Ford Focus Electric: nejtišší Focus již ladí formu (spy photos)

Pššt, vidíte ho? To je nejtišší Ford Focus všech dob. Naši špionážní fotografové měli to štěstí a za oceánem přistihli při testech Focus, který za svým jménem ponese označení Electric, bude se tedy chlubit čistě elektrickým pohonem. Jak jsme to poznali? Inu, prohlédněte si pořádně zadní partie vozu, po čemkoli jako výfukové potrubí zde nenajdete ani památky.

Tato vzhledová odlišnost ale nebude tou jedinou, která bude dělit Focus Electric od jeho konvenčních bratříčků. Rozsáhlé maskování přídě naznačuje, že právě ta dostane v elektrické verzi jiný design, ostatně k čemu by elektromobilu byla třeba přísun vzduchu k chladiči motoru. Také na místě, kde bude vůz pravděpodobně dobíjen, najdeme větší než male množství kamufláže.

O technice vozu víme jen tolik, že zatím neznámý motor bude čerpat energii z lithio-iontových baterií od LG s kapailnovým chlazením, jenž jim má dodat větší výdrž pramenící z odolnosti vůči vysokým, ale i nízkým teplotám. Předem bohužel víme i to, že Focus Electric bude trápit největší bolístka současných elektromobilů, kterou jsme důkladně probírali v našem nedávném článku. Tedy nízký dojezd na jedno nabití a dlouhá doba potřebná pro doplnění energie. Ford v případě elektrického Focusu již avizoval „normovaný dojezd” na jedno nabití přesahující 160 km, tedy pro Američany psychologickou hranici 100 mil, ale všichni víme, jak se normované a reálné údaje obvykle liší. A ostatně ani oněch 160 kilometrů není zrovna mnoho...

Uvidíme, s čím se nakonec Ford vytasí. Vůz by se měl objevit na americkém trhu již koncem tohoto a na evropských trzích začátkem příštího roku, tedy někdy na jaře 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Ford Focus Electric si to již tiše sviští ulicemi Detroitu

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 38 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků