Ford Boss 351: robustní osmiválec pro sport za pár „babek”

Uvažujete-li o stavbě výkonného závodního vozu, máte novou volbu: osmiválec Boss 351. Ani v Evropě nejsou na okruhových, sprintových nebo jen uličních závodech různé prototypy výjimečnými zjevy. Ford nyní představil novou pohonnou jednotku, která se pro ně hodí. Nese klasický název Boss 351 a lze ji ladit na výkon přes 600 koní.

Nový osmiválec se bude dodávat v tradičních objemech vyjádřených kubickými palci v hodnotách 351, 427 nebo 460. Jednotka vychází z klasického motoru Windsor 351, disponuje však velkými, robustními ložisky klikového hřídele z jednotky Cleveland. Konstruktéři měli při jeho stavbě na na mysli především sílu, výkon a trvanlivost. Na rozdíl od řady motorů určených výhradně pro závody je Boss 351 opatřen běžným chlazením a umožňuje i provoz v čistě uličních podmínkách, tedy při nižších rychlostech. A cena za blok motoru začíná na velmi zajímavých 1 999 dolarech...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nová jednotka se hodí pro řadu účelů od sprintů přes okruhové závody až po zástavbu do klasických Mustangů. Její vývoj probíhal v oddělení Ford Racing a podle požadavků závodních řidičů. Očekává se opravdu velkosériová výroba, jež jeho prodejní cenu stlačí na úroveň modifikovaných běžných jednotek. Podrobnosti najdete na těchto specializovaných stránkách. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ford Mustang Boss 351, 1971
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků