Ford Focus RS prý umí jezdi za 7,3 l/100 km, ale k čemu je to dobré?

Ford Focus RS, nejrychlejší sériově vyráběný model v historii evropského Fordu, přidal do seznamu svých pozoruhodných parametrů také jeden překvapivý údaj - průměrnou spotřebu jen 7,3 l/100 km. Tato působivá hodnota, jedna z nejlepších v dané kategorii, byla dosažena v rámci sedmého ročníku britského „eko-maratonu“. Soutěžící jsou zde hodnoceni podle toho, o kolik dokážou snížit spotřebu paliva ve srovnání s oficiální hodnotou kombinované spotřeby, kterou udává výrobce vozu. Focus RS, poháněný přeplňovaným motorem 2,5 l o výkonu 224 kW, spotřeboval na soutěžní trase o délce 579 km celkem 40,9 l benzínu, což oproti udávané spotřebě představuje zlepšení o 28 procent.

Za volant usedl britský motoristický novinář Jeremy Walton, který v cíli dvoudenního klání prohlásil: „Toto je zatím nejrychlejší silniční Ford RS, ale je také nejhospodárnější. Ukázalo se, že s trochou sebeovládání lze i takto silný sportovní vůz používat v běžném provozu bez obav z horentních účtů za benzín.“

Nemyslíme si ale, že by zrovna tento údaj o něčem podobném vypovídal. Minimální spotřeba nemusí říkat vůbec nic o tom, jak dokáže být vůz úsporný v běžném provozu při jeho užívání adekvátním způsobem. Nebo si někdo půjde koupit Focus RS pro ježdění eco-rallye?

Tip: Přečtěte si náš test Fordu Focus RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků