Ford Fiesta Zetec S: předobraz „eSTéčka”

Je to teprve pár měsíců, kdy Ford představil novou generaci malé Fiesty. Nový vůz má s předchozí generací společný snad jen modrý ovál na masce chladiče a mohlo by se tedy zdát, že si u Fordu mohou dát na delší dobu oraz. Jenže vývojáři si nedali ani chvíli pokoj a ještě před pořádným uvedením nového modelu na trh připravili první sportovně laděnou verzi Zetec S.

Nečekejte žádný hot hatch, tohle auto vás za volantem zřejmě nerozžhaví do běla. Stejně tak vám ale nepřivodí infarkt na čerpací stanici. Jeho motor o objemu 1,6 litru a výkonu 118 koní stačí tak akorát na nadprůměrné výkony při rozumných provozních nákladech - stovku vůz zdolá za 9,9 sekundy a jeho kombinovaná spotřeba činí parádních 4,7 litru benzinu na sto kilometrů.

Nevíme, zda se tato verze objeví i u nás, nebo zůstane k dispozici pouze pro anglický trh, ale s ohledem na případné místní uplatnění se zřejmě budeme muset smířit s tím druhým. Ať tak či onak, na skutečně ostré verze ST a RS si budeme muset ještě chvíli počkat, první ochutnávka v podobě Zetec S ale nevypadá vůbec špatně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta Zetec S
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků