Ford Fiesta ST a Focus ST: s pakety Mountune posílí až na 275 koní

Automobilka Ford opět spojila síly s ladičskou společností Mountune, s níž připravila sady úprav pro své modely Fiesta ST a Focus ST.

Pokud vás zajímají posilování a úpravy automobilů značky Ford, jistě vám jméno Mountune nebude neznámé. Z uplynulé doby si vzpomeneme třeba na stavby Ford Focus ST Mountune (2008), Ford Focus RS Mountune (2010) nebo speciální sérii Ford Fiesta S1600 (2010). Nyní Mountune přichází se svými recepty pro nové modely Fiesta ST a Focus ST, ovšem vypadá to, že i tentokrát budou určeny převážně pro zákazníky ve Velké Británii.

Ford | Ford Focus

Ford Focus RS: úprava na výkon verze RS500 přímo od Fordu

Jak bylo řečeno výše, tyto pakety připravil Mountune ve spolupráci s Fordem Europe, který je bude nabízet přímo ve svých showroomech, takže se zákazníci mohou spolehnout na zachování plné záruky. A začněme menším z vozů. Pro Fiestu ST u Mountune upravili sání, řídicí jednotku a plnicí tlaky turbodmychadla, takže její motor 1,6 l EcoBoost posílí ze standardních 182 koní (134 kW)/290 Nm na 215 koní (158 kW)/320 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejčerstvější úpravy firmy Mountune jsou určeny vozům Fiesta ST a Focus ST

Doba potřebná pro zrychlení z 0 na 100 km/h se díky tomu zkrátí o 0,2 s na 6,7 s, zlepšení má nastat také v pružném zrychlení z 50 na 100 km/h. To proběhne na čtvrtý stupeň za 5,7 s, což je o 0,7 s kratší doba než u sériového provedení. Výhradně třídveřový Ford Fiesta ST se u nás v současnosti prodává za ceny od 429 900 Kč, výše popsaná sada Mountune vás vyjde v přepočtu na necelých 18 000 Kč.

Ford | První svezení

Ford Fiesta ST: radost až do rána

V případě modelu Focus ST, který nyní stojí 659 990 Kč jako hatchback a kombi je o 30 000 Kč dražší, vás bude přestavba Mountune stát v přepočtu 37 000 Kč. Za své peníze dostanete upět úpravu sání, programu ECU a regulace tlaku přeplňování, ale také účinnější chladič stlačovaného vzduchu. Motor 2,0 l EcoBoost díky tomu posílí z výchozích 250 koní (184 kW)/360 Nm na výsledných 275 koní (202 kW)/400 Nm.

Ford | První svezení | Ford Focus

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

Takto upravený Ford Focus ST zrychlí z 0 na 100 km/h za „méně než 6 s“ (ve standardu 6,5 s) a na čtverku se z 50 na 100 km/h rozběhne za 4,9 s, což je zlepšení o 0,8 s. Představitelé Fordu tvrdí, že i po instalaci sady Mountune zůstane Ford Focus ST levnější než konkurenční Volkswagen Golf GTI.
 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků