Ford Fiesta ST 2011: Fabia RS dostane konkurenta (spy photos)

Ačkoli poslední léta více či méně sportovním verzím subkompaktních hatchbacků přejí, Ford jako kdyby na chvíli vypadl z role. Jeho předchozí provedení Fiesty ST se 150 koňmi pod kapotou bylo úspěšným vozem, jenže nová generace Fiesty nástupce ne a ne přinést. To se ale změní, velmi brzy.

Při testech totiž byla přistižena vývojová verze nové generace Fiesty ST. Nestalo se tak nikde jinde než u Severní smyčky Nürburgringu a od pohledu nemůže byt pochyb o tom, že před sebou máme něco velmi ostrého. Pohlédněte na masivní přívod vzduchu k chlazení v předním nárazníku, velký zadní spojler, upravený zadní nárazník nebo dvojici mohutných koncovek výfuků, popř. i na sportovní sedadla v interiéru. Toto rozhodně není žádné ořezávátko a podle některých artefaktů by se mohlo zdát, že jde i o ostřejší verzi než je ST.

Naše zdroje ale tvrdí, že jde opravdu o novou generaci „estéčka”, která pod kapotou ukrývá čtyřválec 1,6 EcoBoost přeplňovaný malým, ale čiperným turbodmychadlem. Očekávat máme i přímý vstřik paliva do válců a proměnlivé časování ventilů. Motor má vyvinout výkon až 130 kW (177 koní) a nabídnout lepší skutečnou dynamiku i papírovou spotřebu paliva než dosavadní atmosférický dvoulitr.

Vzhledem k výkonu motoru a velikosti vozu nemůže být pochyb o tom, že nová generace Fabie RS si bude muset své zákazníky opět o něco více zasloužit. Jak moc ji bude nová Fiesta ST konkurovat, to uvidíme již brzy - malá dělová koule z Michiganu (no dobrá, ze Severního Porýní-Vestfálska...) se má světu představit buď ještě před koncem letošního roku, nebo začátkem roku příštího.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Nový Ford Fiesta ST nebude žádný měkota

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků