Ford Escape XLT: dobrý velikostní kompromis

Americký Ford své taktické SUV Escape modernizoval vloni, letos tak zbyl prostor pouze pro drobnější úpravy.

Přesto neuškodí podívat se na tento model, do kterého FMC vkládá stále velké naděje, bližším pohledem. Nová jsou na první pohled v podstatě jen loga s nápisem Ford v modrém oválu, tedy vlastně elipse. K nim se přidává drobná aerodynamická optimalizace karosérie, jež má přispět ke snížení spotřeby a hladiny vnitřního hluku. Ačkoli se situace na trhu s americkými SUV nevyvíjí nikterak růžově, Američané stále projevují zájem o prostorné vozy s relativně kompaktními vnějšími rozměry a rozumnou spotřebou benzínu. Pro modelový rok 2009 se díky tomu začal Ford nabízet Escape také s „ekonomickým“ čtyřválcem, kterým opatřil také jeho provedení s hybridním pohonem, a vylepšeným třílitrovým vidlicovým šestiválcem, upraveným pro nižší spotřebu paliva a vyšší výkon. Letošní vozy jsou standardně osazeny brzdami s ABS, protiprokluzem a systémem omezujícím možnost převrácení.

„Zelené snažení“ pokračuje i v Dearbornu, takže kromě vloni nasazeného čalounění z recyklovaných materiálů se Escape nyní prodává i s pěnovými výplněmi na sojové bázi. Palivové nádrže s uzávěry Easy Fuel by měly zabránit ztrátám při tankování, vznikajícím rychlým odpařováním benzínu. Stupně výbavy nesou označení XLS, XLT a Limited a pokrývají stupně od střední třídy přes takřka luxusníé verzi s širokou škálou příplatkových prvků až po Limited, jenž nabízí vše dostupné. Hybridní verze se nyní nenabízí již pouze pro XLS, ale také Limited, přičemž rozsah výbavy je v podstatě srovnatelný.

Jako optimální varianta pro konvenčního majitele prostorného SUV se jeví Escape s šestiválcovým motorem, stálým pohonem všech kol a prostřední výbavou, jejíž cena v USA začíná na necelých 26 000 dolarů. Motor po úpravách nabyl na výkonu o 40 koní na výsledných 240 koní při 6 550 ot./min. a šestistupňová, pochopitelně automatická převodovka vyhovuje svým nastavením potřebám ekonomické i dynamické jízdy. Pohonná celohliníková jednotka je uložena vpředu napříč a má čtyřventilový rozvod a zdvihový objem rovných tří litrů. Všechna kola jsou nezávisle zavěšena, ta přední na modifikovaných vzpěrách McPherson, ta zadní na víceprvkových závěsech. Přední kola jsou opatřena větranými kotoučovými brzdamy, vzadu si však vystačí s konvenčními bubny. Lité ráfky jsou obuty do pneumatik michelin Latitude P235/70 R16 104T a Escape na ních z 0 na 96 km/h zrychlí za velmi slušných 7,5 sekund.

Model Escape i ve své letošní verzi nabízí vyvážený poměr mezi kompaktními rozměry karosérie a nabídkou slušného prostoru pro posádku a její zavazadla. Přidává ale vylepšený interiér a bezpečnost a  větší cit pro životní prostředí. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Escape 2009

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Escape Hybrid
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků