Ford Fiesta: každých 120 sekund

Každé dvě minuty, tedy za dobu, kdy se stačí v kávovaru uvařit káva, se v roce 2012 prodal jeden z vozů Ford Fiesta.

Zájem zákazníků tak vynesl celoročně tento typ v segmentu malých vozů na první místo na starém kontinentu v sezóně 2012. Podle JATO Dynamics byla Fiesta druhým nejžádanějším vozem v Evropě tam, kde tato agentura prodeje monitoruje.

Malý vůz představoval v roce 2012 v prodejích firmy důležitý model. Z celkového počtu 953 174 kusů, které automobilka prodala ve 30 evropských zemích monitorovaných JATO Dynamics, představovala Fiesta téměř třetinu, konkrétně 306 405 vozidel.

Nejsilnější pozici měla Fiesta už tradičně ve Velké Británii, bez jejíž zákazníků by statistiky asi vypadaly jinak. Ostrované si v roce 2012 zaregistrovali 109 250 kusů. Na všech 51 evropských trzích si podle sdělení Fordu koupilo model této značky více než 1,4 milionu zákazníků.

Prvních devět měsíců roku 2012 byl Ford Fiesta také nejprodávanějším modelem v nejžádanějším segmentu B (vyplývá to z údajů Polk o registracích nových vozidel).

Od zahájení výroby první generace v roce 1976 prodal Ford po celém světě již více než 15 milionů Fiest.

Tři z posledních pěti let byla Fiesta nejprodávanějším malým automobilem v Evropě. Během tohoto období se jich prodalo více než 1,7 milionu na starém kontinentu a 2,1 milionu celosvětově.

Nejoblíbenější barvou Evropanů se stala bílá Frozen.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků