Tříválcového „litru“ s přeplňováním se nově dočká také MPV C-MAX včetně prodlouženého provedení Grand C-MAX.
Aktuální generace motorů EcoBoost má být tím, co Fordu v globálním měřítku dlouho chybělo: moderní a technicky pokrokovou variantou pro zájemce o zážehovou pohonnou jednotku se slušným výkonem i spotřebou, a to v celosvětovém měřítku.
Nejnovějším přírůstkem do této rodiny je litrový tříválec 1,0 EcoBoost vyráběný v rumunské továrně Ford Craiova, který se dočkal také titulu Motor roku 2012 (International Engine of the Year).
Tříválec Ford 1,0 EcoBoost
Poprvé se objevil na začátku tohoto roku ve vozech Ford Focus 1,0 EcoBoost a v květnu jsme vás informovali také o tom, že Ford navyšuje výrobu těchto jednotek. Nyní se podle plánu dostalo také na řady Ford C-MAX a Ford Grand C-MAX. V České republice budou k dostání od letošního října, a to v obou výkonových verzích 74 i 92 kW, jež mají z těchto vozů udělat nejhospodárnější modely ve své třídě.
Ford C-MAX
Ford C-MAX má v průměru vykazovat spotřebu 5,1 l/100 km a emise CO2 o hmotnosti 117 g/km, přičemž prodloužený Grand C-MAX si řekne o 5,2 l/100 km a vypustí 119 g CO2 na km jízdy. Připomeňme, že ve druhé generaci řady Ford C-MAX ve španělské Valencii vzniklo od roku 2010 v Evropě již 200 000 vozů tohoto typu.
Ford Grand C-MAX
Co se Focusů týče, zákazníci dnes objednávají přibližně každý čtvrtý vůz právě s motorem 1,0 EcoBoost. A evropská divize koncernu FMC předpokládá, že v roce 2015 bude některým z motorů EcoBoost poháněna polovina všech nových osobních vozů Ford. Ceny C-MAXů pro český trh zatím zveřejněny nebyly.