Ford C-Max je tišší, hezčí a zatáčet nezapomněl [první jízdní dojmy]

Kompaktní MPV s modrým oválem na kapotě prošlo podobnou modernizací, jakou loni prodělal technicky příbuzný Focus. Podobný je i výsledek: přestože jednotlivé změny jsou spíše drobnější, v součtu dávají znatelně lepší auto.
Seznam kapitol
  1. Ford C-Max a Grand C-Max 2015: První dojmy
  2. Ford C-Max a Grand C-Max 2015: Technické údaje
  3. Ford C-Max a Grand C-Max 2015: Fotogalerie

Přestože se podobně jmenují a tak trochu i podobně vypadají, nejsou velkoprostorové modely Ford C-Max a S-Max technicky příbuzné. Připomeňme, že ten první je kompaktní model stojící na globální platformě Focusu, zatímco ten druhý má techniku společnou s Mondeem a Galaxy. Právě vedle Galaxy Ford poprvé představil v roce 2006 médiím první S-MAX a bok po boku se oba sourozenci prezentovali také po faceliftu v roce 2010. Tentokrát to modrý ovál promíchal a modernizovaného C-Maxe uvádí spolu s novým S-Maxem, zatímco Galaxy si nechává na později.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zatímco zboku a zezadu byste nový C-Max stěží poznali od toho současného, příď prošla dramatickou proměnou v duchu aktuální „tváře“ značky Ford

Za prvním svezení s oběma novými MPV jsme vyrazili na Mallorku, největší z Baleárských ostrovů. Dnes je řada na C-Maxu. Jízdní dojmy z S-Maxu hledejte na AutoRevue v pondělí, kdy vyprší embargo.

Třetí nejprodávanější

Současný C-Max byl prvním modelem Fordu na tehdy nové globální platformě pro modely nižší střední třídy. Na trh přišel už v roce 2010, rok před třetí generací Focusu. Ta však dostala facelift už loni, tedy po třech letech na trhu, zatímco C-MAX se dočkal až letos. Kompaktní MPV určené hlavně pro Evropu zřejmě Ford nepálilo tolik jako ambiciózní globální hatchback, který je podle Fordu nejprodávanějším autem na světě. V evropské nabídce značky je ale C-Max důležitý model – třetí nejprodávanější po Fiestě a Focusu. Celkem se jich prodalo na 1,2 milionu!

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
C-Max je vždy pětimístný, Grand C-Max odveze až sedm osob; prostřední sedák ve druhé řadě lze sklopit pod sedák pravého sedadla a vytvořit tak uličku pro přístup dozadu

Stejně jako dřív bude C-Max k dostání v pětisedadlovém provedení nebo jako sedmimístný Grand C-Max. Modernizace přinesla nový vzhled přední části, modernější komunikační a zábavní elektroniku na palubě a také několik nových motorů – nových pro C-Max, abychom si rozuměli. Všechny už jezdí ve Focusu nebo novém Mondeu. Technici Fordu zapracovali také na podvozku, který by měl po vzoru Focusu přinést více komfortu při zachování ovladatelnosti a zážitku z jízdy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Motor 1.5 EcoBoost přichází místo šestnáctistovky, výkon nabízí stejný; dvoulitrový diesel posílil ze 103 na 110, resp. ze 120 na 125 kW

Skladba pohonných jednotek zůstává v zásadě stejná jako dosud. Jednotlivé motorizace však mají mírně odlišné parametry, nižší výkon a/nebo menší spotřebu. Největší změnou je nahrazení čtyřválců 1.6 EcoBoost (benzín) a 1.6 TDCi (nafta) jednotkami se zdvihovým objemem menším o jeden decilitr. 1.5 EcoBoost dává na výběr 110 nebo 132 kW, 1.5 TDCi nabízí 70 nebo 88 kW.

Zajímavosti | Byznys

Náhrada za Ford Fusion? Mohlo by to být Tourneo Courier, věří Ford

Na Mallorce jsme se krátce projeli s „krátkým“ C-Maxem 1.5 EcoBoost a Grandem 2.0 TDCi. Nová příď jim opravdu prospěla, vypadají elegantněji a pohledněji než dosavadní model. Škoda, že Ford nevyužil faceliftu k nahrazení zastaralé prutové antény „ploutvičkou“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Základní tvar palubní desky i konzoly mezi sedadly zůstává stejný, Ford ale v interiéru provedl mnoho větších i menších změn – včetně vzoru na sedadlech

Rozvržení interiéru i většina dílů jsou stejné, četné detailní změny ale zanechávají příznivější celkový dojem: volant z faceliftovaného Focusu (nově může být i vyhřívaný), hezčí panel ovládání klimatizace s velkými tlačítky a především multimédia. Namísto černého panelu Sony s množstvím drobných tlačítek teď ve středové části palubní desky hrdě trůní systém Sync 2 s osmipalcovou dotykovou obrazovkou.

Na jeho adresu nemohu než zopakovat to, co zaznělo v souvislosti s Focusem: na pohled vypadá hezky a moderně. V rozhraní plném barev, tvarů a grafických prvků se ale za jízdy špatně orientuje a jednotlivá „softwarová“ tlačítka jsou po ploše rozmístěna poněkud nahodile.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Systém Sync 2 lze ovládat hlasem nebo přes 8" dotykovou obrazovku; grafické rozhraní je na pohled atraktivní, ale za jízdy se v něm těžko orientuje

Další novinky na palubě? Nový vzor na potazích sedadel, jinak řešená schránka před spolujezdcem – nyní se vyklápí celá, takže se pro uložené předměty nemusíte natahovat do hluboké palubní desky.

Testy | BMW | Volkswagen | Srovnávací testy

BMW 218d Active Tourer vs. Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI

Benzínová patnáctistovka není motor, který by vás oslnil charakterem nebo extatickým finále před červeným polem, ale k povaze auta se hodí výborně. Jeho základními charakteristikami jsou kultivovaný chod a lineární průběh výkonu s plochou křivkou momentu v širokém rozsahu otáček (1600-4000), což mu dává vzhledem k objemu skvělou pružnost.

Důraz na kultivovanost

Dvoulitrový diesel lehce posílil, ve slabší variantě ze 103 na 110 a v silnější ze 120 na 125 kW. Za jízdy si ale všimnete spíš odhlučnění, které udělalo velký posun. Potlačen byl také aerodynamický a valivý hluk, což v kombinaci s nově naladěnými tlumiči pérování vytváří dojem měkké, tiché a komfortní jízdy. C-Max přitom zatáčí přinejmenším se stejným nadšením a precizností jako dosud. Podvozek totiž není celkově měkčí, přestože nerovnosti žehlí díky novým tlumičům lépe. Naopak uložení přední nápravy jsou tužší než dřív.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Silnější skla, odhlučnění prahů a podběhů, přídavná izolace motorového prostoru u dieselů a také nové tlumiče pérování se podepsaly na citelném zlepšení kultivovanosti

Talentem k projíždění zatáček se vyznačuje především krátká verze. Těžší, delší a vyšší Grand přece jen potřebuje o chlup více času, než se do zatáčky poskládá, přilnavosti se vzdá o něco dřív a naklání se výrazněji. Na poměry kompaktních MPV je to ale pořád znamenitý výkon. Opravdu, C-Max má určitě svoje chyby – obestavění prostoru, místy ne úplně příkladné zpracování, složité ovládání některých funkcí. Chování na silnici do výčtu jeho slabých stránek ale vážně nepatří.

Mávněte nohou

Nabídka výbavy na přání se v rámci modernizace rozšířila o bezdotykové ovládání pátých dveří, k jejichž otevření i zavření stačí mávnout nohou pod nárazníkem. Objednat si můžete také systém autonomního brzdění Active City Stop, který teď funguje až do 50 km/h, adaptivní bixenony nebo vylepšený parkovací asistent. Ten už umí nejen podélné parkování, ale i příčné a z parkovacího místa také vyjede. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Další novinky v kabině: držák nápojů s nastavitelnými přepážkami, výklopná schránka před spolujezdcem a nový panel ovládání klimatizace

Nejdostupnějším novým C-Maxem na českém trhu bude 1.0 EcoBoost 74 kW Trend za 399 990 Kč. Dále je k dispozici 92kW verze téhož motoru, 1.5 EcoBoost ve variantách 92 a 110 kW, 1.5 TDCi 70 a 88 kW a 2.0 TDCi 88 nebo 110 kW. Nejdražším nabízeným provedením je C-Max 2.0 TDCi 110 kW s dvouspojkovým automatem PowerShift za 618 990 Kč. Příplatek za verzi Grand činí 25 tisíc, první kusy dorazí na český trh začátkem léta. 

Další podrobnosti o modernizovaném C-Maxu najdete v tiskové zprávě:

Zobrazit tiskovou zprávu
Následující kapitola
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 169 501 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků