Ford C-Max Energi a Hybrid: americká spása

Ušetřit vaši peněženku zbytečných výdajů i planetu zbytečných emisí, to jsou cíle verzí Energi a Hybrid pro kompakt C-Max.

Stánek Fordu na probíhajícím detroitském autosalonu pořadně „zezelenal“. Kromě dlouho očekávaného modelu Ford Focus Electric zde září také C-Max ve verzích Energi a Hybrid. První z nich je osazena vůbec první soustavou „plug-in“ hybrid, druhý pak představuje konvenčnější hybridní řešení s možností přímého záběru spalovacího motoru na přední kola. Oba vozy vycházejí ze základního, pětimístného provedení C-Max z evropské produkce, s provedením Grand C-Max s posuvnými zadními dveřmi se v tomto ohledu nepočítá.

„C-Max Energi a C-Max Hybrid budou ideální volbou pro rodiny s chutí zakusit specifika provozu hybridních automobilů,“ tvrdí Nancy Gioia, vedoucí oddělení koncernu FMC pro „globální elektrifikaci“, a dodává: „Díky flexibilnímu interiéru se tato vozidla zaměří na ekologicky smýšlející motoristy, kteří zároveň vyžadují prostor pro svůj růst.“

Technicky zajímavější C-Max Energi je označován jako AT-PZEV (Advanced Technology Partial Zero Emissions Vehicle) a o jeho pohon se starají elektromotor a vysokonapěťové li-ionové akumulátory dobíjené kompaktním zážehovým motorem pracujícím v Atkinsonově cyklu. C-Max Energi by se měl vyznačovat celkovým dojezdem až 800 km, což je více než u konkurence včetně Chevroletu Volt. Mezi jeho přednosti mají patřit nižší provozní náklady a sníženou závislost na energetických zdrojích, dobití akumulátorů na plnou úroveň prý proběhne snadno během noci i ze sítě s napětím 120 V.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Model C-Max hybrid je konvenčním hybridem umožňujícím krátkodobý plně elektrický provoz rychlostí do 76 km/h. Jeho průměrná spotřeba benzínu má být ještě nižší než u stávajícího Fusionu Hybrid, který vykazuje 5,7 l/100 km. Při nižších rychlostech a částečném zatížení se o pohon stará elektromotor blíže neupřesněných vlastností, spalovací motor přichází ke slovu během vyšších rychlostí a akceleraci. Oba výše zmíněné vozy disponují novými bateriemi Li-ion vyvinutými údajně přímo v koncernu FMC, jež jsou oproti konvenčním akumulátorům NiMH menší, lehčí a výkonnější. Je to zvláštní, ale Li-ionové baterie pro Focus Electric prý vznikly ve spolupráci s LG...

Podobně jako Focus Electric, také oba hybridy postavené na základě Fordu C-Max budou osazeny novými informačními soustavami vyvinutými Microsoftem, které řidiči usnadní hospodaření s energií i plánování jeho cest z pohledu provozních nákladů. Obě nové, „zelené“ verze modelu C-Max se začnou v USA prodávat během příštího roku, v evropských showroomech se objeví se zhruba ročním zpožděním.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford C-Max Energi
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Ford C-Max Hybrid
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků