Ford EcoBoost 1,0 l: tříválec pro Focus za dveřmi

Nejnovější přírůstek do rodiny zážehových jednotek EcoBoost představil osobně nejvyšší muž koncernu FMC Alan Mulally.
Seznam kapitol
  1. Ford EcoBoost 1,0 l
  2. Fotogalerie

Ačkoli dosavadní motory řady EcoBoost slavily dosud premiéry vesměs za oceánem, nový tříválec se vůbec poprvé objeví již příští rok v evropských vozech Ford Focus. Co by také v USA s něčím podobným dělali, neboť i u nás máme s tříválci poměrně smutné zkušenosti. Ale uvidíme, jaký bude litrový EcoBoost v praxi. S motory EcoBoost s objemy 1,6 a 2,0 l jsme se již setkali v testech vozů Focus a Mondeo, v nichž najdete také odkazy k samostatným článkům o motorech EcoBoost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový tříválec Ford EcoBoost 1,0 l s přímým vstřikováním a přeplňováním
Testy | Ford | Ford Focus

Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

Novinka se vyznačuje celohliníkovou konstrukcí, kompaktní stavbou, „inovativním setrvačníkem působícím jako tlumič vibrací“, přímým vstřikováním benzínu, přeplňováním turbodmychadlem a plně proměnným časováním ventilů Twin Independent Variable Camshaft Timing (Ti-VCT).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Produkční premiéru motor zažije již příští rok ve vozech Ford Focus

Nový „litr“ bude v Evropě k dostání ve dvou verzích. Ta základní nabídne výkon 100 koní (74 kW) a emise CO2 ve výši 109 g/km, ta silnější pak 125 koní (92 kW) a točivý moment až 200 Nm (při krátkodobém overboostu). Ford Focus s ním má dosahovat průměrné spotřeby 5,0 l/100 km. Tento motor by se měl objevit také v připravovaném evropském modelu Ford B-Max, teprve pak se rozjede jeho výroba i na dalších kontinentech.

Testy | Ford | Ford Mondeo

Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje


 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford EcoBoost 1,0 l
  2. Fotogalerie
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků