Ford byl vloni ztrátový potřetí v řadě, prodělal skoro 15 miliard dolarů

Ford Motor Company je zatím jedinou americkou automobilkou, která nepožaduje státní půjčky, ale v dobré situaci se rozhodně nenachází.

Za poslední loňské čtvrtletí totiž prodělal 5,5 miliardy dolarů při tržbách 29,2 miliardy dolarů. Ztrátou z posledního ukončeného čtvrtletí tak pro Ford Motor Company končí již třetí rok v řadě, který byl pro ni ztrátový. Celkem za loňský rok skončil Ford s astronomickým minusem 14,6 miliardy dolarů.

Vedení automobilky takový výsledek jistě netěší, panice ale nepropadá. Ford stále disponuje finančními rezervami ve výši 13,4 miliardy dolarů, přičemž více než 10 miliard má ihned k dispozici ve formě finančních prostředků. Ve světle ztrát takřka 2 miliardy každý měsíc se zdá být výše zmíněná rezerva dosti nízkou, ale vedení FMC ji považuje za dostatečnou. Odborníci naproti tomu odhadují, že by Ford potřeboval ještě dalších zhruba 10 miliard k tomu, aby bylo možno financovat nové akvizice a celý restrukturalizační proces.

Konkurenční koncern General Motors již obdržel Bushem garantovanou státní půjčku bezmála 10 miliard ze slíbených 13,4 miliardy dolarů. Na účty Chrysleru přitom připluly 4 miliardy, ale jeho představení požadují další tři.

Otázkou zůstává, zda se tyto firmy ještě budou někdy schopny vrátit do černých čísel a své půjčky splatit. Věřitelé si zjevně myslí, že ano...

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků