Ford chce zpět na vrchol, pomoct má nová továrna v Číně

Americká automobilka Ford Motor Co. postaví v Číně nový montážní závod. Celková investice má činit 760 milionů dolarů (14,4 miliardy korun). Oznámila to automobilka v dnešním prohlášení.

Nový závod je součástí plánu automobilky na zdvojnásobení výrobní kapacity v zemi, která je největším automobilovým trhem světa. 

Kapacita závodu ve městě Chang-čou na východě Číny má být 250 tisíc vozů ročně. Výstavba má začít ještě v letošním roce a výroba na počátku roku 2015.

Ford nedávno oznámil, že investuje do zvýšení kapacity výroby v hlavní továrně ve městě Čchung-čching 600 milionů USD. Celková kapacita výroby Fordu by se tak měla zdvojnásobit na 1,2 milionu vozů ročně.

Plány na zvýšení výroby mají rovněž Fordu pomoci dohnat konkurenci. Ford přišel do Číny později než hlavní konkurenti, General Motors a Volkswagen. Má zde také relativně nízký tržní podíl. První společný podnik zde firma založila v roce 2001 a spolu s nejnovější investicí zde investovala již 4,9 miliardy dolarů.

Růst prodeje nových aut v Číně loni prudce zpomalil a v prvním čtvrtletí prodej dokonce klesl. Automobilky však věří, že místní trh má nejlepší roky ještě před sebou. Na čínských silnicích nyní jezdí 30 milionů aut, na 1000 lidí zde však stále připadá jen 28 aut. V USA je na 1000 lidí 800 aut. Až 80 procent nákupů aut pak tvoří nákupy lidí, kteří doposud auto nikdy nevlastnili.

Zdroj: E15.cz
 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků