Ford Focus Electric: nejtišší Focus již ladí formu (spy photos)

Pššt, vidíte ho? To je nejtišší Ford Focus všech dob. Naši špionážní fotografové měli to štěstí a za oceánem přistihli při testech Focus, který za svým jménem ponese označení Electric, bude se tedy chlubit čistě elektrickým pohonem. Jak jsme to poznali? Inu, prohlédněte si pořádně zadní partie vozu, po čemkoli jako výfukové potrubí zde nenajdete ani památky.

Tato vzhledová odlišnost ale nebude tou jedinou, která bude dělit Focus Electric od jeho konvenčních bratříčků. Rozsáhlé maskování přídě naznačuje, že právě ta dostane v elektrické verzi jiný design, ostatně k čemu by elektromobilu byla třeba přísun vzduchu k chladiči motoru. Také na místě, kde bude vůz pravděpodobně dobíjen, najdeme větší než male množství kamufláže.

O technice vozu víme jen tolik, že zatím neznámý motor bude čerpat energii z lithio-iontových baterií od LG s kapailnovým chlazením, jenž jim má dodat větší výdrž pramenící z odolnosti vůči vysokým, ale i nízkým teplotám. Předem bohužel víme i to, že Focus Electric bude trápit největší bolístka současných elektromobilů, kterou jsme důkladně probírali v našem nedávném článku. Tedy nízký dojezd na jedno nabití a dlouhá doba potřebná pro doplnění energie. Ford v případě elektrického Focusu již avizoval „normovaný dojezd” na jedno nabití přesahující 160 km, tedy pro Američany psychologickou hranici 100 mil, ale všichni víme, jak se normované a reálné údaje obvykle liší. A ostatně ani oněch 160 kilometrů není zrovna mnoho...

Uvidíme, s čím se nakonec Ford vytasí. Vůz by se měl objevit na americkém trhu již koncem tohoto a na evropských trzích začátkem příštího roku, tedy někdy na jaře 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Ford Focus Electric si to již tiše sviští ulicemi Detroitu

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků