Ford byl v prvním kvartálu ještě ziskovější, než se čekalo, vydělal přes 2 mld. dolarů

Když jsme vás včera informovali o očekávaných ekonomických výsledcích Fordu za první kvartál letošního roku, vypadalo to na velmi dobré zprávy z teritoria modrého oválu. Ve skutečnosti jsou ale ještě o hodně lepší.

Americký gigant včera zveřejnil, že mezi lednem a březnem roku 2010 dosáhl provozního zisku 2,08 miliardy dolarů, tedy více než dvojnásobku původních očekávání a o 4 miliardy dolarů více než loni ve stejném období. Celkový obrat činili 28,1 miliardy dolarů, což je ve srovnání s loňském taktéž o hodně více - o 3,7 miliardy.

Fordu výrazně rostl i tržní podíl, a to zejména ve Spojených státech. „Mezikvartálně” si pomohl o masivní 2,7 procenta, což je největší nárůst mezi kvartály od roku 1977. V Evropě si automobilka přpsala též řadu úspěchů, když překonala i dlouholetého rivala se dvěma „véčky” ve znaku (i když nakonec ne tak docela, více zde). Jenže jak už to bývá, finanční výsledky evropské divize se pohybují v jiných řádech - provozní zisk 107 milionů dolarů je ve srovnání s Amerikou o hodně menší.

Závěrem připomeňme, že celá restrukturalizace Fordu je velkým dílem současného šéfa Alana Mulallyho, který do firmy přišel v roce 2006. S ohledem na aktuální situaci je směšné, že socialistickou rétorikou současného prezidenta notně posílení Američané ještě loni hlasitě kritizovali Ford za to, že v dobách ohromných ztrát vyplácí Mulallymu okolo 20 milionů dolarů platu ročně. Jde přitom o zcela soukromou firmu, která nepřijala žádnou státní pomoc. Přitom kdyby vám někdo nabídl člověka, jež vám vyvede firmu z desítek miliard dolarů ztráty k miliardovým ziskům za cenu pár desítek milionů ročně, navíc z většiny v akciích, asi byste po něm sáhli rychlostí blesku...

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 19 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků