Ford Edge v Ženevě ukazuje, s čím půjde Ford proti Škodě Snowman

Příští generace Edge bude první velké SUV, které Ford nabídne i zákazníkům v Evropě. Koncept vystavovaný na ženevském autosalonu „silně naznačuje“ jeho podobu.
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, technika; video
  2. Fotogalerie

Plán na sjednocování modelové skladby Fordu napříč celým světem, který razí vizionářský šéf Alan Mulally pod heslem One Ford (jeden Ford), se dotkne i modelu Ford Edge. Tento crossover, s nímž Ford dosahuje velkých úspěchů v USA, bude napříště nabízen i prodáván také v Evropě, Asii a na dalších trzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKoncept Ford Edge má sportovní proporce; zepředu se trochu podobá novému Hyundai Santa Fe, které bud v Evropě patřit k jeho hlavním soupeřům

Podobu druhé generace Fordu Edge naznačuje koncept, který automobilka vystavuje v evropské premiéře na ženevském autosalonu. Světovou premiéru měl už loni v Los Angeles. 

Vzhled konceptu navazuje na současný Ford Edge a pracuje s prvky robustního „Tonka“ designu, typického pro americké fordy z posledních let. O maskách chladiče se z nedostatku invence často říká, že dominují vzhledu přední části, ale v tomto případě to platí doslova. Obří šestiúhelníková maska s dvojicí mohutných vodorovných žeber přechází v krátkou kapotu a výrazně rozšířené blatníky.

Proporce Fordu Edge Concept jsou relativně sportovní, s krátkými převisy, nízkou střechou a silně skloněným zadním oknem. Zadní světla spojuje prolis zvýrazněný černou linkou, který opticky auto rozšiřuje a snižuje.

Nepočítáme-li podivnou photoshopovou úpravu oficiálních fotografií, také interiér má podle všeho k sériové verzi velmi blízko. Základní rozvržení i vzhled grafických prvků rozvíjejí styl, který už známe ze sedanu Fusion/Mondeo. S tím ostatně nový Edge sdílí platformu.

Ford Edge Concept je vybaven systémem autonomního parkování s dálkovým ovládáním i systémem autonomního vyhýbacího manévru. Ford opatrně naznačuje, že obě technologie, jejichž vývojové verze nedávno představil médiím, by se mohly objevit ve výbavě produkčního Edge.

Video | Autosalony | Ford | Frankfurt 2013 | Ford S-Max

Prohlédněte si koncept Ford S-Max do posledního detailu

Prozatím automobilka neprozradila nic moc konkrétního o motorech. Američané mohou patrně očekávat dosavadní šestiválce 3,5 a 3,7 l, stejně jako přeplňovaný čtyřválec 2.0 EcoBoost. Ten by měl tvořit základní benzínovou motorizaci pro evropský trh.

Autu jako Edge by slušel vznětový šestiválec, ale pokud Ford nemá v rukávu dobře utajené eso, raději počítejme jen se čtyřválcem 2,2 l. Jeho aktuální evoluce ve „velkých“ Fordech Mondeo, S-MAX a Galaxy dává výkon 200 koní a točivý moment 400 Nm. V Edge už ale bude muset plnit Euro 6.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zábavní systém pro zadní sedadla se v této podobě patrně do výroby nedostane; kůží potažená palubní deska a 10palcová dotyková obrazovka ale šanci mají.

Ford Edge nové generace by se měl začít prodávat během následujících dvou let. V Evropě se podle našeho odhadu bude nejvíc přetahovat o zákazníky s auty jako Hyundai Santa Fe a později také velké SUV značky Škoda, kterému se zatím říká Snowman. Edge nicméně zůstane nanejvýš pětimístným vozem.

Edge není jediný americký model Fordu, jehož příští generace zamíří do Evropy. Stejný osud čeká i na nový Ford Mustang, který je v Ženevě rovněž k vidění.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, technika; video
  2. Fotogalerie
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 2
Rok výroby: 2006
Stav: 152 346 km
Cena: 60 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků