Ford Escape/Kuga: nová generace představena

Značka Ford uvolnila podrobnosti a sadu snímků ke svému novému SUV, jež v USA nahradí typ Escape a v Evropě model Kuga.
Seznam kapitol
  1. Ford Escape/Kuga
  2. Kapitola 2

Koncern Ford Motor Company představil svůj zcela nový kompaktní crossover, jenž se má stát „globálním modelem“ vyráběným po celém světě. Novinka vychází z konceptu Ford Vertrek vystaveného na začátku letošního roku na autosalonu v Detroitu. Martin Smith, zodpovědný u Fordu za design, k novince uvedl: „Chtěli jsme vytvořit dojem sportovce jako běžce nebo plavce s vystupující muskulaturou budící zdání pohybu a energie.“

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Escape se bude v Evropě prodávat pod zavedeným označením Kuga 

Výstavní premiéru si novinka odbude již zítra na autosalonu v Los Angeles, evropskému publiku se prvně ukáže na jarním autosalonu v Ženevě. Ford Escape, resp. Kuga je 4 520 mm dlouhý, 1 840 mm široký a 1 680 mm vysoký a stojí na podlahové plošině s rozvorem náprav 2 690 mm.

Testy | Ford

Test Ford Kuga 2,0 TDCi PowerShift: předčí DSG?

Ford Escape bude k mání alternativně s trojicí zážehových čtyřválcových motorů a pohonem předních, nebo všech kol. Kombinovány budou výhradně s automatickou šestistupňovou převodovkou, Kuga se bude dodávat také s „diesely“ a převodovkami s manuálním řazením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Základem se stává atmosféricky plněná jednotka 2,5 l s výkonem 168 koní (124 kW) a točivým momentem 226 Nm. Následují moderní EcoBoosty s objemem 1,6 a 2,0 l. Menší z nich má dávat 173 koní (127 kW) a 240 Nm, ta silnější pak 237 koní (174 kW) a 339 Nm. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford Escape/Kuga má podvozek s nezávislým zavěšením kol vpředu na modifikovaných vzpěrách McPherson a víceprvkových závěsech vzadu. „Inteligentní“ soustava pohonu všech kol využívá elektromagnetické spojky a v reálném čase zpracovává informace z až 25 senzorů. Interiér působí svérázným a výrazným dojmem a přebírá řadu stylistických i funkčních součástí z modelu Ford Focus.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Výrobce slibuje, že Escape/Kuga nabídne takové vyspělé systémy, jaké údajně u konkurence nenajdete. Na mysli má zřejmě hlavně zábavní a komunikační soustavu Sync navazující na známé rozhraní MyFord. Dále se můžeme těšit na svérázné samočinné otevírání a zavírání výklopné zádi, automatický parkovací systém nebo hlídání mrtvých úhlů zpětných zrcátek.

Následující kapitola
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků