Ford Boss 351: robustní osmiválec pro sport za pár „babek”

Uvažujete-li o stavbě výkonného závodního vozu, máte novou volbu: osmiválec Boss 351. Ani v Evropě nejsou na okruhových, sprintových nebo jen uličních závodech různé prototypy výjimečnými zjevy. Ford nyní představil novou pohonnou jednotku, která se pro ně hodí. Nese klasický název Boss 351 a lze ji ladit na výkon přes 600 koní.

Nový osmiválec se bude dodávat v tradičních objemech vyjádřených kubickými palci v hodnotách 351, 427 nebo 460. Jednotka vychází z klasického motoru Windsor 351, disponuje však velkými, robustními ložisky klikového hřídele z jednotky Cleveland. Konstruktéři měli při jeho stavbě na na mysli především sílu, výkon a trvanlivost. Na rozdíl od řady motorů určených výhradně pro závody je Boss 351 opatřen běžným chlazením a umožňuje i provoz v čistě uličních podmínkách, tedy při nižších rychlostech. A cena za blok motoru začíná na velmi zajímavých 1 999 dolarech...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová jednotka se hodí pro řadu účelů od sprintů přes okruhové závody až po zástavbu do klasických Mustangů. Její vývoj probíhal v oddělení Ford Racing a podle požadavků závodních řidičů. Očekává se opravdu velkosériová výroba, jež jeho prodejní cenu stlačí na úroveň modifikovaných běžných jednotek. Podrobnosti najdete na těchto specializovaných stránkách. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Boss 351, 1971
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků