Ford Cortina (1964) na unikátním prospektu v češtině

18 komentářů

defender110
1. prosince • 10:12

Nádherné auto s nevtíravým a zajímavým designem, sám ho vlastním a je úžasné. Krásný zvuk, a ikdyž je to pouze 1200, má takový ryzí..nevysavačový zvuk, na hony vzdálen dnešním . Motor je neskutečně jednoduchý a interiér celkem stylový. Když jsem ji kupoval , v první chvíli jsem myslel , že mi ji dává bez motoru. :-) . V anglii se jí říkalo "Dagenhamská popelnice" pro své slabé výkony. (tedy krom Chapmanem upravené Ford Lotus Cortiny). Byla však vysoce spolehlivá a robustní.

Peter
9. května • 18:53

Veru nemala zvuk ako vysavac ale ako sijaci stroj , mal som ju , te motor sa potom volal Endura a skoncil v Ford Ka volakedy v 2004 ...

mp
1. prosince • 7:57

Cortina je městečko v Itálii. Pěkné městečko ve Francii je také Nice. Už dávno si říkám, že by se podle něho mělo jmenovat nějaké auto, nejlépe značky Opel. V čechách by se OpelNice prodával určitě dobře, určitě by někdo před to připisoval P.

Radson
1. prosince • 7:36

Ano, to se ještě dělala auta pro řidiče. Rodiče postupně vlastnili čtyři generace MK1 (63-69), MK2 (69-75), MK3 (75-81), MK4/5 (81-87) a jak otec vždycky říkal ta první byla nejlepší a ty další už jenom rozvíjeli co někdo vymyslel. Ta první byla také jednoznačně nejspolehlivější a naopak ta třetí zvaná "labuť" to byl docela průser. Toto asi ale obecně platilo i pro další automobilky, protože postupně přišly na to, že se dá lehce prodávat naleštěná bída - zvláště to bylo postupně markantní u Renaultu a Fiatu.

TankMurdock
1. prosince • 12:38

Co je Cortina MK4/5 vyrobená od (81-87) ? Máš v tom hokej. Od roku 1982 se začala vyrábět Sierra a Cortina skončila. Verze MK4/5 se vyráběla 1975 -81.

Radson
2. prosince • 7:35

Hokej v tom nemám, ale je nutné to brát takto:
- ty roky jsou roky vlastnictví, kdy ty vozy rodiče měli,
- Verze MkIV naběhla v roce 1976 a v roce 1979 proběhl facelift, který Ford vznešeně nazval MkV a který obsahoval už i na podvozku některé prvky, která pak měla Sierra, která se ale objevila, ale až v roce 1982 a stejně tak u ní proběhl v proběhl v roce 1987 facelift nazvaný MkII.Faktem je, že Sierry už nebyly to co Cortiny, alespoň to Mk II měli rodiče a už u toho občas něco upadlo jako u té "labutě". Vzhledem k tmu, že otec těch fordů měl celkem osm tak se o ně i dost zajímal a jak bylo tehdy i zvykem tak i opečovával.

TankMurdock
2. prosince • 11:23

Já měl Fordu deset. 2x Grenada, 1x Cortina twodoor, 1x Sierra DOHC, 4x Scorpio, 2x Mondeo takže o Fordech taky něco vím. ;-)

Martin Šátka
30. listopadu • 21:19

Dobrý den, jak tu čtu, že tu a tam byl v rodině vůz Cortina - tak, tak bych vás poprosil o pomoc s mým cortinářskohistorickým projetem - web stránky věnované právě původním majitelům před rokem 1990 www.cortinamk1.wz.cz. Pokud by tedy někdo v rodinném archivu něco našel a mohl by nascanovat, tak kontakt je na stránkách - moc děkuji

Vana666
30. listopadu • 15:42

Ten "český" text v katalogu je boží :-)

Big S
30. listopadu • 14:58

Ty kulaté zadní světla mě tenkrát hrozně medily... :-))

Baodai7
30. listopadu • 12:19

Taky mám katalogy z 60tých let,Renault 16 a katalog importovaných aut Mototechna. Moc pěkný čtení;-)
Pak origo novinářskou prezentaci na Lincoln Continental z roku 59, hustý.

Jirka Vlček
30. listopadu • 11:10

Cortinu dostal předek za odměnu coby konstruktér letadla Aero Delfín.
Tenkrát komunisti odměňování kapitalistickými vymoženostmi ☺

Martin
30. listopadu • 9:41

Tohle auto mne provázelo celé moje dětství a jeho prodej za 9.000,-Kčs v době, kdy mi bylo 13 jsem poctivě obrečel, protože ho vystřídala designově bezduchá LADA 1200... :-(

Ferdinand
30. listopadu • 21:23

LADA 1200 - vylepšený FIAT 124 - vůz roku 1967?
A jen tak mimochodem, za jaké zásluhy jste měli tu Cortinu? :-(

Marty
1. prosince • 13:14

Těch zaloužilých teda muselo být....Podle registru z roku 1988 bylo k 31.12.1988 evidováno v čssr cca 7200 vozů Ford Cortina :o))

jansva
21. prosince • 5:40

Cortiny a jiné západní vozy byly získávány jednak přes Tuzex a to bylo pro ty co měli devizové účty,dále takzvanými dary od příbuzných(částečně šedá ekonomika)placené těmto příbuzným v Kč a pak teprve ti "zasloužilí".

1. prosince • 4:29

Nezavid

Milan
30. listopadu • 18:49

Měli jsme ji taky. Na tehdejší dobu nejlepší auto u nás. Potom následovala LADA 1500.:-)

Doporučujeme

Články odjinud