Ford Focus RS prý umí jezdi za 7,3 l/100 km, ale k čemu je to dobré?

Ford Focus RS, nejrychlejší sériově vyráběný model v historii evropského Fordu, přidal do seznamu svých pozoruhodných parametrů také jeden překvapivý údaj - průměrnou spotřebu jen 7,3 l/100 km. Tato působivá hodnota, jedna z nejlepších v dané kategorii, byla dosažena v rámci sedmého ročníku britského „eko-maratonu“. Soutěžící jsou zde hodnoceni podle toho, o kolik dokážou snížit spotřebu paliva ve srovnání s oficiální hodnotou kombinované spotřeby, kterou udává výrobce vozu. Focus RS, poháněný přeplňovaným motorem 2,5 l o výkonu 224 kW, spotřeboval na soutěžní trase o délce 579 km celkem 40,9 l benzínu, což oproti udávané spotřebě představuje zlepšení o 28 procent.

Za volant usedl britský motoristický novinář Jeremy Walton, který v cíli dvoudenního klání prohlásil: „Toto je zatím nejrychlejší silniční Ford RS, ale je také nejhospodárnější. Ukázalo se, že s trochou sebeovládání lze i takto silný sportovní vůz používat v běžném provozu bez obav z horentních účtů za benzín.“

Nemyslíme si ale, že by zrovna tento údaj o něčem podobném vypovídal. Minimální spotřeba nemusí říkat vůbec nic o tom, jak dokáže být vůz úsporný v běžném provozu při jeho užívání adekvátním způsobem. Nebo si někdo půjde koupit Focus RS pro ježdění eco-rallye?

Tip: Přečtěte si náš test Fordu Focus RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2006
Stav: 152 346 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2006
Stav: 144 236 km
Cena: 60 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 53 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků