodně stojí za to. Připomeňme, že první spekulace se začaly šířit již v březnu a teď můžeme konstatovat, že nebyly příliš daleko od pravdy. Těmi se však teď určitě zabývat nebudeme a vrhneme se rovnou na oficiální informace, jimiž nás Ford včera obdařil.

Ostrý hatchback s modrým oválem má pod kapotou umístěn turbem přeplňovaný pětiválec Duratec o objemu 2,5 litru nabízející výkon 224 kW / 300 koní a maximální točivý moment 410 Nm. Výkon je pronášen pomocí šestistupňové mechanické převodovky na kola přední nápravy. S takovou výbavou zvládne sprint z 0 na 100 km/h za méně než šest sekund. Tím ale výčet výjimečných vlastností RS nekončí, právě naopak.

Výrobce se rozhodl podvozek tohoto modelu vypilovat do co nejlepší podoby. Bylo například použito úplně nové zavěšení kol RevoKnuckle, které bylo speciálně vyvinuto právě pro tento model. Při pohonu pomáhá upravený samosvorný diferenciál Quaife, díky němuž se podařilo výrazně zlepšit trakci přední nápravy a tím i jízdní vlastnosti. Mezi další úpravy podvozku můžeme zařadit třeba rozšíření rozchodu kol o 40 mm, čímž se zlepšila celková stabilita. Ford Focus RS, ačkoli je předpoklad, že jej budou řídit převážně zkušenější řidiči, disponuje taktéž technologii ESP, elektronický modul je však nastaven tak, aby řidiči pomáhal skutečně jen v krizových případech a nikoli při ´prvním ostrém zatočeni či náznak smyku. Automobilka Ford si tak za tento krok jistě zaslouží pochvalu, protože stále třeba myslet nato, že vůz má vést řidič a ne přístroje. Co se týče pneumatik, vůz obouvá nízkoprofilové pneumatiky Continental o rozměru 235/35 R19. Za litými disky se ukrývají brzdní kotouče, o průměru 336 mm vepředu a 300 mm vzadu.  

Od technických specifikací se teď přesuňme k úpravám kosmetického charakteru, které jsou poměrně rozsáhlé. Pro lepší aerodynamiku zde přibyl nový bodykit, kapota s průduchy a na mohutnosti přidávají i rozšířené blatníky. V zadní části pak nemůžeme opomenout difuzor a karbonový spoiler pro lepší přítlak. Pár kosmetických změn se ušlo taky interiéru, palubní deska je zdobena hliníkovými, nebo karbonovými lištami. Nechybí ani speciální volant s neodmyslitelným nápisem RS a hliníkové pedály. Osobitnou pozornost si zaslouží i dvojice skořepinových sportovních sedadel Recaro.

Jak už bylo zmíněno v předešlém článku, Ford Focus RS debutuje na londýnském autosalonu 22. července a do prodejů by se měl dostat v průběhu prvního kvartálu příštího roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek 
Ford Focus RS
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků