Ford Edge v Ženevě ukazuje, s čím půjde Ford proti Škodě Snowman

Příští generace Edge bude první velké SUV, které Ford nabídne i zákazníkům v Evropě. Koncept vystavovaný na ženevském autosalonu „silně naznačuje“ jeho podobu.
Seznam kapitol
  1. Úvod, design, technika; video
  2. Fotogalerie

Plán na sjednocování modelové skladby Fordu napříč celým světem, který razí vizionářský šéf Alan Mulally pod heslem One Ford (jeden Ford), se dotkne i modelu Ford Edge. Tento crossover, s nímž Ford dosahuje velkých úspěchů v USA, bude napříště nabízen i prodáván také v Evropě, Asii a na dalších trzích.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKoncept Ford Edge má sportovní proporce; zepředu se trochu podobá novému Hyundai Santa Fe, které bud v Evropě patřit k jeho hlavním soupeřům

Podobu druhé generace Fordu Edge naznačuje koncept, který automobilka vystavuje v evropské premiéře na ženevském autosalonu. Světovou premiéru měl už loni v Los Angeles. 

Vzhled konceptu navazuje na současný Ford Edge a pracuje s prvky robustního „Tonka“ designu, typického pro americké fordy z posledních let. O maskách chladiče se z nedostatku invence často říká, že dominují vzhledu přední části, ale v tomto případě to platí doslova. Obří šestiúhelníková maska s dvojicí mohutných vodorovných žeber přechází v krátkou kapotu a výrazně rozšířené blatníky.

Proporce Fordu Edge Concept jsou relativně sportovní, s krátkými převisy, nízkou střechou a silně skloněným zadním oknem. Zadní světla spojuje prolis zvýrazněný černou linkou, který opticky auto rozšiřuje a snižuje.

Nepočítáme-li podivnou photoshopovou úpravu oficiálních fotografií, také interiér má podle všeho k sériové verzi velmi blízko. Základní rozvržení i vzhled grafických prvků rozvíjejí styl, který už známe ze sedanu Fusion/Mondeo. S tím ostatně nový Edge sdílí platformu.

Ford Edge Concept je vybaven systémem autonomního parkování s dálkovým ovládáním i systémem autonomního vyhýbacího manévru. Ford opatrně naznačuje, že obě technologie, jejichž vývojové verze nedávno představil médiím, by se mohly objevit ve výbavě produkčního Edge.

Video | Ford | Autosalony | Frankfurt 2013 | Ford S-Max

Prohlédněte si koncept Ford S-Max do posledního detailu

Prozatím automobilka neprozradila nic moc konkrétního o motorech. Američané mohou patrně očekávat dosavadní šestiválce 3,5 a 3,7 l, stejně jako přeplňovaný čtyřválec 2.0 EcoBoost. Ten by měl tvořit základní benzínovou motorizaci pro evropský trh.

Autu jako Edge by slušel vznětový šestiválec, ale pokud Ford nemá v rukávu dobře utajené eso, raději počítejme jen se čtyřválcem 2,2 l. Jeho aktuální evoluce ve „velkých“ Fordech Mondeo, S-MAX a Galaxy dává výkon 200 koní a točivý moment 400 Nm. V Edge už ale bude muset plnit Euro 6.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zábavní systém pro zadní sedadla se v této podobě patrně do výroby nedostane; kůží potažená palubní deska a 10palcová dotyková obrazovka ale šanci mají.

Ford Edge nové generace by se měl začít prodávat během následujících dvou let. V Evropě se podle našeho odhadu bude nejvíc přetahovat o zákazníky s auty jako Hyundai Santa Fe a později také velké SUV značky Škoda, kterému se zatím říká Snowman. Edge nicméně zůstane nanejvýš pětimístným vozem.

Edge není jediný americký model Fordu, jehož příští generace zamíří do Evropy. Stejný osud čeká i na nový Ford Mustang, který je v Ženevě rovněž k vidění.

Následující kapitola
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků