Ford: Focus nadále zůstává nejprodávanějším autem na světě

Stěžejní model značky Ford v nižší střední třídě je bestsellerem zejména díky Číně, na kterou připadá třetina všech prodaných Focusů.

Nejprodávanějším modelem osobního auta na světě byl v prvním pololetí roku 2013 Ford Focus. Tvrdí to samotná automobilka na základě vlastní analýzy údajů společnosti Polk, která se zabývá celosvětovými registracemi nových aut.

Ford Focus si v prvním pololetí připsal 589 709 nových registrací, což ve srovnání se stejným obdobím roku 2012 představuje nárůst o 20 procent.

Testy | Ford | Ford Focus

Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

Hlavním motorem tohoto nárůstu je Čína, kde si Focus meziročně polepšil o neuvěřitelných 137 %. V prvním pololetí roku 2013 zde bylo zaregistrováno 202 380 aut tohoto typu, což znamená, že na Čínu připadá třetina všech prodaných Focusů.

Dařilo se rovněž Fiestě. Ta byla v prvním pololetí 2013 podle Fordu čtvrtým nejprodávanějším autem světa, když zaznamenala celkem 356 434 nových registrací.  

Tyto výsledky potvrzují účinnost plánu One Ford, který po svém příchodu k modrému oválu zavedl současný ředitel Alan Mulally. Ten zavelel sjednotit roztříštěný výrobní program v jednotlivých částech světa a dosáhnout tak úspor z rozsahu, které byly při dřívějším uspořádání nemyslitené. 

Testy | Technika | Srovnávací testy | Ford | Renault | Názory

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Ford Focus byl podle svého výrobce nejprodávanějším autem na světě i za celý rok 2012. S tím ovšem nesouhlasila Toyota a v dubnu letošního roku se na toto téma mezi oběma výrobci rozhořel mediální spor.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků