Ford Focus 2011: nová generace podrobněji

Přinášíme vám další informace a fotografie nové generace Fordu Focus. Mimo jiné známe již kompletní paletu jeho motorizací.

O této generaci jsme psali již několikrát, naposledy jsme vám na tomto místě popsali verzi Focus ST, jež se po boku svých sourozenců veřejnosti ukázala v Paříži. Novinka bude bohužel postrádat třídveřovou karosářskou variantu, což pozici Focusu na trhu zřejmě do jisté míry poškodí. Tato varianta nikdy nepatřila k bestsellerům, ale stala se výchozím základem pro sportovně střižené verze. Derrick Kuzak, jeden z šéfů automobilky Ford, tento krok vysvětluje: „Dynamické linie pětidveřového Focusu ve stylu kupé nechaly v modelové nabídce jen málo prostoru pro třídveřový vůz. Tři karosářské varianty, sedan, hatchback a kombi, představují ideální kombinaci dynamičnosti, sportovního akcentu a užitečnosti v každodenním provozu.“

V nabídce výbavových prvků najdeme kromě jiných pokrokových položek také aktivní parkovací asistent, prevenci proti nechtěnému opuštění jízdního pruhu, couvací kameru, adaptivní tempomat, automatická dálková světla nebo rozpoznávání dopravních značek, soustava řízeného zhášení motoru start/stop bude standardní výbavou zážehových i vznětových jednotek s objemem 1,6 l. Ultrazelená verze ECOnetic se představí koncem příštího roku.

Pro potřeby evropských trhů se rozběhne sériová výroba nového Focusu v německém Saarlouis na sklonku letošního roku a do prodejů se první vozy dostanou hned na počátku roku příštího. Produkce stávající generace bude probíhat až do půle roku 2011 ve španělské Valencii, aby byly uspokojeny požadavky stávajících zákazníků. Připomeňme, že od roku 1998 až do dnešních dní vzniklo v segmentu C více než 10 milionů vozů řady Focus, nejnovější generace využívá jedinečné podlahové plošiny, jež se stane základem i pro další kompaktní modely Fordu.

Nabídka pohonných jednotek se bude v závislosti na konkrétním trhu lišit. Zastánci zážehových motorů mohou vybírat z čtyřválců 1,6 EcoBoost ve výkonových variantách 150 a 180 koní (110 a 132 kW), konvenčních „šestnáctistovek“ Duratec Ti-VCT naladěných na 105 a 125 koní (66, resp. 92 kW) nebo dvoulitru Ti-VCT s přímým vstřikováním a výkonem 160 koní (118 kW), jenž bude určen zřejmě pouze pro USA.

Stoupenci nafty mají k dispozici motory Duratorq TDCi s objemy 1,6 a 2,0 litrů. První z nich lze koupit ve verzích 95 a 115 koní (70 a 85 kW), druhý pak v hladinách 115, 140 a 163 koní (85 kW, 103 a 120 kW).

Co říci závěrem? Nemůžeme se dočkat, až nový Focus budeme moci poznat osobně...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Ford Focus pro rok 2011 na dalších nových fotografiích
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2010
Stav: 147 523 km
Cena: 140 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 116 852 km
Cena: 160 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků