Ford Edge v Ženevě ukazuje, s čím půjde Ford proti Škodě Snowman

Příští generace Edge bude první velké SUV, které Ford nabídne i zákazníkům v Evropě. Koncept vystavovaný na ženevském autosalonu „silně naznačuje“ jeho podobu.
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, technika; video
  2. Fotogalerie

Plán na sjednocování modelové skladby Fordu napříč celým světem, který razí vizionářský šéf Alan Mulally pod heslem One Ford (jeden Ford), se dotkne i modelu Ford Edge. Tento crossover, s nímž Ford dosahuje velkých úspěchů v USA, bude napříště nabízen i prodáván také v Evropě, Asii a na dalších trzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKoncept Ford Edge má sportovní proporce; zepředu se trochu podobá novému Hyundai Santa Fe, které bud v Evropě patřit k jeho hlavním soupeřům

Podobu druhé generace Fordu Edge naznačuje koncept, který automobilka vystavuje v evropské premiéře na ženevském autosalonu. Světovou premiéru měl už loni v Los Angeles. 

Vzhled konceptu navazuje na současný Ford Edge a pracuje s prvky robustního „Tonka“ designu, typického pro americké fordy z posledních let. O maskách chladiče se z nedostatku invence často říká, že dominují vzhledu přední části, ale v tomto případě to platí doslova. Obří šestiúhelníková maska s dvojicí mohutných vodorovných žeber přechází v krátkou kapotu a výrazně rozšířené blatníky.

Proporce Fordu Edge Concept jsou relativně sportovní, s krátkými převisy, nízkou střechou a silně skloněným zadním oknem. Zadní světla spojuje prolis zvýrazněný černou linkou, který opticky auto rozšiřuje a snižuje.

Nepočítáme-li podivnou photoshopovou úpravu oficiálních fotografií, také interiér má podle všeho k sériové verzi velmi blízko. Základní rozvržení i vzhled grafických prvků rozvíjejí styl, který už známe ze sedanu Fusion/Mondeo. S tím ostatně nový Edge sdílí platformu.

Ford Edge Concept je vybaven systémem autonomního parkování s dálkovým ovládáním i systémem autonomního vyhýbacího manévru. Ford opatrně naznačuje, že obě technologie, jejichž vývojové verze nedávno představil médiím, by se mohly objevit ve výbavě produkčního Edge.

Video | Autosalony | Ford | Frankfurt 2013 | Ford S-Max

Prohlédněte si koncept Ford S-Max do posledního detailu

Prozatím automobilka neprozradila nic moc konkrétního o motorech. Američané mohou patrně očekávat dosavadní šestiválce 3,5 a 3,7 l, stejně jako přeplňovaný čtyřválec 2.0 EcoBoost. Ten by měl tvořit základní benzínovou motorizaci pro evropský trh.

Autu jako Edge by slušel vznětový šestiválec, ale pokud Ford nemá v rukávu dobře utajené eso, raději počítejme jen se čtyřválcem 2,2 l. Jeho aktuální evoluce ve „velkých“ Fordech Mondeo, S-MAX a Galaxy dává výkon 200 koní a točivý moment 400 Nm. V Edge už ale bude muset plnit Euro 6.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zábavní systém pro zadní sedadla se v této podobě patrně do výroby nedostane; kůží potažená palubní deska a 10palcová dotyková obrazovka ale šanci mají.

Ford Edge nové generace by se měl začít prodávat během následujících dvou let. V Evropě se podle našeho odhadu bude nejvíc přetahovat o zákazníky s auty jako Hyundai Santa Fe a později také velké SUV značky Škoda, kterému se zatím říká Snowman. Edge nicméně zůstane nanejvýš pětimístným vozem.

Edge není jediný americký model Fordu, jehož příští generace zamíří do Evropy. Stejný osud čeká i na nový Ford Mustang, který je v Ženevě rovněž k vidění.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, technika; video
  2. Fotogalerie
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků