Ford Focus 1,0 l EcoBoost přijíždí s cenou 377 990 Kč

Přeplňovaný tříválcový „litr“ z rodiny EcoBoost nahrazuje poslední atmosféricky plněný motor v nabídce řady Ford Focus.

A je to zde, „foukaná“ právě plně pozřela další oběť. Tentokrát jí je modelová řada Ford Focus. Stávající, atmosféricky plněný čtyřválec 1,6 Duratec Ti-VCT, dodávaný ve výkonových verzích 85, 105 a 125 koní (63, 77, 92 kW) zůstává zatím v nabídce, ale během několika týdnů má být plně nahrazen novým tříválcem 1,0 EcoBoost o výkonu 125 koní (92 kW).

V ceníku českého importéra zatím figuruje pouze tato varianta s točivým momentem 200 Nm v rozmezí od 1 400 do 4 500 ot./min. V pětidveřové karoserii hatchback s ní Ford Focus v kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou zrychlí z klidu na 100 km/h za 11,3 s a dosáhne rychlosti 193 km/h při průměrné kombinované spotřebě 5,0 l/100 km, což je o 0,9 l/100 km méně než u „šestnáctistovky“ Ti-VCT.

Zajímavosti | Technika | Palivo | Ford | Premiéry | Ford Focus

Ford EcoBoost 1,0 l: tříválec pro Focus za dveřmi

Se zbytkem verzí 1,6 Ti-VCT se záhy vypořádá slabší provedení „litříku“ s výkonem 100 koní (74 kW) a průměrnou spotřebou 4,8 l/100 km. Jednotka 1,0 EcoBoost se stává třetí pohonnou jednotkou z generace EcoBoost po verzích 1,6 a 2,0 EcoBoost, s nimiž jsme se již setkali v testech vozů Ford Focus 1,6 EcoBoost a Ford Mondeo 2,0 EcoBoost, ve kterých najdete také odkazy k samostatným článkům o motorech EcoBoost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus s motorem 1,0 EcoBoost nahradí atmosférické "šestnáctistovky"

Novinka se vyznačuje celohliníkovou konstrukcí, kompaktní stavbou, „inovativním setrvačníkem působícím jako tlumič vibrací“, přímým vstřikováním benzínu, přeplňováním turbodmychadlem a plně proměnným časováním ventilů Twin Independent Variable Camshaft Timing (Ti-VCT). Za pozornost stojí, že byla zkonstruována v britských vývojových střediscích v Duntonu a Dagenhamu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový tříválec Ford 1,0 EcoBoost

Vozy Ford Focus s motorem 1,0 EcoBoost se v Evropě začnou prodávat během února. Tyto jednotky se pak záhy objeví také v dalších modelových řadách Fordu včetně C-Max/Grand C-Max a připravovaného malého MPV Ford B-Max.

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2006
Stav: 152 346 km
Cena: 60 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků