Ford Focus RS dostal aktivní zadní diferenciál a výkon „přes 315 koní“

Další z velmi očekávaných premiér si připravila automobilka Ford, která do Ženevy přivezla novou generaci Focusu RS. Všeobecně převládal názor, že právě zde Ford oznámí veškeré detaily týkající se ostrého hatchbacku. Bohužel se tak nestalo.

Zajímavosti | Technika | Sportovní auta | Ford | Ford Focus

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

V poměrně rozsáhlé tiskové zprávě se dočtete řadu různých informací, ale přesné parametry týkající se motoru a dynamiky stále chybí. Ford stále uvádí pouze to, že čtyřválcový EcoBoost o objemu 2,3 litru vyprodukuje více než 315 koní. Mimochodem omezovač vás utne na hodnotě 6800 ot./min.

Jak už určitě víte, nové RS bude čtyřkolka, která navíc dostala na zadní nápravu dvě sady spojek, takže bude systém aktivně dělit točivý moment pro levé a pravé zadní kolo, přičemž na každé z nich lze poslat až sto procent z toho, co přijde na zadní nápravu. Je jasné, že už pouze kvůli tomuto bude Focus RS zatáčet vysoce nadprůměrně.

Technika | Sportovní auta | Hatchbacky | Ford | Premiéry | Ford Focus | Ženeva 2015

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

Focus RS si také budete moci nastavit podle toho, co zrovna budete chtít s autem dělat. Změní se nastavení obvyklých věcí včetně například tlumičů, ale změní se také chování čtyřkolky. Dokonce se máme těšit na „Drift Mode“, kdy se systém pohonu všech kol bude snažit poslat co nejvíce na zadní nápravu a učinit tak auto přetáčivé. K dispozici bude taktéž funkce Launch Control.

Standardem pro Focus RS jsou devatenáctipalcová litá kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 235/35 R19. Komu to nestačí, ten může sáhnout po pneumatikách Pilot Sport Cup 2. Brzdy pak obstarala, stejně jako u nové Hondy Civic Type R, společnost Brembo. Standardem je šestistupňová manuální převodovka.  

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků