Ford Focus RS může mít od Mountune až 375 koní a plnou tovární záruku

Říká vám pane nejnovější inkarnace Fordu Focus RS, ale už jste si za tu dobu zvykli na jeho dynamické schopnosti? Že by to chtělo pár koní navíc? Jako bychom vás slyšeli. Možnost tady naštěstí je, a ta možnost se jmenuje Mountune. O záruku se přitom nemusíte bát.

Sportovní auta | Hatchbacky | Ford | Byznys | První svezení | Ford Focus

Nový Ford Focus RS dorazil na český trh. Driftovat opravdu umí

Britský úpravce dokázal ze čtyřválcového motoru vydolovat dalších 25 koní a 40 Nm, takže se výkon zastavil na 375 koních a nejvyšší točivý moment na 510 newtonmetrech. Díky tomu ubral Focus RS dvě desetiny sekundy na zrychlení, takže pokoří stokilometrovou rychlost za 4,5 sekundy, nejvyšší rychlost zůstává na standardních 266 km/h.

Možná by vás mohlo zajímat, jak toho Mountune dosáhl. Změny naštěstí nejsou nikterak radikální, je tady nový vzduchový filtr, přepracované sání a nový software řídící jednotky. I díky tomu zabere úprava jen 90 minut a přijde na rozumných 899 liber, tedy asi 29 tisíc korun.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Hatchbacky | Ford | První svezení | Ford Focus

Ford Focus RS udělá Kena Blocka z každého. Ano, i z vás [první dojmy]

Vzhledem k tomu, že úpravu pomáhala vyvíjet sama divize Ford Performance, nemá zvýšení výkonu vliv na tovární záruku. Ostatně, úpravy je možné nechat provést i v autorizovaném servisu. Zatím jsou však k dispozici jen na anglickém trhu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
 
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 6 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků