Ford Focus Combi: nová generace je venku

Ještě před ženevskou premiérou Ford zveřejnil první snímky svého kompaktního kombíku. Sluší mu to? Posuďte sami... (+ video)

Ženevskou premiérou Focusu Combi se rozroste rodina kompaktních Fordů na pět modelů, doplní tedy pětidvéřový hatchback, čtyřdvéřový sedan a do výšky povytáhlé typy C-Max a C-Max Grand.

Na rozdíl od ostatních variant by měl zůstat Focus Combi výsadní doménou evropských trhů a neplánuje se jeho export či výroba mimo evropskou půdu. Informoval o tom John Fleming, nejvyšší muž evropského Fordu, s tím, že tak reflektují „poptávku v konkrétních oblastech“. Je přitom zřejmé, že „kombiverze” Focusu je v Evropě zcela strategickým modelem, v předchozí generaci činil podíl této varianty plnou třetinu všech prodejů, přičemž třeba v Německu je to více než polovina.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Těšit se můžeme na novou řadu zážehových motorů s atmosférickým plněním i přeplňováním a hospodárných turbodieselů. Zastánci benzínu budou mít k dispozici dvojici „šestnáctistovek“ s výkony 105 a 125 koní (77 kW a 92 kW) a jednotek EcoBoost se shodným objemem, ale výkonem 150 a 180 koní (110, resp. 132 kW). Také základ nabídky vznětových motorů stojí na objemu 1,6 l a výkonech 95 a 115 koní (70 a 84 kW) a dvoulitrech odladěných na 140, resp. 163 koní (102 a 119 kW), přičemž dostupnost jednotlivých modelů bude záviset na konkrétním evropském trhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ford oznámil, že platforma zcela nového Focusu poslouží v budoucnu celkem desítce typů prodávaných na celém světě. Zatím jich je tedy pět, ale Ford by je měl záhy doplnit třídveřovým hatchbackem, kabrioletem s pevnou skládací střechou, následovníkem stávající Kugy a hovoří se též o sportovně střiženém dvoudvéřovém kupé.

Focus Combi se světu již za několik hodin představí spolu s pětidvéřovým provedením na autosalonu v Ženevě a sériová výroba této stěžejní řady bude zahájena současně v Evropě i USA ve druhé polovině letošního roku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford Focus Combi 2010, Ford Focus 2010
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků