Ford Boss 351: robustní osmiválec pro sport za pár „babek”

Uvažujete-li o stavbě výkonného závodního vozu, máte novou volbu: osmiválec Boss 351. Ani v Evropě nejsou na okruhových, sprintových nebo jen uličních závodech různé prototypy výjimečnými zjevy. Ford nyní představil novou pohonnou jednotku, která se pro ně hodí. Nese klasický název Boss 351 a lze ji ladit na výkon přes 600 koní.

Nový osmiválec se bude dodávat v tradičních objemech vyjádřených kubickými palci v hodnotách 351, 427 nebo 460. Jednotka vychází z klasického motoru Windsor 351, disponuje však velkými, robustními ložisky klikového hřídele z jednotky Cleveland. Konstruktéři měli při jeho stavbě na na mysli především sílu, výkon a trvanlivost. Na rozdíl od řady motorů určených výhradně pro závody je Boss 351 opatřen běžným chlazením a umožňuje i provoz v čistě uličních podmínkách, tedy při nižších rychlostech. A cena za blok motoru začíná na velmi zajímavých 1 999 dolarech...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová jednotka se hodí pro řadu účelů od sprintů přes okruhové závody až po zástavbu do klasických Mustangů. Její vývoj probíhal v oddělení Ford Racing a podle požadavků závodních řidičů. Očekává se opravdu velkosériová výroba, jež jeho prodejní cenu stlačí na úroveň modifikovaných běžných jednotek. Podrobnosti najdete na těchto specializovaných stránkách. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Boss 351, 1971
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

včera | Stanislav Kolman | 39 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 38 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků