Ford EcoBoost Bobcat: 500 koní za pár litrů?

31 komentářů

Kuk
10. června • 20:22

Já tankuju asi 30-40% 91 oč. benzínu a zbytek je líh. Takže výsledek je cca. 98oč palivo:-D

lukasKK
10. června • 17:04

no....aka novinka??? uz motory DB 605 (Messerschmidt 109....rok...radovo 1943) mal vstrekovanie metanolu/vody (50/50)....za ucelom chladenia kompresoru -> vyssia objemova ucinnost, potlacenie detonacie...

RS
16. června • 20:34

Chladenia kompresoru... hmm, ale tady jde o valce. ;-) Co si to lepe precist?

Marcus_A
11. června • 11:19

Hej, len akosi si treba uvedomit, ze uvedenie riesenie u ME109 so sebou prinieslo aj podstatne znizenie zivotnosti motora.Uvidime. Samo o sebe toto riesenie tiez extra jednoduche nieje.

Alesi
10. června • 22:50

Mas pravdu. vsechno tady uz jednou bylo. Dnes se to vraci hlavne kvuli marketingu.

petr
10. června • 8:59

Neřekl bych, že to bude alternativa hybridů, ale spíše jejich vylepšení, protože hybridy pak začnou tuto technologii používat taky a dosáhnou tak ještě větší úspory.

Radek Ondrášík
10. června • 9:04

Hybrid prinasi nejakou usporu? jakou?

puk123
10. června • 13:40

Mám té alternativě k hybridům rozumět tak, že je to další cesta, jak s pomocí reklamy vnutit zákazníkům drahé a komplikované řešení s nejistým výsledkem?

petr
10. června • 9:57

Paliva pane Ondrášik, paliva :-))

Radek Ondrášík
10. června • 10:20

Zatim jsem u Priusu nezaznamenal...

petr
10. června • 11:54

Jo a ještě, pokud nedokážete jet s Priusem úsporněji (ve srovnání s běžným benzínem), tak se zeptejte pana Broži jak se s ním jezdí ;-)

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Radek Ondrášík
10. června • 12:19

Az pan Broza apod. lidi zacnou jezdit hybridy dlouhodobe a nejen na par dnu, kdy se toho opravdu moc zjistit neda, pak zacnu jejich vysledky respektovat. A to myslim i sebe ;)

Diamant
10. června • 23:20

Hybrid v správnych rukách skutočne dokáže ušetriť. Hlavne v meste je úspora výraznejšia. Napr. s Lexusom LS600hL so skromnou dĺžkou vyše 5,1 m a hmotnosťou tuším 2,2 t dokážem po meste jazdiť pri rozumnom štýle jazdy okolo 10 L. A to má lexus 5,0 L motor. Podobnú spotrebu mám v meste pri podobnom štýle jazdy aj s Octaviou RS. Tam je ale 2,0T. Veľkosť auta ako aj hmotnosť sú diametrálne iné. Ja v hybridoch vidím budúcnosť a medzistupeň. Keď sa hybridy odladia, batérie sa zlepšia, tak to bude celkom fajn riešenie a potom sa dá celkom plynulo nahradiť spaľovací motor iným zdrojom energie.Dosť sa čudujem, že napríklad zaujímavý koncept motora od Saabu s premenlivým kompresným pomerom nejako zakapal. Za veľmi dobrý počin považujem motor od BMW, ktorý vie spaľovať benzím, ale aj vodík. Ak by sa to ujalo, tak to umožní pozvoľný nástup čerpačiek na vodík bez problémov v mestách, kde taká čerpačka ešte nie je. A tiež sa čudujem, že sa doposiaľ odpadové teplo motora iba tak bez úžitku vyhadzuje. Čo takto nejaká malá parná turbínka?

Radek Ondrášík
11. června • 6:57

Otazkou je, zda neni lepsi do mesta vzit nejake auto s motorem 1,0, ktere bude mit spotreu 6 litru i bez hybridu.

Diamant
11. června • 13:33

Skús vysvetliť nášmu šéfovi, nech cestuje 450 km v nejakom Suzuki Alto 1,0. Alebo si máme také suzuki zaparkovať na okraji väčších miest a po príjazde tam hybrida odstaviť a prestúpiť? Som zvedavý, ako by to vnímali obchodní partneri. To je nereálne! Nikto predsa 5 m dlhé auto nebude používať na jazdenie po meste a na nákupy! Tské auto sa kupuje na dlhé trasy a časté jazdenie.

Radek Ondrášík
11. června • 15:18

Tak v první řadě si ujasněme zda se bavíme o dálnicích na 450 km nebo o městě. v celkovém kombinovaném provozu je i hybrid jen výjimečně přínosný vůči klasickému řešení. Je to prostě póza, nic jiného. Žádná racionalita v tom není.

Diamant
11. června • 15:57

Aj mimo mesta je hybrid úspornejší. S Audi A8 4,2 MPI (4x4) sa dá jazdiť kombinácia cca 11-12 litrov a Lexus hybrid za 10. To je rozdiel, nie? Pritom Lexus ponúka viac luxusu aj priestoru.

Radek Ondrášík
11. června • 21:57

Znám majitele LS600h, jezdí s tím v kombinaci jako se svým predchozím 760i. Takže těžko říci.

petr
10. června • 11:44

Tak vyhoďte NiMh baterky a dejte tam li-ion ;-)

drgi
10. června • 9:47

pred hybridmi si sa musel s clovekom rozpravat, aby si zistil ci ma rozum, alebo je to ekoterorista, ci snob. teraz ho staci vidiet v hybride - uspora casu.
a nesmieme zabudat ani na nizsiu spotrebu 2.5 tonoveho SUVcka v meste. ;-)

Radek Ondrášík
10. června • 9:54

Jo na ty tri tunky se spotrebou dvou a pul tunky jsem vlaste zapomenul :-D

Petronius
10. června • 8:20

Nic vice nez hromada blabolu ... od okt. cisla 150 az po spotrebu, kterou se radeji nedocteme.

Radek Ondrášík
10. června • 8:42

Co je na benzinu s oktanovym cislem 150 blaboloviteho? Pravda, standardni to neni.A co se tyka spotreby, ta se jaksi urcite, bez primeho osazeni do vozu, na rozdil napr. od vykonu, proste neda. Takze bude zalezet v jake verzi a v jakem voze to bude. Preci jenom v tunovem hatchbacku nebo tri tunovem pickupu bude spotreba jina ;)

Petronius
10. června • 11:02

Dobre a kde budeme tento benzin tankovat? Kdyz uvazime ze oktanove cislo vyjadruje odolnost proti zamozapalu, tak by 150 oktanovy benzin stal tak 100kc litr ... kdyz uvazime cenu prisad (sloučeniny manganu, aromaticke aminy atd.) pro zvednuti oktanoveho cislo. Formule 1 pokud se nepletu jezdi na 120-130oktan. Bez odůvodnění, co tim vlastně mysleli je to strašný blábol nebo autor opět potratil něco v překladu.

Vana666
10. června • 9:04

že může motor spalovat 150 oktanový benzín bych jako velkou výhodu taky neviděl.
Přišlo by mi lepší, kdyby díky etanolu mohl motor při vyšším stupni komprese spalovat běžné benzíny, případně i méně oktanové
Jinak mi smysl vstřikování etanolu trochu uniká

dave_007
10. června • 10:03

Pri narustu kompresniho pomeru vykazuje benzin nizsi odolnost vuci detonacnimu spalovani. Proto motory s vyssim kompresnim pomerem vyzaduji benzin s vyssim oktanovym cislem.A diky etanolu takovy motor dokaze z toho 150-ti oktanoveho benzinu vytezit jeste vice energie nez jen diky vyssimu kompresnimu pomeru. V clanku se pise, ze vstrikovani etanolu snizuje teplotu ve valci. Rekl bych, ze tim mysli teplotu tesne pred zazehem. Termodynamicka ucinnost spalovaciho motoru je, mimo jine, zavisla na rozdilu teplot pred zazehem a po shoreni cele davky paliva: Cim vetsi rozdil teplot je, tim roste ucinnost motoru.Dalsi moznosti je, samozrejme, zvysit teplotu po ukonceni expanze. Idealni by bylo motor vubec nechladit. Tady ovsem narazime na problematiku fyzikalnich vlastnosti kovovych slitin pouzitych k vyrobe bloku motoru a jejich soucasti. Resenim je prechod ke keramickym materialum. To se, tedy alespon castecne, deje u spickovych aplikaci jako jsou pozemni vojenske systemy, jako je IFV Puma.Pokud necemu jeste nerozumis, zeptej se experta.

Radek Ondrášík
10. června • 9:10

No ja to jako výhodu taky nevidím, obzvláště u amerického motoru, kde i moderní přímovstřiky jezdí na N91 apod. Jenom není nic divného, že motor pálí takový benzín. Ale mám za to, že tan bude zakopaný informační pes, který by tuto nutnost více vysvětlil

gajo
11. června • 13:32

V US pouzivaju inu metodiku na vypocet.
vid.
http://sk.wikipedia.org/wiki/Okt%C3%A1nov%C3%A9_%C4%8D%C3%ADslo#Zis.C5.A5ovanie_okt.C3.A1noveho_.C4.8D.C3.ADsla

drgi
10. června • 9:45

otazka je, co bude stat liter 150 oktanoveho benzinu. tolko co Natural95 asi nie, a ak po prepocte bude cena jedneho kilometra rovnaka, tak je ten motor krasnym prikladom plytvania peniazmi na vyskum.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
petr
10. června • 10:13

Se zeptejte někoho kdo má zkušenosti se závodním benzínem, který má až 130 oktanů.

Radek Ondrášík
10. června • 9:55

no 150 oktanovy bezin bude stat tak 10x tolik, co nejaky 98 oktanovy.

Doporučujeme

Články odjinud