Ford Figo je malý levný sedan pro Indii, nevadí mu srážka s motocyklem

Koncept představený na autosalonu v Novém Dillí naznačuje příchod nového vozu nižší třídy, zacíleného převážně na rozvíjející se trhy mimo Evropu.

Americká automobilka Ford ukázala na autosalonu v Novém Dillí koncept malého sedanu Ford Figo. Přestože ho výrobce označuje jako „globální“, koncept vychází vstříc specifikům indického trhu.

Plán One Ford Alana Mulallyho velí dosahovat úspor sjednocováním produktového portfolia, ale zcela bez diverzifikace to v dnešním světě přece jen nejde. Ford Figo je sedan segmentu B, kterému v Evropě vládne Fiesta. Na délce pod čtyři metry by měl nabídnout dostatek místa nejméně čtyřem dospělým cestujícím. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Figo je dvojčetem připravovaného hatchbacku Ka

Ford zatím nezveřejnil žádné konkrétní technické údaje. Velmi civilní podoba „konceptu“ ale naznačuje, že produkční Figo se příliš lišit nebude. Indická média už spekulují o motorech: zážehové 1.0 EcoBoost, 1.2 a 1.5 by měl doplnit diesel 1.5 DV5. 

Zajímavosti | Design | Autosalony | Auta z Číny | Ford | Premiéry

Ford Escort Concept: slavné jméno se vrací, zatím jen v Číně

Že je Figo určeno pro trhy s jinými očekáváními, než je zvykem u nás, naznačuje i doprovodná tisková zpráva. Jako příklad moderní komfortní výbavy jsou v ní uváděna elektricky sklopná zrcátka a nechybí ani informace, že jejich konstrukce „zabraňuje vylomení, pokud o ně zavadí jiné auto nebo motocykl.“ To se v komuniké k evropským autům nedočtete. 

Pokud vám koncept Ford Figo něco připomíná, nemýlíte se. Jde o další karosářskou verzi brazilského konceptu Ford Ka, který měl podobu pětidveřového hatchbacku. 

O případném prodeji v Evropě se zatím lze jen dohadovat, zcela vyloučen ale není. Malé SUV Ford EcoSport, se kterým ostatně Figo i Ka sdílí platformu, původně také vzniklo pro méně náročné trhy v Jižní Americe a Asii. Od loňského roku se ovšem prodává i v některých zemích Evropy.

 

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 1.8
Rok výroby: 2004
Stav: 111 030 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2004
Stav: 182 053 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků