„Ford B-MAX nabízí prémiový pocit,“ říká Daniel Schweren

V Mnichově se konala mezinárodní prezentace novinky Fordu. Malý B-MAX představil novinářům z Česka Daniel Schweren z Ford of Europe. Z jeho vystoupení vybíráme:  

  • Ten vůz se začal rodit zhruba před pěti lety. Na jeho vývoji pracovalo téměř tisíc lidí. Samozřejmě jsme od počátku přemýšleli o našem zákazníkovi. Je jasné, že dnes od vozu vyžadují flexibilitu. A není to jen otázka přepravy osob, ale i zavazadel, nákladu.
  • Největší výzvou samozřejmě pro nás bylo vypořádat se s jeho velkostí. S tím, aby oslovil i lidí, kteří dříve usedali do větších vozů. Očekáváme totiž, že si ho budou ze čtyřiceti procent kupovat lidé, kteří dříve vlastnili větší auto, s tímto modelem přejdou na menší. A z dvaceti procent pak ti, kdo vlastnili podobné malé auto.
  • Největšími zájemci podle nás budou mladí lidé s malými dětmi a lidé kolem šedesátky.
  • Hlavní přednost Fordu B-MAX? Bezesporu jeho stylové a originální dveře, které umožňují nejsnazší nastupování v dané třídě. Nabízejí při nastupování bezkonkurenčně největší prostor. U normálního auta je to tak 70-80 centimetrů, u tohoto vozu 150 centimetrů.
  • Řešení dveří nazvané Ford Easy Access spočívá v kombinaci běžných, vpředu zavěšených dveří s posuvnými dveřmi zadními. Středové sloupky karoserie jsou integrované přímo do samotných dveří. 
  • Ale tohle řešení nijak neubralo na odolnosti vozu. Je bezpečný. Absolvovali jsme s ním 5000 virtuálních a 50 reálných crash testů.
  • Má i další přednosti. Třeba je to první auto ve svém segmentu, které má systém Active City Stop, který pomáhá předcházet kolizím se stojícími nebo pomaleji jedoucími vozidly zejména v městském provozu. Řadí se k technicky nejvyspělejším malým vozům v Evropě; má také komunikační systém SYNC s hlasovým ovládáním a funkcí automatického tísňového volání
  • Lze v něm převážet opravdu dlouhé předměty (až 2,3 metru), nabízí v interiéru větší prostor než běžné vozy.
  • Jedním z motorů v nabídce je i litrový zážehový tříválec, Ford EcoBoost (88 kW). Má o 15 procent nižší spotřebu než nejbližší konkurent. Ne náhodou letos dostal prestižní cenu International Engine of the Year. 
  • Chtěli jsme také, aby zákazníci měli z vozu prémiový pocit. Podívejte se třeba na prošívání sedadel. Na použité materiály v interiéru….
Více o prvních dojmech z vozu zítra.
 
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2009
Stav: 151 924 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků