Ford Focus RS: revoKnuckle a nový LSD

21 komentářů

BobAsh
11. března • 19:12

... když už autor rozebírá důvody, proč má RS přední náhon a ne 4WD, možná by se mohl zmínit o tom hlavním, tedy o finanční katastrofě prvního Focusu RS a o tom, že aby nové RS vůbec bylo schváleno, muselo být mimo jiné navrženo tak, aby se mohlo vyrábět na standardní výrobní lince. Prostě na 4WD nebyly peníze - nicméně s ohledem na to se Fordu podařila opravdu vynikající věc.

Jyrka von GM
17. března • 14:03

Za prve k prodelku na prvnich RS, je to jen nepravdiva spekulace (medialni kachna), zadna oficialni PR zprava to nedokazuje, pokud takovou primo od Fordu znas, dej link. Ja ne. Vyrobeno podle predpokladu FMC bylo 4501 RS MKI ani kus mene!i stare RS bylo na standardni vyrobni lince tak ze nevim co resis, na standardni vyrobni lince se dela i STi nebo EVO a jine AWD. Jen personal ma nove zaskoleni na novy model.Za druhe na 4WD nebyly penize? NE, AWD neni protoze platforma s nim konstrukcne nepocitala, (vaha atd). A hlavne Jos Capito osobne nepreferuje sportovni AWD ale FWD. Za dalsi RS rada ma byt podle Fordu (Capita) porad siroce dostupne "levne" auto jako jine Fordy. AWD RS by stalo to same co EVO nebo STi. Nove FWD RS je vyrazne levnejsi!!!

Ja
8. března • 2:04

http://www.youtube.com/watch?v=mdAGKNogdAw&feature=relatedhttp://www.youtube.com/watch?v=nqISU2nlhdE

Pedro
8. března • 19:05

Velice dobrý test (zatím asi nejlepší) je na Driver's Republic, autor Chris Harris, www.drivers-republic.comhttp://www.drivers-republic.com/dr_tv/index.cfm?videoid=4fdb316c384d4a4da8a56d39b8a5f52f&area=videoshttp://magazines.drivers-republic.com/driversrepublic/prizefight042/?fm=2

ooo
8. března • 5:35

taky pridam Focus RS proti EVO VQ 300 a 135i M Sport
http://motoring.sky.com/features/videos/video-ford-focus-rs-triple-test.aspx;-)

Ja
8. března • 2:10

Este jeden testik navysehttp://www.youtube.com/watch?v=7fp_az13NYs&feature=channel

jj
7. března • 19:28

Je hezký jak tohle řešení ford prezentuje, jako něco co ještě nikdo nepoužil. Podobný systém už hezkou řádku let myslím používá Megane sport :) . Jinak RS je boží, jen by to ještě chtělo nějakých 150-200kg dolů. 300koní a hmotnost kolem 1100kg by byl teprve hukot...

RS
8. března • 0:40

To neni vubec pravda, Ford ma RevoKnuckle patentovany uz pred rokem 2004! Renault ne. Ford puvodne vyvinul RevoKnuckle pro vykone diesely FWD - Mondeo, Focus atd http://www.not2fast.com/chassis/revoKnuckle.pdfU Renaultu to jen spatne obslehli od Fordu - jak se rika potrefena husa nejvic kejha!
http://msnukcars.spaces.live.com/Blog/cns!9147D27F85A04C56!6102.entry

Ondra S.
7. března • 9:27

Zajímavé řešení přední nápravy ;-)
Jen se mi teda zdá, že až 400Nm na přední nápravu je poněkud příliš brutální hodnota i přes její speciální konstrukci, ale chtělo by to rozhodně zkusit v praxi, protože záleží také na zatíženosti náprav (rozložení hmotností). Každopádně na takovém vozidle se budou muset přední gumy měnit tak 2x častěji, než zadní.
Sám jsem měl vozidlo s výkonem 150kW a 280Nm na přední nápravu a připadalo mi to téměř jako mezní hodnota, ne že by to nesedělo, ale při intenzívní akceleraci při předjíždění do kopce odlehčené kolo vždy trošku podhráblo a s řízením to pěkně cvičilo. No kdo nato nebyl zvýklý, tak byl překvapený. Na druhé straně jízda s něčím takovým je úžasný zážitek a když je cítit ta brutální síla, tak si řidič díky tomu, že se dostává na hranice možností adheze gum uvědomí lépe působení fyzikálních sil na vozidlo v každém okamžiku, když mu to v rejdu pod plynem zahrábně a škubne volantem.
Na druhé straně se mi zase líbí výkoný motor a přední náhon, protože jsem na ně za ta léta zvyklý a už tuším, co od toho kdy asi tak můžu čekat. Na zadohrab bych si musel nějakou dobu teprve zvykat, protože se to chová v mezních situacích jinak. Doufám, že to auto bude jinak příjemné s pěkným interiérem, také se světlou, nebo aspoň barevnou variantou sedadel i výplní dveří (nemám rád černou a šedou).

RS
8. března • 1:24

Každopádně na takovém vozidle se budou muset přední gumy měnit tak 2x častěji, než zadní.Nebudou protoze jen prohodis pneu zadek a predek, je videt ze jsi jen teoretik. A navic ten diferencial ATB-LSD prave setri pneu protoze te nenecha hloupe hrabat.
Od toho tam je ;-)

Vana666
8. března • 0:08

OndraS.: 400Nm na hnací nápravě že je moc ? - dyť víc měla i Š120, na dvojku kolem 700, na jedničku přes tisícjinak fordův nejnovější objev se v USA vyrábí běžně už roky a jmenuje se Torsen 2
takže doslova objevili ameriku http://www.torsen.com/files/Torsen%20T-2%20Technical%20Sheet.pdf

RS
8. března • 1:15

Torsenu je kupa Helical, Planet, Paraler atd. to znamena bezna vec a jsou take spiralove / Helical ale to neni uplne schodne s resenim spiraloveho Quaife, Qauife na ATB ma patent tak ze asi tak, je to v postate asi vylepseny Helical Torsen (Torsen teto konfigurace ma horsi funkci). ATB je srovantelny s planetovym LSD. Pokud ma nekdo jiny nazor, tak do mne ;-)

Vana666
8. března • 8:51

RS: podle fotky vypadá Quaife stejně jako T-2, takže by mě docela zajímalo v čem spočívá to vylepšení. Jestli pro svůj účinek potřebuje podle autora článku "rapidní zvýšení otáček jednoho kola" tak mi to nijak skvělé nepřijde - to by ho spíše degradovalo na úroveň viskózní závěrky. Anebo je jeho funkce v článku popsaná špatně :-|

RS
9. března • 17:04

"rapidní zvýšení otáček jednoho kola" zaprve nevim kde vzal autor to slovo "rapidní" rapidni neni zadne jasne cislo, za druhe Torsen T-2 (Type B) neni helical jako ATB Quaife ale parallel gear. Dle wiki http://en.wikipedia.org/wiki/Torsen
tak nevim jak stejne, na foto se podivam pozdeji ale formalne konstrukcne to same neni, pokud se da verit alespon na 50% wiki.Dale Quaife ma i zavodni verze LSD ale nevim presne v jake konfiguraci.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Vana666
9. března • 18:38

RS: jestli chápu správně pojem helical tak to znamená šikmé ozubení, kterýžto konstrukční prvek je použit úplně stejně v T-2 i v dotyčném zázraku od forda, navíc oboje v paralelním uspořádání. A řez Quaifem jako by z oka vypadl již léta používanému řešení firmy zexel torsen. Tak mi prosím vysvětli v čem teda spočívá ten zásadní rozdíl

Zelí
7. března • 10:35

Od forda je tzv. z nouze ctnost. Nemá k dispozici 4x4.
Problémy s přenosem různého rušivého cukání od předohrabu s vysokým výkonem už řešilo audi a má na to 15 let upravené zavěšení.

RS
8. března • 0:42

Ford ma patent tak ze Audi asi melo a ma prd.

Martin
7. března • 19:30

ford umí všechno, jen né 4x4. To je vidět na průřezu celým jeho výrobním portfoliem. Jinak já mám na přední nápravě až 3000Nm, ale při cca 8km/h na redukci ;-)

Jiří Duchoň
7. března • 23:05

Dobrý den, posledních patnáct let Ford systém pohonu všech kol zanedbával, ale souviselo to především s jeho akvizicemi v jiných automobilkách, uvidíme, jak to bude nyní. Nové Scorpio tak bylo "odpískáno" vzhledem k existenci Jaguarů, proto se nakonec ani Lincoln LS do Evropy vozit nezačal, a to i přesto, že již zde byl homologován a k dispozici jsou snímky jeho evropské verze. Podobné to bylo se "čtyřkolkami", které přenechal Volvu. Nelze však tvrdit, že by to Ford s AWD neuměl, vzpomeňme celé pohonné ústrojí běžných Sierr, ale především Sierry Cosworth, záhy vestavěné do Escortu Cosworth. To byly mašiny, které i na sportovních podnicích jen ztěží hledaly konkurenci, na závodech do vrchu se přitom obevují dodnes a i v ostré konkurenci moderních strojů se dokáží prosadit. Pohon všech kol byl vyvinut ještě pro Mondeo první generace, dokonce se začal vyrábět. Byla to však pohroma, nezvyklá poruchovost a nestabilita systému vyděsila i samotné konstruktéry a pohon všech kol byl záhy a v tichosti stažen z výroby. Pokud si dobře vzpomínám, vyrazila dokonce kolona těchto Mondeí někdy v roce 1993 s velkou slávou na exhibiční expedici k jednomu z pólů. Zachytil jsem pak jen informaci, že vzhledem k nízkým teplotám praskají přední světla, poté však zpravodajství z této jízdy umlklo...

Composite
7. března • 8:53

pekné autíčko aj výkon to má ;)

thomasrider
7. března • 1:25

B-]

Doporučujeme

Články odjinud