Ford Focus RS dostal aktivní zadní diferenciál a výkon „přes 315 koní“

Další z velmi očekávaných premiér si připravila automobilka Ford, která do Ženevy přivezla novou generaci Focusu RS. Všeobecně převládal názor, že právě zde Ford oznámí veškeré detaily týkající se ostrého hatchbacku. Bohužel se tak nestalo.

Zajímavosti | Technika | Ford | Sportovní auta | Ford Focus

Sedm věcí, které nový Ford Focus RS mít nemůže

V poměrně rozsáhlé tiskové zprávě se dočtete řadu různých informací, ale přesné parametry týkající se motoru a dynamiky stále chybí. Ford stále uvádí pouze to, že čtyřválcový EcoBoost o objemu 2,3 litru vyprodukuje více než 315 koní. Mimochodem omezovač vás utne na hodnotě 6800 ot./min.

Jak už určitě víte, nové RS bude čtyřkolka, která navíc dostala na zadní nápravu dvě sady spojek, takže bude systém aktivně dělit točivý moment pro levé a pravé zadní kolo, přičemž na každé z nich lze poslat až sto procent z toho, co přijde na zadní nápravu. Je jasné, že už pouze kvůli tomuto bude Focus RS zatáčet vysoce nadprůměrně.

Technika | Ford | Sportovní auta | Hatchbacky | Premiéry | Ford Focus | Ženeva 2015

Ford Focus RS je zpět. Má motor z Mustangu, pohon 4x4 a jezdí bokem

Focus RS si také budete moci nastavit podle toho, co zrovna budete chtít s autem dělat. Změní se nastavení obvyklých věcí včetně například tlumičů, ale změní se také chování čtyřkolky. Dokonce se máme těšit na „Drift Mode“, kdy se systém pohonu všech kol bude snažit poslat co nejvíce na zadní nápravu a učinit tak auto přetáčivé. K dispozici bude taktéž funkce Launch Control.

Standardem pro Focus RS jsou devatenáctipalcová litá kola s pneumatikami Michelin Pilot Super Sport o rozměru 235/35 R19. Komu to nestačí, ten může sáhnout po pneumatikách Pilot Sport Cup 2. Brzdy pak obstarala, stejně jako u nové Hondy Civic Type R, společnost Brembo. Standardem je šestistupňová manuální převodovka.  

 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 39 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků