Ford Falcon FPV Black: Australan a 450 koní

Australská divize Ford Motor Company svojí novinkou opět připomíná, jak nudná a monotónní je evropská střední třída…

Ještě před vypuknutím hospodářské krize to vypadalo, že koncern FMC připravuje pro evropské trhy novou generaci sedanů s „klasickou“ koncepcí pohonu. Na začátku roku 2009 však Alan Mulally a Derrick Kuzak svůj záměr ukončili. Obdivovatel velkých sedanů Ford s velkým motorem vpředu a pohonem kol zadní nápravy tak musí i nadále své zraky upínat do Austrálie, kde klasicky střižené Fordy Falcon stále patří k nejprodávanějším osobním automobilům. Disponují šesti a osmiválcovými, zážehovými pohonnými jednotkami a čas od času se objeví také v nějaké té akční sérii.

Tip: Přeplňované šestiválce Ford Falcon Turbo Six dávají až 360 koní

Nejnovějším pokračováním tohoto trendu se stává potemnělý Ford Falcon ze série GT Black Edition, jenž vznikl v dílnách oddělení Ford Performance Vehicles (FPV) a veřejnosti se v podobě studie představil již v červnu na veletrhu v Melbourne. Divize FPV je australským továrním ladičem automobilů Ford a nyní „dostala zelenou“ k přípravě omezené série podobných vozů určených pro běžný silniční provoz. „Jsme zcela šokováni pozitivním přijetím, jímž veřejnost zahrnula náš Falcon GT Black Edition Concept,“ prohlásil šéf FPV Rod Barrett.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Falcon FPV GT Black Editon je dílem australské tovární ladičské divize

Novinka vychází ze sériového provedení FPV GT odvozeného ze sériového Fordu Falcon, jež disponuje posíleným zážehovým, atmosféricky plněným osmiválcem s objemem rovných 5,0 l, který je naladěn na výkon 450 koní (335 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 570 Nm. Série Black Edition se vyznačuje černým lakováním karoserie s matově černými polepy na kapotě, bocích a přítlačném křídle na víku zavazadlového prostoru. Černé jsou též devatenáctipalcové lité ráfky, vnitřky předních světlometů i dva páry koncovek výfuků.

Temná nálada pokračuje také v interiéru, který se vyznačuje černým celokoženým čalouněním, černou středovou konzolí a plaketou s pořadovým výrobním číslem série GT Black Edition. Ačkoli výše zmíněná výchozí studie byla opatřena také sportovním pérováním nebo posílenou výfukovou soustavou, žádné z těchto řešení se do sériové výroby nedostalo, přesto je Ford Falcon GT Black Edition opravdu působivým automobilem. A cena? V přepočtu vychází zhruba na 1 320 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků