Já tankuju asi 30-40% 91 oč. benzínu a zbytek je líh. Takže výsledek je cca. 98oč palivo:-D
no....aka novinka??? uz motory DB 605 (Messerschmidt 109....rok...radovo 1943) mal vstrekovanie metanolu/vody (50/50)....za ucelom chladenia kompresoru -> vyssia objemova ucinnost, potlacenie detonacie...
Chladenia kompresoru... hmm, ale tady jde o valce. ;-) Co si to lepe precist?
Hej, len akosi si treba uvedomit, ze uvedenie riesenie u ME109 so sebou prinieslo aj podstatne znizenie zivotnosti motora.Uvidime. Samo o sebe toto riesenie tiez extra jednoduche nieje.
Mas pravdu. vsechno tady uz jednou bylo. Dnes se to vraci hlavne kvuli marketingu.
Neřekl bych, že to bude alternativa hybridů, ale spíše jejich vylepšení, protože hybridy pak začnou tuto technologii používat taky a dosáhnou tak ještě větší úspory.
Hybrid prinasi nejakou usporu? jakou?
Mám té alternativě k hybridům rozumět tak, že je to další cesta, jak s pomocí reklamy vnutit zákazníkům drahé a komplikované řešení s nejistým výsledkem?
Paliva pane Ondrášik, paliva :-))
Zatim jsem u Priusu nezaznamenal...
Jo a ještě, pokud nedokážete jet s Priusem úsporněji (ve srovnání s běžným benzínem), tak se zeptejte pana Broži jak se s ním jezdí ;-)
Az pan Broza apod. lidi zacnou jezdit hybridy dlouhodobe a nejen na par dnu, kdy se toho opravdu moc zjistit neda, pak zacnu jejich vysledky respektovat. A to myslim i sebe ;)
Hybrid v správnych rukách skutočne dokáže ušetriť. Hlavne v meste je úspora výraznejšia. Napr. s Lexusom LS600hL so skromnou dĺžkou vyše 5,1 m a hmotnosťou tuším 2,2 t dokážem po meste jazdiť pri rozumnom štýle jazdy okolo 10 L. A to má lexus 5,0 L motor. Podobnú spotrebu mám v meste pri podobnom štýle jazdy aj s Octaviou RS. Tam je ale 2,0T. Veľkosť auta ako aj hmotnosť sú diametrálne iné. Ja v hybridoch vidím budúcnosť a medzistupeň. Keď sa hybridy odladia, batérie sa zlepšia, tak to bude celkom fajn riešenie a potom sa dá celkom plynulo nahradiť spaľovací motor iným zdrojom energie.Dosť sa čudujem, že napríklad zaujímavý koncept motora od Saabu s premenlivým kompresným pomerom nejako zakapal. Za veľmi dobrý počin považujem motor od BMW, ktorý vie spaľovať benzím, ale aj vodík. Ak by sa to ujalo, tak to umožní pozvoľný nástup čerpačiek na vodík bez problémov v mestách, kde taká čerpačka ešte nie je. A tiež sa čudujem, že sa doposiaľ odpadové teplo motora iba tak bez úžitku vyhadzuje. Čo takto nejaká malá parná turbínka?
Otazkou je, zda neni lepsi do mesta vzit nejake auto s motorem 1,0, ktere bude mit spotreu 6 litru i bez hybridu.
Skús vysvetliť nášmu šéfovi, nech cestuje 450 km v nejakom Suzuki Alto 1,0. Alebo si máme také suzuki zaparkovať na okraji väčších miest a po príjazde tam hybrida odstaviť a prestúpiť? Som zvedavý, ako by to vnímali obchodní partneri. To je nereálne! Nikto predsa 5 m dlhé auto nebude používať na jazdenie po meste a na nákupy! Tské auto sa kupuje na dlhé trasy a časté jazdenie.
Tak v první řadě si ujasněme zda se bavíme o dálnicích na 450 km nebo o městě. v celkovém kombinovaném provozu je i hybrid jen výjimečně přínosný vůči klasickému řešení. Je to prostě póza, nic jiného. Žádná racionalita v tom není.
Aj mimo mesta je hybrid úspornejší. S Audi A8 4,2 MPI (4x4) sa dá jazdiť kombinácia cca 11-12 litrov a Lexus hybrid za 10. To je rozdiel, nie? Pritom Lexus ponúka viac luxusu aj priestoru.
Znám majitele LS600h, jezdí s tím v kombinaci jako se svým predchozím 760i. Takže těžko říci.
Tak vyhoďte NiMh baterky a dejte tam li-ion ;-)
pred hybridmi si sa musel s clovekom rozpravat, aby si zistil ci ma rozum, alebo je to ekoterorista, ci snob. teraz ho staci vidiet v hybride - uspora casu.a nesmieme zabudat ani na nizsiu spotrebu 2.5 tonoveho SUVcka v meste. ;-)
Jo na ty tri tunky se spotrebou dvou a pul tunky jsem vlaste zapomenul :-D
Nic vice nez hromada blabolu ... od okt. cisla 150 az po spotrebu, kterou se radeji nedocteme.
Co je na benzinu s oktanovym cislem 150 blaboloviteho? Pravda, standardni to neni.A co se tyka spotreby, ta se jaksi urcite, bez primeho osazeni do vozu, na rozdil napr. od vykonu, proste neda. Takze bude zalezet v jake verzi a v jakem voze to bude. Preci jenom v tunovem hatchbacku nebo tri tunovem pickupu bude spotreba jina ;)
Dobre a kde budeme tento benzin tankovat? Kdyz uvazime ze oktanove cislo vyjadruje odolnost proti zamozapalu, tak by 150 oktanovy benzin stal tak 100kc litr ... kdyz uvazime cenu prisad (sloučeniny manganu, aromaticke aminy atd.) pro zvednuti oktanoveho cislo. Formule 1 pokud se nepletu jezdi na 120-130oktan. Bez odůvodnění, co tim vlastně mysleli je to strašný blábol nebo autor opět potratil něco v překladu.
že může motor spalovat 150 oktanový benzín bych jako velkou výhodu taky neviděl.Přišlo by mi lepší, kdyby díky etanolu mohl motor při vyšším stupni komprese spalovat běžné benzíny, případně i méně oktanové Jinak mi smysl vstřikování etanolu trochu uniká
Pri narustu kompresniho pomeru vykazuje benzin nizsi odolnost vuci detonacnimu spalovani. Proto motory s vyssim kompresnim pomerem vyzaduji benzin s vyssim oktanovym cislem.A diky etanolu takovy motor dokaze z toho 150-ti oktanoveho benzinu vytezit jeste vice energie nez jen diky vyssimu kompresnimu pomeru. V clanku se pise, ze vstrikovani etanolu snizuje teplotu ve valci. Rekl bych, ze tim mysli teplotu tesne pred zazehem. Termodynamicka ucinnost spalovaciho motoru je, mimo jine, zavisla na rozdilu teplot pred zazehem a po shoreni cele davky paliva: Cim vetsi rozdil teplot je, tim roste ucinnost motoru.Dalsi moznosti je, samozrejme, zvysit teplotu po ukonceni expanze. Idealni by bylo motor vubec nechladit. Tady ovsem narazime na problematiku fyzikalnich vlastnosti kovovych slitin pouzitych k vyrobe bloku motoru a jejich soucasti. Resenim je prechod ke keramickym materialum. To se, tedy alespon castecne, deje u spickovych aplikaci jako jsou pozemni vojenske systemy, jako je IFV Puma.Pokud necemu jeste nerozumis, zeptej se experta.
No ja to jako výhodu taky nevidím, obzvláště u amerického motoru, kde i moderní přímovstřiky jezdí na N91 apod. Jenom není nic divného, že motor pálí takový benzín. Ale mám za to, že tan bude zakopaný informační pes, který by tuto nutnost více vysvětlil
V US pouzivaju inu metodiku na vypocet. vid.http://sk.wikipedia.org/wiki/Okt%C3%A1nov%C3%A9_%C4%8D%C3%ADslo#Zis.C5.A5ovanie_okt.C3.A1noveho_.C4.8D.C3.ADsla
otazka je, co bude stat liter 150 oktanoveho benzinu. tolko co Natural95 asi nie, a ak po prepocte bude cena jedneho kilometra rovnaka, tak je ten motor krasnym prikladom plytvania peniazmi na vyskum.
Se zeptejte někoho kdo má zkušenosti se závodním benzínem, který má až 130 oktanů.
no 150 oktanovy bezin bude stat tak 10x tolik, co nejaky 98 oktanovy.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.