Ford Focus RS prý umí jezdi za 7,3 l/100 km, ale k čemu je to dobré?

47 komentářů

matiz
18. října • 11:48

asi tym mysleli ze po meste sa clovek nebude nahanat ako blazon, a ani na vypadovkach, taketo auta patria na okruh a tam sa ma ist clovek vyblaznit nie po meste.. blbo napisany clanok

Composite
16. října • 14:28

Niekto chce výkonné, pekné auto, ale zároveň chce, aby malo aj nejakú spotrebu pokiaľ nechce využívať jeho dynamické vlastnosti.
Kamarát chodí často do BA, KE,... vždy chcel M3, teraz ju má, ale ZA-BA-ZA robí za 70€ (cca. 15L/100km, pritom ked má požičaný nejaký 1.9-2,5L diesel od audi, či bmw, tak to spraví za cca. 20€ (cca. 5L/100km). Tak ked tam idete 5 krát do týždňa, tak to už robí pekný peniaz.Samozrejme, ked na tom blázni, tak ho nejako spotreba nezaujíma (41,5 L/100km).

Radek Ondrášík
16. října • 15:33

S M3 se da pri beznem zivote jezdit okolo 12 l. Pokud jezdi s M3 za 15 a s tim TDI za 5 tak to hlavne proto, ze s tim TDI jede velmi klidne. Pokud by jel stejnym stylem, pak ten rozdil bude vyrazne mensi.Kazdopadne v tomto pripade jde o dve rozdilna auta. Ne o jedno. Tu se bavime o tom, zda ma smysl resit to, ze by mel jenom tu M3 a jezdil s ni za 12 litru a nebo kdyby jel extremne usporne tak za 10. Zda by melo to extra snazeni nejaky fakticky vyznam. A to s ohledem na naklady na takove auto nemelo.

Composite
17. října • 10:11

jo 11-12 spraví, ale ked nepracuje, inak nie, lebo dialnice nie su všade a pri častých obiehaniach tesne nad predpismi to nespravíš.proste bežné jazdenie v bežnej premávke, len rozdiel je, že ked obiehaš a dupneš na podľahu, tak je to iné kafe a zoberieš o 2-3 autá viac, len potom tá spotreba. a zas ideš svoje a zas nízka,...

Ufi
15. října • 21:48

ten kdo má na jedno auto a chce mít něco, s čím se může o víkend vyblbnout a přes týden s ním jezdí do práce. a proč by měla stát cesta do práce zbytečně dráž?

David
18. října • 9:41

přesná definice zájemce o FIIRS, naprosto souhlasim ten kdo má na jedno auto i tak dost drahý (přeci jen milion to už je na menší byt za městem... :D )Prostě kdo jezdí deně do práce po nákupech a takoví ty lítačky, tak ocení, že se sním může solidně vyblbnout na okruhu nebo jinde, tak i to že běžné ježdění nezaplatí 2krát. podle mě super strategie od Forda..!

Radek Ondrášík
16. října • 12:11

v ramci toho, ze naklady na palivo u tohoto auta tvori velmi malou cast celkovych nakladu, je uspora par desetniku na 1 km naprosto nepodstatne. Ono pokud vas 1km stoji ne 16 ale 15Kc je uplne jedno.

koffr
15. října • 10:12

za 8 litru na sto sem bezne jezdil po dalnici s tristakonovym petilitrovym osmivalcem, takze tahle spotreba je normalni prumer B-]

Martin
16. října • 12:31

nojo, ale to byl Detroit diesel:-D

AnGeor
15. října • 10:41

hhhhhh a kterym? to by me zajimalo sam mam 5.0 V8 a 8L je utopie

Skyline
15. října • 11:54

Tak to ja bych mu docela veril, ze po americke dalnici pri 60 mph jezdi V8 v sedanu (ne SUV) na tempomat za 8 :-) V nasich podminkach je to ovsem pochopitelne utopie, dle me zkusenosti 140 tacho na tempomat (tedy napr. D1 kopec-nekopec) jezdi osmivalce tak za 12-13. Tak akorat pri sjezdu z Brenneru do Italie a dal na Milan (tedy s kopce a po rovine) uveril prumeru na hranici 10 litru.

eLzyx
15. října • 14:39

tak hlavně auto pro USA a pro Evropu má většinou jinou převodovku a jinak naladěnej SW.

David
15. října • 20:22

hm, a taky tam maji trosku jiny benzin - 87oktanu - fuj

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Skyline
15. října • 21:38

Nez zacnes placat blbosti, tak si o tom neco zjisti. Google ti jiste vysvetli, proc tech americkych 87 oktanu neni to stejne, jako by bylo 87 oktanu u nas.

matty
15. října • 13:59

Nezapomeň, že ty V8 sedany v USA mají rapidně sníženej výkon !!!!!

Skyline
15. října • 14:29

Co prosim? :-D Motory jsou pro US i Evropu stejne silne, mirny rozdil je dan pouze jinou silou kone (tj. vykon v kW je stejny, prepocet na kone se lisi o cca 1.5%). Napriklad Chrysler 300C ma pro 6.1 V8 na CZ strankach 431 k, na US strankach 425 hp. 750i ma u nas 407 k, v USA 400 hp. Zadny "rapidne snizeny vykon" tam nevidim, ale treba me poucis, kterych aut se to tyka.;-)

jack
15. října • 9:53

Zajimalo by mne, jak to myslel ten trouba co napsal tento clanek s nazorem "ale k čemu je to dobré?" Pekne auto, velky vykon a nizka spotreba. K CEMU JE TO DOBRE ???? No schvalne o tom jeste popremyslej ! :-))

Radek Ondrášík
15. října • 10:12

Mozna by trouba, co psal tento prispevek mohl ten clanek alespon cist. Pak by nemlel takove hlouposti. Autor nema nic proti velkemu vykonu, peknemu autu a nizke spotrebe. Spise se pozastavuje nad tim, k cemu je test, kdy jede ridic naprosto defensivne, pomalu a zpusobem, kterym nikdo nejdezdi a pak se chlubi jake hodnoty dosahl. To je jako rict, ze v laboratori to auto umi spotrebovat jenom 5 litru na 100 km. Pekne, ale k cemu to je, kdyz v realu je to nedosazitelny udaj?Takze priste vice premyslet.

Composite
16. října • 14:36

ked chce niekto výkonné auto pre zábavu, ale chce od neho aj slušnú spotrebu, ked ide na štreku.ked sa bavíme na kamošovej M3, tak to má spotrebu 40 L / 100 km a nesere ho to, ale ked niekedy spraví za deň spraví v priemere 500 km, tak už ho to serká, lebo spraví priemer 15 L/100 km, vie spraviť aj 11, ale to už fakt, ked má všetko hotové a ide po diaľnici 130 :-D.tak si to zober 15L*5= 75L * 1,18€= 88,5€ x 5 dní = 442€/ týždeň, nie vždy, priemer je okolo 1500-2000€ / mesiac len na benzíne, ak nepočítam, spotrebu ked to ide na plný výkon (pernametne to drží otáčky pri 3 tis, a ide to do 9 tis).Proste ked sa zníži výkon turba, vymnú sa všetky športové prvky (nízke otáčky, max. do 7 tis,...), tak to žere dosť

jj
15. října • 10:51

no myslím, že každý jakkoliv měřený údaj je v principu laboratorní. Copak si někdo kupuje auto, aby s ním jen zrychloval z na 0 na 100, nebo si někdo kupuje auto aby s nim denně na brzdě zkoušel zda to má X hp? Ne, všechny tyhle údaje jsou jen určitým náznakem, ze kterého lze s trochou zkušenosti odhadovat, jak se auto bude chovat v reálu a samozřejmě každý pak dá při úvahách o autě různým parametrům a informacím zcela jinou důležitost. Ano - údaj o tom, nakolik lze v ideálním případě krotit spotřebu bestie, jako je RS II, bude pro mnoho lidí méně důležitý , než třeba údaj o zrychlení. To ale není důvod, proč se nad takovým zjištěním pohoršovat tak úzkoprse, jak to dělá Duchoň. Jenže to by nesměl být brouk pytlík, kterej má "děsně chytrej komentář" k jakékoliv informaci, která si do té doby nedělala ambice na nic jiného, než že ji kdokoliv může uvážit, jak uzná za vhodné. Podle mistra všeho Duchoně už nejspíš BMW ztratilo právo na existenci, když zvažuje výrobu předokolky (ať už z jakéhokoliv důvodu). Radar v nějakém samobrzdícím systému v autech nás všechny ozáří a jemu nejspíš neumožní všem předvést, jak se má s autem jezdit a takhle by se dalo den za dnem jít po nesmyslně hodnotících komentářích ke každé prkotině, která se mihne kolem aut. No prostě všichni vývojáři a lidi od aut jsou blázni, jen Duchoň je nejspíš letadlo. Kdyby tak jednou pochopil, že o spoustě novinek a informací se dá psát jednoduše tak, aby lidi dostali informaci, a ne ke všemu je nevyhnutelně nutné dodat nějaký vychytralý komentář, to by byla krása.

Radek Ondrášík
15. října • 11:59

jj: zakladem vseho je si v hlavne srovnat co vlastne chci. Vadi vam komentare p.Duchone. Chcete strohe informace. Autorevue je znamo tim, ze do clanku vklada sve nazory, komentuje apod. Klidne podava informace dost zabarvene dle nazoru autora. Proc sem tedy chodite, kdyz vam tento typ informaci vadi. Proc nejdete tam, kde dostanete to co zadate? Daleko horsi, nez styl p.Duchone je zahledenost lidi, kteri misto toho, aby respektovali druhe za to co delaji, je nuti delat vse dle jejich pohledu. Pochopil bych to jeste v pripade, ze neni na vyber, ale copak nemate vyber? Auto.cz, novinky, idnes a kde kdo vam poda v podstate preklad tiskovych zprav, tedy presne to, co hledate. Bez nazoru, bez vlastniho pohledu.Tak proc vam vadi, ze existuje alterantiva pro ty, kteri to chteji jinak? To jste tak omezeny, nebo potrebujete furt prudit?

jj
16. října • 9:46

kdybych měl potřebu furt prudit, tak to poznáte, napsal jsem zase po x měsících nějaký příspěvek do nějaké diskuse, protože jsem náhodou měl čas (to se mi moc nestává), náhodou jsem na článek narazil (to se na internetu díky prolinkovanosti stává) a náhodou jsem si vzpoměl, že za poslední dobu mě úzkoprse nebo ublíženě komentovanej článek článek přiměl podívat se na jméno autora jen asi 4x a pokaždé světe div se stejné jméno - Duchoň. Já tu Vaší na hlavu postavenou argumentaci, ktero jsem od Vás zaznamenal již historicky pod pár články postavím na hlavu stejným způsobem.Proč má AR pod články diskusi, když nechce slyšet, co lidi napadne, když si přečtou její články. Můj příspěvek byl k tématu, nebyl vulgární a pominu-li povzdech nad subjektivním dojmem z kvality komentáře p. Duchoně (proč bych nemohl mít subjektivní názor když ho má Duchoň a vy?), tak se snažil nekonfliktně vysvětlit, proč má i taková informace nějaký význam - byt jsem připustil, že pro většinu soudných lidí nejspíš okrajový, ale že to není důvodem nad ní ohrnovat nos zcela.Takže se laskavě také držte primárně tématu - nebo Vám vadí, že má někdo jiný názor? (to byla řečnická parafráze - odpovídat netřeba)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
16. října • 14:06

Ano, vas prispevek nebyl vulgarni, ale urazlivy. Nesouhlas se da napsat slusne a vecne a nebo s urazkami, ktere treba primo neobsahuji vylozene vulgarni vyrazy.Mi nevadi cizi nazor, naopak, kdyz je slusny a vecny, je vzdy dobry. Ale vadi mi, kdyz nekdo prijde a chce vsechno menit, kdyz to funguje a ma moznost volby. a tuto zmenu vyzaduje kdyz ne primo vulgarne, tak alespon s urcitou davkou urazek.

jj
16. října • 15:35

už asi dost1) To že jsem se vyjadřoval s nadsázkou a trochu ironicky o stylu p. Duchoně snad není urážkou. Rozhodně ne pro člověka, kterej má dost sebevědomí a je dost velkej kádr na to, aby prismou subjektivního pohledu kritizoval řešení, ke kterým dospěly jistě v dobré víře a po spoustě práce celé vývojové týmy.2) Pokud nejste alter ego pana Duchoňe, jeho starší brácha, druh nebo tiskový mluvčí, tak nechápu proč zvažujete, nakolik může můj tó vnímat p. Duchoň můj postoj jako urážlivý. Věřím, že redaktor magazínu dokáže mluvit a ozvat se sám.Upřímně mě je ostatně fuk co si dělá - což neznamená, že bych si o tom nemohl myslet a říkat své. Okrajem jsem se zmínil o svém názoru a pokud má zájem o nějakou sbereflexi a umí myslet i bez pomoci p. Ondrášika, tak si z toho vezme co uzná za vhodné (tj. klidně nic pro mě za mě). Do doby vylepšení jeho často naprosto zbytečně (až nuceně) rejpavejch komentářů (kupudivu subjektivnost mi nevadí, hůř akceptuji bohorovnost postoje kombinovanou s omezeností pohledu) se bude muset smířit s tím, že na tento jeho styl komentářů má někdo i negativní názor (jo svět je krutý). Já si z Vašich příspěvků tady už své vzal. Argumentujete podle mého názoru dost demagogicky - to že se můžu koukat i jinam neznamená, že když sem tam vidím i něco, co se mi nelíbí, tak si na to nemůžu udělat názor. Když mám názor (a chuť a čas), tak snad mohu i ten názor uvést v diskusi - neviděl jsem v pravidlech podmínku, že do diskuse je třeba psát jen souhlasné názory. Navíc obvykle jako většina lidí nejprve čtu text a jen výjimečně (když mě extra zaujme či extra otráví), tak se koukám, "...kdo to sakra napsal ...". To mám kvůli několika nesmyslným komentářům preventivně nečíst vče, co je na AR? Spousta článků je ucházejících. Dokonce i některé od p. Duchoně neurazí. Takže mi tuhle pomýlenou logiku o možnosti volby nenuťte prosím - je mimo.

Radek Ondrášík
16. října • 16:10

a v tom mate pravdu

eLzyx
15. října • 10:50

v reálu se s tím samým motorem (5ti válec 320koní, 410Nm, pravda trochu jiný obsah 2319ccm) v o 10let starším autem(nedělám si iluze o top stavu) dostanu na průměrnou spotřebu 7,9L/100km při průměrné rychlosti 96km/h (tj. dálnice 130, okresky 100, město 50). Ano je to defensivní způsob jízdy, ale zdaleka nepatřím mezi nejpomalejší na silnici a poměr předjetí mě/předjetí mnou je výrazně lepší pro mě.

Radek
15. října • 10:01

Pekne auto, velky vykon a nizka spotreba - ze by perpetuum mobile? :-D

911
15. října • 8:15

to neridil mfilip, to by v Britanii cumeli na ty cisla B-]

Tomas B
15. října • 8:57

co třeba pro někoho, kdo uvažuje o RS jako o každodenním autě? Pro toho by údaj 7,3l při eco mohl být zajímavý - já bych z toho odvodil, že by se dalo jezdit v průměru za cca 10l, když člověk nebude mít těžkou nohu a bude opravdu auto používat každodenně a ne jenom pro "zábavu"

Zelí
15. října • 9:10

Rád bych se v reálu seznámil aspoň s jedním týpkem, který si koupil takové auto tzv. pro zábavu. Týpků, kteří si kupují to kupují k prezentaci znám dost.

Composite
16. října • 14:30

mám kamaráta M3, na každodenné použitie a jazdenie.
Má to na prezentáciu, pobavenie, ale aj denno denné jazdenie.
Týždenne spraví cca. 2 tis km.

klasik
16. října • 18:55

Dufamze nejazdi po rozbitych dialniciach, to by bolo riadne martyrium.
Ja by som si na 100 000 km rocne kupil namiesto M3 rozhodne radsej nejaku komfortnu limuzinu, ktora zo mna nevytrasie vsetko, napriklad Rko na vzduchu.
Ale na druhej strane som stretol uz niekolkych pozerov, co su ochotni kvoli "reprezentacii" znasat velke utrpenia :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Composite
17. října • 10:08

nie je to tak hrozné, M disky vydržia veľa, trafil jamu a nič :-D
Problém je, ked zapne M hovädiny, vtedy je problém s tuhosťou a nízky podvozkom, trochu sa to upravý, ale jazda je v pohode aj na deravých cestách, čo som nečakal.
Proti takej impreze WRX STi je to o 200% lepšieIde kúpiť Land Rover, proti Mku to má slušnejšiu spotrebu :-D

klasik
18. října • 19:27

Land rover je na dialnice asi rovnako skvela volba ako ta M3 :-D Predovsetkym s aerodynamikou nadrozmernej chladicky...
Ale nech si kupi kazdy co chce.

Radek Ondrášík
15. října • 9:23

Ja znam jednoho. Prodal Evo IX upravne na FQ400 a koupil novy FII RS. Ten mel asi tyden a prodal ho a koupil zpet nejete Evo IX. Rikal, ze neco tak hrozneho pro zabavu uz dlouho neridil :)takze jednoho bysme meli.

David
18. října • 9:58

tak ono mit 4kolku na zábavu a předokolku, je tak trochu rozdíl(jestli se to k němu nedoneslo) a tím se dá usuzovat, že to bude i jiný styl zábavy, takže jestli z něj za týden dokázal vyždímat veškerou zábavu, tak to je fackt borec a doporučuju, aby se začal živit závodem :-D:-D:-Dono když je člověk zvyklí na 4kolku, tak je trochu suběktivní vůči předokolce, zadokolce...
a co si budem nalhávat Evolution IX zní líp než Focus RS Ať žijou Fofíci :-))

Zelí
15. října • 13:42

Tak přece někdo takový existuje, to se mi ulevilo. Většina testů klade důraz na zábavnost, takže si aspoň vím, že to dělají kvůli někomu reálně existujícímu. Rovná práva menšinám jest heslo dneška.

Tomas B
15. října • 10:13

Proč se v tom nejdřív pořádně neprojel, než ho koupil?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
15. října • 10:35

Chtel byt prvni co to ma. Auto o kterem se porad pise a mluvi. Mel za to, ze to bude pecka a koupil to jeste pred uvedenim na trh v CR.

Tomas B
15. října • 10:49

Zkusím se asi někde poptat, jestli ho někde mají a projet´se s ním. Někdo tvrdí, že je to auto na prd, někomu se to líbí, tak nevím...

Radek Ondrášík
15. října • 11:14

Zalezi jak to auto beres. Pokud jako ultimativni predokolku, tak budes zklamany. To auto neumi nic, co bys nenasel u dosavadnich kralu jako je treba Recnkovo Clio, Megane ci Civic. Pokud jako pozer karu s charisme, dobrym zvukem, jakous takous pouzitelnosti a pomernou rychlosti, ktere bude prekazkou stejne vetsinou ridic, ne auto, pak je to paradni.Mam za to, ze 99,9% ridicu z toho musi byt jizdne uneseno.

Pepis
15. října • 12:25

http://www.autoweb.cz/reportaz/ford-focus-rs-vs-nissan-370z-souboj-koncepci-na-nordschleife-prvni-cast/17232

Radek Ondrášík
15. října • 15:06

a?

Pepis
15. října • 15:20

Jen abys vedel.

Radek Ondrášík
15. října • 16:32

a mam vedet co? ten test znam. Z meho pohledu je ten test dost o nicem, byt pusobi velmi dramaticky a ze to drti o 106. Lepsi nez milion kecu je kazdopadne video, kde se ukaze ta realita dokonale popsane jizdy ;)Kazdopadne FRS sem mel na par dnu pujceny. Auto zajimave, nicmene zadny zazrak se nekona. Trpi stejnymi neduhy jako jine preturbovane predokolky.

Pepis
15. října • 16:46

Ano, to je evidentni.

Tomas B
15. října • 11:33

Tak to předpokládám, že bych v tom 0,1% spíš nebyl:-D

Doporučujeme

Články odjinud