Ford dostal emise Focusu 1.0 EcoBoost pod hranici 100 g/km

Tříválcový Focus v nové verzi bude nejúspornějším benzínovým autem nižší střední třídy na evropském trhu.

Přeplňovaný zážehový tříválec o objemu pouhý jeden litr už přesvědčil o svých kvalitách i největší škarohlídy, koneckonců dva tituly Motor roku jsou pro něj vynikající vizitkou.

I proto dnes motor 1.0 EcoBoost pohání kdejaký model evropského Fordu od Fiesty po C-MAX a není tajemstvím, že se s ním počítá i pro příští generaci Mondea. Poprvé se ale objevil pod kapotou modelu Focus – a právě v něm se dočká nové, ještě úspornější reinkarnace.

Tuning | Technika | Ford

Ford 1.0 Ecoboost: 125 koní nestačí? Zkuste o 22 k více

Automobilka s modrým oválem ve znaku dnes oznámila, že v roce 2014 uvede na trh Ford Focus 1.0 EcoBoost s emisemi CO2 ve výši 99 g/km. To odpovídá kombinované spotřebě 4,3 l/100 km. Podle Fordu to z litrového Focusu udělá nejúspornější „benzínové“ auto nižší střední třídy na evropském trhu.

Nová verze bude určena pro trhy, na nichž se od emisí CO2 odvíjejí sazby daní. Ford konkrétně uvádí, že Focus 1.0 EcoBoost dostane ve Velké Británii výjimku ze silniční daně a francouzští zákazníci obdrží od státu slevu v přepočtu si 6000 Kč na dani z nově registrovaných aut.

Od dosavadních variant 74 a 92 kW se nejúspornější EcoBoost bude lišit novou kalibrací řídicí jednotky, delšími převody a sériovou montáží pneumatik s mimořádně nízkým valivým odporem. K tomu se přidávají už známá technická řešení, která Ford označuje přídomkem ECOnetic: aktivní žaluzie v masce chladiče, rekuperační dobíjení nebo systém stop-start.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tříválec EcoBoost má velmi kompaktní stavbu; infografika Fordu ukazuje vývoj emisí CO2 napříč třemi generacemi Focusu

Navzdory svým kompaktním rozměrům (Ford tvrdí, že blok se vejde na list papíru o formátu A4) je tříválec EcoBoost technicky velmi vyspělý. Má přímé vstřikování paliva, proměnné časování sacích i výfukových ventilů a samozřejmě i přeplňování výfukovým turbodmychadlem. Sběrné potrubí je odlité přímo do hlavy válců a dělená chladicí soustava mu umožňuje rychlejší zahřátí na provozní teplotu.

Ford už nabízí „extra úspornou“ variantu vznětového Focusu. Model s označením ECOnetic má motor 1.6 TDCi a díky podobným technickým úpravám jako v případě popsané benzínové verze se chlubí kombinovanou spotřebou 3,4 l/100 km.  

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků