Ford Fiesta sedan: zmenšenina Mondea

Nová Fiesta, jíž utekl titul Auta roku 2009 o pouhý bod, dostává další, pro malé vozy vcelku nezvyklou karosářskou variantu.

Je jí totiž „klasický“ tříprostorový čtyřdvéřový sedan, který jistě zaznamená velký prodejní úspěch v USA, kde se v současnosti dychtivě připravují na představení modelové řady Fiesta. I přes méně praktickou koncepci karosérie ve srovnání s hatchbackem se očekává, že právě sedan zde bude patřit k nejpopulárnějšímu provedení. Objeví se jako model roku 2010, vyrábět se pro místní potřeby bude v Mexiku, kde nahradí ukončenou produkci pick upů řady F, a jeho cena se očekává okolo 15 000 dolarů. Obchodní úspěch se ale očekává také ze strany čínského lidu, takže nepřekvapí, že jeho premiéra proběhla právě v Číně.

Karosářská varianta sedan přichází takřka půl roku po premiéře řady Fiesta na autosalonu v Ženevě a doplní stávající verze tří a pětidvéřový hatschback, sportovní Fiestu S a hospodárnou Fiestu ECOnetic. Žádné další podrobnosti zatím nebyly uvedeny, ale lze očekávat, že nabídka pohonných jednotek bude kopírovat zbytek modelové škály v Evropě nabízené Fiesty. Základní jednotkou se zřejmě stane zážehová jednotka 1,4i s výkonem 60 koní, kombinovaná alternativně s šestistupňovou manuální a automatickou převodovkou, zatímco Američané spíše sáhnou po výkonnějším motoru s objemem 2,0 l. Mezi zajímavé prvky nové Fiesty patří elektrický posilovač řízení EPAS, který šetří palivo.

Designérům se podařilo celkem úspěšně skombinovat příď kompaktní Fiesty s liniemi použitými na velkém Mondeu, takže nový i nový model nese jasné rysy aktuálního fordova Kinetic Designu a vypadá trochu jako zmenšenina Mondea. Výsledek snažení konstruktérů nechme k posouzení čtenářům, ale dle našeho názoru je celkem zdařilý.

Ford Fiesta sedan se bude pro čínský trh vyrábět v továrně v Nanjingu a v prodejnách se zde objeví zřejmě na jaře příštího roku. Model Fiesta je pro koncern FMC zásadním prostředkem ke globalizaci jeho modelových řad a bude se proto prodávat na většině kontinentů v takřka shodném provedení. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Fiesta sedan

 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků