Ford: do roku 2020 průměrná hmotnost nižší o 340 kg

Ford představil v německém Düsseldorfu prototyp modelu Focus. Na první pohled na něm nic zajímavého nenajdete, nebýt zvláštní dvoubarevné kapoty. Možná tomu nebudete chtít věřit, ale jde o díl vyrobený z uhlíkových vláken. Výhody tohoto materiálu jsou velmi dobře známy a hojně používány u závodních speciálů a sportovních aut. Jenže problémem, který brání v rozšíření do běžné produkce, jsou výrobní náklady a cena.

Ford | První svezení | Ford Focus

Ford Focus ST: odsouzen k úspěchu

A právě to je problém, který řešil Ford ve spolupráci s Dow Automotive Systems, a který údajně vyřešil. Vývoj bude dále pokračovat s cílem dosáhnout průměrného snížení hmotnosti automobilu o 340 kg, a to do roku 2020. Mimochodem prezentovaná kapota Focusu je lehčí o 50 procent než běžná verze a má také velmi zajímavé vlastnosti s ohledem na ochranu chodců. Sluší se podotknout, že v kontextu této novinky možná bude v budoucno tříválcové Mondeo dávat i smysl…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků