Ford Focus RS od Mcchip: 401 koní

Focus RS se po zásluze stává vděčným objektem péče různých ladičských firem. Mcchip z něj jako první „vydoloval” přes 400 koní.

Společnost Mcchip-dkr z německého Salzgitteru, jejíž samotný název napovídá, jakým způsobem asi pracuje na zvyšování výkonu, je zatím jednou z těch posledních, které se Focusu RS podívala na zoubek.

Vůz dovedla svým způsobem k extrémním hodnotám, přičemž i ty standardní rozhodně budí patřičný dojem, a proto si je předem připomeneme: nejvyšší výkon 305 koní (224 kW), točivý moment až 440 Nm a šestistupňová převodovka s ortodoxním, manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Firma Mcchip nabízí pro Focus RS dva stupně ladění. Ten první nese označení Stage 1 a spočívá skutečně pouze v zavedení nových „map“ z vlastního vývoje do řídicí jednotky. Tento zákrok má motoru přidat 30 kW na výkonu, čímž poskočí až na 345 koní (254 kW), přičemž točivý moment naroste na 520 Nm. Výrobce neudává hodnoty zrychlení, ale nejvyšší rychlost prý u Stage 1 činí 271 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Druhý stupeň s názvem Stage 2 spočívá kromě nového programu také v instalaci vylepšeného mezichladiče stlačovaného vzduchu, speciálních svíček, dalších modifikací elektroniky a sportovně střižených sacích a výfukových traktů. Výkon motoru takto upraveného kompaktního vozu dosahuje hodnoty 401 koní (ano, bezmála 300 kW!) a točivý moment prý dává plných 612 Nm.

O údaje o dynamice jízdy jsme i v tomto případě ochuzení, nejvyšší rychlost ale údajně dosahuje 278 km/h. Společnost Mcchip však v tomto bodě zdůrazňuje, že jí šlo o vytvoření vozu nejen extrémně výkonného, ale také spolehlivého při službě v každodenním provozu.

Sada úprav Stage 1 vás přijde na solidních 799 Euro, ale pokud chcete jít ještě dál, budete muset sáhnout do své kapsy poněkud hlouběji: za Stage 2 zaplatíte již 4 499 Euro. Za hatchback jedoucí takřka 280 km/h to ale není neadekvátní příplatek...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus RS Mcchip
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků