Ford Fiesta sedan: zmenšenina Mondea

Nová Fiesta, jíž utekl titul Auta roku 2009 o pouhý bod, dostává další, pro malé vozy vcelku nezvyklou karosářskou variantu.

Je jí totiž „klasický“ tříprostorový čtyřdvéřový sedan, který jistě zaznamená velký prodejní úspěch v USA, kde se v současnosti dychtivě připravují na představení modelové řady Fiesta. I přes méně praktickou koncepci karosérie ve srovnání s hatchbackem se očekává, že právě sedan zde bude patřit k nejpopulárnějšímu provedení. Objeví se jako model roku 2010, vyrábět se pro místní potřeby bude v Mexiku, kde nahradí ukončenou produkci pick upů řady F, a jeho cena se očekává okolo 15 000 dolarů. Obchodní úspěch se ale očekává také ze strany čínského lidu, takže nepřekvapí, že jeho premiéra proběhla právě v Číně.

Karosářská varianta sedan přichází takřka půl roku po premiéře řady Fiesta na autosalonu v Ženevě a doplní stávající verze tří a pětidvéřový hatschback, sportovní Fiestu S a hospodárnou Fiestu ECOnetic. Žádné další podrobnosti zatím nebyly uvedeny, ale lze očekávat, že nabídka pohonných jednotek bude kopírovat zbytek modelové škály v Evropě nabízené Fiesty. Základní jednotkou se zřejmě stane zážehová jednotka 1,4i s výkonem 60 koní, kombinovaná alternativně s šestistupňovou manuální a automatickou převodovkou, zatímco Američané spíše sáhnou po výkonnějším motoru s objemem 2,0 l. Mezi zajímavé prvky nové Fiesty patří elektrický posilovač řízení EPAS, který šetří palivo.

Designérům se podařilo celkem úspěšně skombinovat příď kompaktní Fiesty s liniemi použitými na velkém Mondeu, takže nový i nový model nese jasné rysy aktuálního fordova Kinetic Designu a vypadá trochu jako zmenšenina Mondea. Výsledek snažení konstruktérů nechme k posouzení čtenářům, ale dle našeho názoru je celkem zdařilý.

Ford Fiesta sedan se bude pro čínský trh vyrábět v továrně v Nanjingu a v prodejnách se zde objeví zřejmě na jaře příštího roku. Model Fiesta je pro koncern FMC zásadním prostředkem ke globalizaci jeho modelových řad a bude se proto prodávat na většině kontinentů v takřka shodném provedení. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta sedan

 

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků