Ford Edge dostane adaptivní řízení schované přímo ve volantu

Jednou z technických novinek modelu Ford Edge, jehož nová generace zamíří příští rok k evropským zákazníkům, má být adaptivní řízení s proměnným převodem. Pozor – neplést s proměnným posilovacím účinkem, který je v éře elektrických posilovačů už zcela běžnou věcí. Zde se v závislosti na rychlosti jízdy mění úhel natočení předních kol.

Klepněte pro větší obrázek
Celý mechanismus adaptivního řízení se vejde do volantu

V nižších rychlostech odpovídá natočení volantu o daný úhel většímu natočení předních kol, což by podle Fordu mělo usnadnit manévrování a parkování. Naproti tomu ve vyšším tempu reaguje řízení na otočení volantem rozvážněji, což přispívá ke vnímané stabilitě třeba na dálnici.

Ford dokázal celý mechanismus ukrýt přímo do volantu. Sestává v podstatě z převodu a elektromotorku spolu s řídicí jednotkou. Ta si „přebere“ každý pokyn řidiče a podle okolností otočí volantem buď o něco více, nebo naopak o něco méně, než by odpovídalo lineárnímu převodu. Jsme zvědavi, jak přesvědčivě bude systém fungovat v reálném provozu, zejména pokud jde o přirozenost odezvy a čistotu zpětné vazby.

Celá sestava váží jen asi půl kilogramu a ponechává ve volantu dostatek místa pro čelní airbag řidiče.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků