Ford chce představit autonomní model bez volantu už v roce 2021

Autonomní řízení jednou bezesporu vstoupí do světa osobních automobilů. Otázka je, kdy se tak stane. Některé automobilky předpokládají, že se tak stane relativně brzy, jednou z takových je i Ford, který by rád představil svůj autonomní model už v roce 2021, tedy za pouhých pět let.

Život řidiče | Zajímavosti | Bezpečnost | Byznys | Příslušenství

Studie: Autonomní vozy zvýší spotřebu alkoholu o 100 miliard dolarů ročně

Má přitom jít o autonomní auto čtvrté kategorie, kam se řadí vozy, které se dokážou pohybovat zcela bez asistence řidiče po jakékoli silnici. Ba co víc, auto takové kategorie nemá volantem ani pedály, z řidiče se tak stane skutečně pouhý pasažér i kdyby řídit chtěl.

Ford pochopitelně spolupracuje s celou řadou společností, které mu mají pomoci ambiciózní cíl splnit. Výsledkem by mělo být auto, které by fungovalo na principu sdílení. Nebudete ho tedy vlastnit, ale přivoláte si ho jen ve chvíli, kdy ho budete potřebovat - zkrátka takový Uber, akorát bez řidiče.

Život řidiče | Bezpečnost | Technika | Příslušenství

Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Současná flotila autonomních Fordů Fusion Hybrid čítá deset kusů, už do konce roku by jich mělo být třicet a příští rok by se měl jejich počet opět ztrojnásobit. Uvidíme, jestli se Fordu nakonec podaří splnit svůj cíl a do pěti let představit zcela autonomní model, času na to ale příliš nemá.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek