Ford Edge dostane adaptivní řízení schované přímo ve volantu

Jednou z technických novinek modelu Ford Edge, jehož nová generace zamíří příští rok k evropským zákazníkům, má být adaptivní řízení s proměnným převodem. Pozor – neplést s proměnným posilovacím účinkem, který je v éře elektrických posilovačů už zcela běžnou věcí. Zde se v závislosti na rychlosti jízdy mění úhel natočení předních kol.

Klepněte pro větší obrázek
Celý mechanismus adaptivního řízení se vejde do volantu

V nižších rychlostech odpovídá natočení volantu o daný úhel většímu natočení předních kol, což by podle Fordu mělo usnadnit manévrování a parkování. Naproti tomu ve vyšším tempu reaguje řízení na otočení volantem rozvážněji, což přispívá ke vnímané stabilitě třeba na dálnici.

Ford dokázal celý mechanismus ukrýt přímo do volantu. Sestává v podstatě z převodu a elektromotorku spolu s řídicí jednotkou. Ta si „přebere“ každý pokyn řidiče a podle okolností otočí volantem buď o něco více, nebo naopak o něco méně, než by odpovídalo lineárnímu převodu. Jsme zvědavi, jak přesvědčivě bude systém fungovat v reálném provozu, zejména pokud jde o přirozenost odezvy a čistotu zpětné vazby.

Celá sestava váží jen asi půl kilogramu a ponechává ve volantu dostatek místa pro čelní airbag řidiče.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků