| Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018

| Ford Focus IV. generace 2018

 | Ford Focus IV. generace 2018
 | Ford Focus IV. generace 2018
 | Ford Focus IV. generace 2018
 | Ford Focus IV. generace 2018
40
Fotogalerie

Ford Focus dostane chytrý podvozek. Díry pozná dříve, než jimi projedete

Technologie snímání vozovky před autem se dostává poprvé i do nižší střední třídy.

Že jednou bude i běžný hatchback nižší střední třídy skenovat vozovku před vámi a připravovat odpružení na nerovnosti, zní ještě dnes docela futuristicky, ale stává se realitou. Ford do nového Focusu v rámci příplatkové výbavy takový systém nabídne.

I přes náročný úkol funguje docela jednoduše. Soustava dvanácti senzorů v milisekundách snímá vozovku před jedoucím autem. Počítač je schopen vypočítat, kdy a na jaké kolo daná nerovnost o určité hloubce a tvaru připadá. Na ten moment v případě opravdu velké nerovnosti nastaví adaptivní tlumiče na nejvyšší možnou tuhost.

To se možná zná kontraproduktivní, ale právě díky tomu by díru na silnici mělo kolo přeletět a nezapadnout do ni. Navíc tuhý tlumič nedovolí kolu vzlétnout a mlátit do dorazu. Ford tvrdí, že ještě lépe to bude fungovat na zadní nápravě, kde má systém více času na přípravu. Zlepšit by se tím měl komfort, stabilita i odolnost podvozku, pneumatik a disků kol.

Nápad proaktivně připravit kolo na blížící se nerovnost jako první v sériové podobě připravil Citroën s hydropneumatickým odpružením Hydractive třetí generace. Zde ovšem jako senzor sloužilo přední kolo, které okamžitě posílalo údaje o projeté dráze na kolo za sebou. Pomocí senzorů pak poprvé vozovku před sebou začala snímat současná třída S od Mercedesu díky Road Active Scan v rámci systému Magic Body Control využívající vzduchové odpružení. S adaptivními tlumiči řešení na tomto principu Fordu už na západních trzích využívá DS7 Crossback.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud