Ford Fiesta ST200 dostal silnější motor a nový podvozek

Ford přiveze na autosalon do Ženevy také přiostřený model Fiesta ST200, který dostal posílený motor a zásadně přepracovaný podvozek. Podle automobilky je to výsledek naslouchání kritiky a přání zákazníků. Prodej vylepšeného Fordu Fiesta ST200 začne v červnu letošního roku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta ST200 má o 18 koní a 50 Nm silnější motor. Nové je ale i nastavení podvozku, řízení a zkrátila se převodovka. Výsledkem má být nejen rychlejší, ale i řidičštější auto

Pod kapotou najdeme pořád čtyřválec 1.6 EcoBoost, ale jeho výkon povyskočil na 147 kW (200 k) a točivý moment si polepšil na 290 Nm. U původní Fiesty ST to bylo 134 kW (182 koní) a 240 Nm. Zůstala manuální šestistupňová převodovka, automat se tady nekoná.

Testy | Technika | Srovnávací testy | Ford | Renault | Názory

Test Renault Clio RS 2013 vs. Ford Fiesta ST vs. Renault Clio RS 2011

Spolu se silnějším motorem se ale také zkrátil stálý převod z 4,06 na 3,82. Díky tomu má mít Ford Fiesta ST200 lepší akceleraci a i přes kratší stálý převod se zvýšila maximální rychlost na 230 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h se odehraje o 0,2 s rychleji, tedy za 6,7 sekundy.

Dost se toho změnilo i na podvozku. Vpředu je nově navržená těhlice, vzadu je torzní příčka s vyšší tuhostí. Podvozek je snížený o 15 mm a má upravené tlumiče i pružiny. Řízení nabídne rychlější převod, Fiesta ST200 dostala rovněž přenastavený systém vektorování točivého momentu a také stabilizační systém nastavitelný ve třech stupních. Větší a silnější jsou i brzdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 1.8
Rok výroby: 2004
Stav: 111 030 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2004
Stav: 182 053 km
Cena: 40 000 Kč
Ford C-MAX 1.6
Rok výroby: 2005
Stav: 112 432 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků