Ford Focus Combi: nová generace je venku

Ještě před ženevskou premiérou Ford zveřejnil první snímky svého kompaktního kombíku. Sluší mu to? Posuďte sami... (+ video)

Ženevskou premiérou Focusu Combi se rozroste rodina kompaktních Fordů na pět modelů, doplní tedy pětidvéřový hatchback, čtyřdvéřový sedan a do výšky povytáhlé typy C-Max a C-Max Grand.

Na rozdíl od ostatních variant by měl zůstat Focus Combi výsadní doménou evropských trhů a neplánuje se jeho export či výroba mimo evropskou půdu. Informoval o tom John Fleming, nejvyšší muž evropského Fordu, s tím, že tak reflektují „poptávku v konkrétních oblastech“. Je přitom zřejmé, že „kombiverze” Focusu je v Evropě zcela strategickým modelem, v předchozí generaci činil podíl této varianty plnou třetinu všech prodejů, přičemž třeba v Německu je to více než polovina.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Těšit se můžeme na novou řadu zážehových motorů s atmosférickým plněním i přeplňováním a hospodárných turbodieselů. Zastánci benzínu budou mít k dispozici dvojici „šestnáctistovek“ s výkony 105 a 125 koní (77 kW a 92 kW) a jednotek EcoBoost se shodným objemem, ale výkonem 150 a 180 koní (110, resp. 132 kW). Také základ nabídky vznětových motorů stojí na objemu 1,6 l a výkonech 95 a 115 koní (70 a 84 kW) a dvoulitrech odladěných na 140, resp. 163 koní (102 a 119 kW), přičemž dostupnost jednotlivých modelů bude záviset na konkrétním evropském trhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ford oznámil, že platforma zcela nového Focusu poslouží v budoucnu celkem desítce typů prodávaných na celém světě. Zatím jich je tedy pět, ale Ford by je měl záhy doplnit třídveřovým hatchbackem, kabrioletem s pevnou skládací střechou, následovníkem stávající Kugy a hovoří se též o sportovně střiženém dvoudvéřovém kupé.

Focus Combi se světu již za několik hodin představí spolu s pětidvéřovým provedením na autosalonu v Ženevě a sériová výroba této stěžejní řady bude zahájena současně v Evropě i USA ve druhé polovině letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus Combi 2010, Ford Focus 2010
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků