Ford EcoBoost 1,0 l: tříválec pro Focus za dveřmi

Nejnovější přírůstek do rodiny zážehových jednotek EcoBoost představil osobně nejvyšší muž koncernu FMC Alan Mulally.
Seznam kapitol
  1. Ford EcoBoost 1,0 l
  2. Fotogalerie

Ačkoli dosavadní motory řady EcoBoost slavily dosud premiéry vesměs za oceánem, nový tříválec se vůbec poprvé objeví již příští rok v evropských vozech Ford Focus. Co by také v USA s něčím podobným dělali, neboť i u nás máme s tříválci poměrně smutné zkušenosti. Ale uvidíme, jaký bude litrový EcoBoost v praxi. S motory EcoBoost s objemy 1,6 a 2,0 l jsme se již setkali v testech vozů Focus a Mondeo, v nichž najdete také odkazy k samostatným článkům o motorech EcoBoost.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nový tříválec Ford EcoBoost 1,0 l s přímým vstřikováním a přeplňováním
Testy | Ford | Ford Focus

Test: Ford Focus 1,6i EcoBoost – dobrá práce

Novinka se vyznačuje celohliníkovou konstrukcí, kompaktní stavbou, „inovativním setrvačníkem působícím jako tlumič vibrací“, přímým vstřikováním benzínu, přeplňováním turbodmychadlem a plně proměnným časováním ventilů Twin Independent Variable Camshaft Timing (Ti-VCT).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Produkční premiéru motor zažije již příští rok ve vozech Ford Focus

Nový „litr“ bude v Evropě k dostání ve dvou verzích. Ta základní nabídne výkon 100 koní (74 kW) a emise CO2 ve výši 109 g/km, ta silnější pak 125 koní (92 kW) a točivý moment až 200 Nm (při krátkodobém overboostu). Ford Focus s ním má dosahovat průměrné spotřeby 5,0 l/100 km. Tento motor by se měl objevit také v připravovaném evropském modelu Ford B-Max, teprve pak se rozjede jeho výroba i na dalších kontinentech.

Testy | Ford | Ford Mondeo

Test: Ford Mondeo - EcoBoost startuje


 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ford EcoBoost 1,0 l
  2. Fotogalerie
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků