Ford Focus 1,0 l EcoBoost přijíždí s cenou 377 990 Kč

Přeplňovaný tříválcový „litr“ z rodiny EcoBoost nahrazuje poslední atmosféricky plněný motor v nabídce řady Ford Focus.

A je to zde, „foukaná“ právě plně pozřela další oběť. Tentokrát jí je modelová řada Ford Focus. Stávající, atmosféricky plněný čtyřválec 1,6 Duratec Ti-VCT, dodávaný ve výkonových verzích 85, 105 a 125 koní (63, 77, 92 kW) zůstává zatím v nabídce, ale během několika týdnů má být plně nahrazen novým tříválcem 1,0 EcoBoost o výkonu 125 koní (92 kW).

V ceníku českého importéra zatím figuruje pouze tato varianta s točivým momentem 200 Nm v rozmezí od 1 400 do 4 500 ot./min. V pětidveřové karoserii hatchback s ní Ford Focus v kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou zrychlí z klidu na 100 km/h za 11,3 s a dosáhne rychlosti 193 km/h při průměrné kombinované spotřebě 5,0 l/100 km, což je o 0,9 l/100 km méně než u „šestnáctistovky“ Ti-VCT.

Zajímavosti | Technika | Ford | Premiéry | Palivo | Ford Focus

Ford EcoBoost 1,0 l: tříválec pro Focus za dveřmi

Se zbytkem verzí 1,6 Ti-VCT se záhy vypořádá slabší provedení „litříku“ s výkonem 100 koní (74 kW) a průměrnou spotřebou 4,8 l/100 km. Jednotka 1,0 EcoBoost se stává třetí pohonnou jednotkou z generace EcoBoost po verzích 1,6 a 2,0 EcoBoost, s nimiž jsme se již setkali v testech vozů Ford Focus 1,6 EcoBoost a Ford Mondeo 2,0 EcoBoost, ve kterých najdete také odkazy k samostatným článkům o motorech EcoBoost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Focus s motorem 1,0 EcoBoost nahradí atmosférické "šestnáctistovky"

Novinka se vyznačuje celohliníkovou konstrukcí, kompaktní stavbou, „inovativním setrvačníkem působícím jako tlumič vibrací“, přímým vstřikováním benzínu, přeplňováním turbodmychadlem a plně proměnným časováním ventilů Twin Independent Variable Camshaft Timing (Ti-VCT). Za pozornost stojí, že byla zkonstruována v britských vývojových střediscích v Duntonu a Dagenhamu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový tříválec Ford 1,0 EcoBoost

Vozy Ford Focus s motorem 1,0 EcoBoost se v Evropě začnou prodávat během února. Tyto jednotky se pak záhy objeví také v dalších modelových řadách Fordu včetně C-Max/Grand C-Max a připravovaného malého MPV Ford B-Max.

Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků