Ford Fiesta WRC je venku, Focusy mají utrum

Scéna světových rallye přijde díky novým regulacím FIA o tradiční zjev v podobě Fordu Focus WRC, na jehož místo nastoupí menší model Ford Fiesta WRC, jenž právě debutuje na autosalonu v Paříži.

Model vznikl ve spolupráci evropského Fordu a společnosti M-Sport za jisté asistence francouzské firmy Pipo Moteur. Pod kapotou novinky se objeví přímovstřikový čtyřválec s objemem 1,6 l z nové řady EcoBoost. Testování prototypu probíhalo v Anglii a Francii a příští týden se přesune do Španělska, kde za volanty usednou tovární piloti Fordu Mikko Hirvonen a Jari-Matti Latovala. V ostrém nasazení se Fiesta WRC představí příští rok na švédské rallye.

K premiéře šéf Ford Motosport Mike Bortin uvedl: „Prezentace našeho nejnovějšího motoru do rallye je dalším krokem v naší rostoucí přítomnosti v motoristickém sportu. Fiesta WRC je také pokračováním naší snahy nabízet zákazníkům cenově dostupné prvotřídní sportovní náčiní se standardním produkčním motorem, jenž může být snadno převeden do specifikace WRC.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta WRC
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků