Ford B-Max: je toto „ten“ slibovaný průlom?

Automobilka Ford na svém ženevském stánku vystavuje svůj nový koncept B-Max postavený na základě kompaktní Fiesty.

Možná si vzpomenete, že již na počátku února slibovalo tiskové oddělení FMC do Ženevy přivézt „průlomový nový model“, a při té příležitosti jsme shrnuli všechny plány evropského Fordu pro nejbližší budoucnost. Nyní se zdá, že tou nejvýznamnější novinkou je právě studie Ford B-Max, který míří do sféry kompaktních MPV a stojí na podvozku stávající Fiesty. Jeho poslání je jasné: nahradit letitý, nicméně stále velmi dobře se prodávající model Fusion a zaútočit především proti novému Opelu Meriva. Také u něj proto můžeme čekat kouzla se zadními dveřmi. Zatímco však Meriva otevírá zadní pár dveří na jednoduchých závěsech proti směru jízdy, B-Max disponuje komplikovanějšími posuvnými dveřmi ve stylu většího modelu Ford Grand C-Max. To však nic nemění na tom, že nastupování na zadní sedadla i v tomto případě usnadňuje absence sloupků B.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„S tímto jedinečným dveřním systémem a dynamickým designem posílá B-Max naléhavou zprávu zákazníkům žádajícím kompaktní, stylový a univerzální vůz, že již brzy dostanou, co chtějí,“ tvrdí Stehen Odell, nejvyšší muž Ford Europe. Za povšimnutí také stojí, že studie B-Max postrádá dveřní kliky, které nahradilo dálkové ovládání. Ford B-Max svojí délkou jen nepatrně překračuje hranici čtyř metrů a v porovnání s pětidvéřovou verzí Fiesty je o 110 mm delší a vyšší. Na palubě by měl být dostatek místa pro pětičlennou dospělou posádku. Zavazadlový prostor má plochou podlahu a po sklopení zadních sedadel dělených v poměru 60/40 a sedadla spolujezdce vznikne místo pro odložení předmětů dlouhých až 2 350 mm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon konceptu Ford B-Max se stará „litrový“ tříválec využívající kompletní techniky EcoBoost a řízeného zhášení start/stop. Vyznačuje se tedy přeplňováním, přímým vstřikováním benzínu a dvojicí variabilních vačkových hřídelí. Právě tento motor by měl s ohledem na tlak vedoucí k dalšímu snižování emisí CO2 záhy nahradit stávající, atmosféricky plněné čtyřválce Ford, zatím se však nachází ve stádiu vývoje.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek


 

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 169 501 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2005
Stav: 168 078 km
Cena: 40 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 48 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků