Ušetřit vaši peněženku zbytečných výdajů i planetu zbytečných emisí, to jsou cíle verzí Energi a Hybrid pro kompakt C-Max.
Stánek Fordu na probíhajícím detroitském autosalonu pořadně „zezelenal“. Kromě dlouho očekávaného modelu Ford Focus Electric zde září také C-Max ve verzích Energi a Hybrid. První z nich je osazena vůbec první soustavou „plug-in“ hybrid, druhý pak představuje konvenčnější hybridní řešení s možností přímého záběru spalovacího motoru na přední kola. Oba vozy vycházejí ze základního, pětimístného provedení C-Max z evropské produkce, s provedením Grand C-Max s posuvnými zadními dveřmi se v tomto ohledu nepočítá.
„C-Max Energi a C-Max Hybrid budou ideální volbou pro rodiny s chutí zakusit specifika provozu hybridních automobilů,“ tvrdí Nancy Gioia, vedoucí oddělení koncernu FMC pro „globální elektrifikaci“, a dodává: „Díky flexibilnímu interiéru se tato vozidla zaměří na ekologicky smýšlející motoristy, kteří zároveň vyžadují prostor pro svůj růst.“
Technicky zajímavější C-Max Energi je označován jako AT-PZEV (Advanced Technology Partial Zero Emissions Vehicle) a o jeho pohon se starají elektromotor a vysokonapěťové li-ionové akumulátory dobíjené kompaktním zážehovým motorem pracujícím v Atkinsonově cyklu. C-Max Energi by se měl vyznačovat celkovým dojezdem až 800 km, což je více než u konkurence včetně Chevroletu Volt. Mezi jeho přednosti mají patřit nižší provozní náklady a sníženou závislost na energetických zdrojích, dobití akumulátorů na plnou úroveň prý proběhne snadno během noci i ze sítě s napětím 120 V.
Model C-Max hybrid je konvenčním hybridem umožňujícím krátkodobý plně elektrický provoz rychlostí do 76 km/h. Jeho průměrná spotřeba benzínu má být ještě nižší než u stávajícího Fusionu Hybrid, který vykazuje 5,7 l/100 km. Při nižších rychlostech a částečném zatížení se o pohon stará elektromotor blíže neupřesněných vlastností, spalovací motor přichází ke slovu během vyšších rychlostí a akceleraci. Oba výše zmíněné vozy disponují novými bateriemi Li-ion vyvinutými údajně přímo v koncernu FMC, jež jsou oproti konvenčním akumulátorům NiMH menší, lehčí a výkonnější. Je to zvláštní, ale Li-ionové baterie pro Focus Electric prý vznikly ve spolupráci s LG...
Podobně jako Focus Electric, také oba hybridy postavené na základě Fordu C-Max budou osazeny novými informačními soustavami vyvinutými Microsoftem, které řidiči usnadní hospodaření s energií i plánování jeho cest z pohledu provozních nákladů. Obě nové, „zelené“ verze modelu C-Max se začnou v USA prodávat během příštího roku, v evropských showroomech se objeví se zhruba ročním zpožděním.
Ford C-Max Energi
Ford C-Max Hybrid